Технологічна революція для благополуччя і поліпшення якості життя — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Технологічна революція для благополуччя і поліпшення якості життя

Казна та Політика
1206
Розвиваючи взаємовигідну співпрацю з ЄС, Уряд активізував впровадження європейських стандартів обліку та екологічної безпеки в автомобільному транспорті. Експерти вважають, що вжиті заходи виведуть цю важливу галузь української економіки на більш високий якісний рівень і підвищать її конкурентоспроможність.
З 1 січня 2014 року набуло чинності стягування акцизного збору на легкові автомобілі (та інші транспортні засоби для перевезення людей, крім автобусів), переобладнані з ввезених в Україну непідакцизних вантажних автомобілів.
За підрахунками Міндоходів, сума додаткових надходжень до держбюджету від цього податку може становити близько 300 млн грн. Адже близько третини ввезених в Україну вантажних автомобілів після переобладнання реєструються в органах ДАІ як підакцизні легкові авто. Причому це нововведення, перш за все, торкнеться бізнесу “перегонників” та підприємств з переобладнання, яких багато на території Західної України.
Щоб убезпечити навколишнє середовище, з ініціативи Кабінету Міністрів в Україні з 1 січня 2014 року також ще заборонено ввезення, проведення першої реєстрації ввезених або виготовлених в країні транспортних засобів, які відповідають екологічним нормам нижче Євро-4.
Таке рішення було прийнято після консультацій з вітчизняними автовиробниками, які підтвердили готовність перейти на нові екостандарти. Водночас обов’язкова вимога на відповідність стандарту Євро-4 не поширюється на транспортні засоби, ввезені або вироблені в країні до 1 січня цього року.
Революційні переваги
Експерти звертають увагу, що чергове підвищення екологічних стандартів в нашій країні до рівня Євро-4 – це не просто формальність, а сотні й тисячі тонн шкідливих відходів, які вже не потраплятимуть в атмосферу українських міст і сіл з вихлопних труб автомобілів. Постійно зростаюча кількість транспортних засобів тепер не стане погіршувати екологічну обстановку. Крім того, з вітчизняного ринку автоперевезень будуть плавно витіснятися менш екологічні машини.
Послідовно відстоюючи курс на підвищення екологічності транспорту, економічна влада України робить велику послугу господарству країни. Адже більш екологічні мотори транспортних засобів завжди і більш економічні в експлуатації, володіють великим міжремонтним ресурсом. Тому безперечним є факт, що з настанням нового року ми починаємо спостерігати технологічну революцію в автомобільному транспорті, яка виведе цю важливу галузь української економіки на більш високий якісний рівень, що не поступається кращим світовим зразкам.
Такий оптимізм підкріплює також упевненість, що перехід на екологічні стандарти Євро-4 – це реальний, а не уявний крок з наближення України до Європейського економічного і технологічного простору, який, безумовно, повинен отримати високу оцінку в політичних колах ЄС, оскільки Брюссель постійно декларує підтримку технологічного розвитку країн-сусідів. Тому в результаті впровадження стандарту Євро-4 буде покращено також міжнародний імідж нашої країни, її політичні позиції і інвестиційна привабливість.
Тенденції визначають умови
До таких революційних змін в автомобільній галузі Уряд готувалося планомірно, враховуючи ринкові тенденції. За даними профільних організацій, в Україні парк вантажівок весь час поповнюється за рахунок високотехнологічних автомобілів. Так, вантажні автомобілі українського виробництва зважаючи на невисокий рівень якості і технологічності програють імпортним аналогам, популярність яких серед споживачів постійно зростає. І якщо в 2008 р. частка ринку вантажівок іноземного виробництва становила 87,7% у натуральному вираженні, то за підсумками 2012 р. – вже 98,9%. Таким чином, кількість автомобілів, що відповідають найсуворішим екологічним вимогам в Україні постійно збільшується. І подібна тенденція збережеться в перспективі.
Враховуючи цю обставину, Уряд заборонив з 1 січня 2014 р. ввезення в Україну транспортних засобів, що не відповідають стандарту Євро-3. Водночас почав діяти в країні екологічний стандарту Євро-4. З 2016 р. в Україні набуде чинності стандарт Євро-5, а з 2018 р. в нашу країну можна буде ввозити тільки автомобілі, що відповідають найвищим екологічним вимогам Євро-6.
Виклики та перспективи міжнародних ринків
Нові вимоги до імпорту транспортних засобів, які планомірно вступають в дію в нашій країні, дозволять гармонізувати національні екологічні стандарти з європейськими. Це підтверджує незмінність планів Уряду щодо поглиблення співпраці з ЄС і розвитку економічної євроінтеграції, яка дозволить завоювати нові ринки збуту українським виробникам на вигідних для них умовах.
Важливо, що вітчизняна автомобільна галузь отримає новий стимул для розвитку і відповідатиме стандартам екологічним якості, які впроваджуються не тільки в ЄС, а й у всіх промислово розвинених країнах світу вже більше десяти років.
У 1990-х роках намітився значний ривок в області виробництва автомобільного транспорту в усьому світі. Це неминуче призвело до катастрофічного забруднення навколишнього середовища, за рахунок виділюваних викидів з вихлопних газів автомобілів. Першими до вирішення цієї проблеми приступили екологи європейських країн, які відзначили загрозливу зміну екологічної ситуації в бік погіршення.
У той же період Організація об’єднаних націй (ООН) створила спеціальну комісію, до компетенції якої входило проведення об’єктивної оцінки впливу благ сучасної цивілізації на навколишнє середовище проживання людини і передбачуваний подальший розвиток ситуації. За результатами перевірок вчені з’ясували, що концентрація шкідливих і токсичних речовин (таких як вуглеводні, вуглекислий газ, оксиди азоту), а також вміст в атмосфері важких металів і канцерогенних речовин збільшується в геометричній прогресії. І надалі це може привести до плачевних наслідків. Тому в 1992 році в країнах Європи було розроблено і введено в дію екологічний стандарт Євро, який регламентував екологічні норми для бензинових двигунів в країнах ЄС, Японії та США з 1992 по 1995 р.р. Цим стандартом були введені обмеження щодо вмісту у вихлопних газах оксиду вуглецю, оксидів азоту та вуглеводнів.
Наступним кроком боротьби за екологічну чистоту в США, Японії і країнах Євросоюзу стало введення в 1995 р. більш жорсткого екологічного стандарту Євро-2, який поширював свою дію не тільки на бензинові, а й на дизельні типи двигунів. А в 1999 р. вступив в дію новий стандарт Євро-3, який посилив заходи щодо виділення токсичних речовин в атмосферу на 30-40%, ​порівняно з попереднім стандартом безпеки.
У грудні 2008 р. Європейський парламент прийняв нову постанову про обсяги викидів вихлопних газів важкими комерційними транспортними засобами, а в січні 2012 р. були затверджені останні деталі нормативів Євро-6, який гармонізує екологічні стандарти Європи, Північної Америки та Японії і полегшує узгоджену розробку майбутніх єдиних норм.
Тепер на шлях підвищення екологічної безпеки в галузі експлуатації та виробництва автомобільного транспорту активно стала Україна, економіка якої впевнено інтегрується з міжнародними ринками, а значить, має відповідати їхнім вимогам, щоб успішно конкурувати з іншими країнами.
Технологічна революція для благополуччя і поліпшення якості життя
Степан Холодний
За матеріалами:
Погляд
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас