5395
У киян з банківських скриньок почали пропадати цінні речі
— Кримінал
Кияни все частіше скаржаться на те, що з банківських скриньок, куди за 4-500 грн на день (залежить від розміру) кладуть на зберігання цінні речі, вони зникають. Жертви нарікають на клерків фінустанов, але там запевняють: банкіри забрати нічого не можуть.
ВКРАЛИ У КАРОЛЬ
37-річна киянка Анастасія залишила в скриньці банку $75 тис. «Орендувала скриньку в банку на кілька днів. Потім з’ясувалося, що не вистачає $200. У банку сказали, що довести це неможливо, і відповідальності за зберігання вони не несуть. Потім почитала в інтернеті, що в банку це часта практика. І, швидше за все, причетні самі співробітники – вони беруть по кілька купюр у тих, хто зберігає великі суми», – сказала Анастасія.
На початку року співачка Тіна Кароль теж повідала, що з її скриньки зникли прикраси. У міліції порушили кримінальну справу, але чим воно закінчилося, у прес-службі співачки розповісти поки що не готові.
У договорі банку сказано: відповідальності за зберігання не несуть
У міліції немає статистики по кримінальних справах, пов’язаних з банківськими скриньками. «Якщо справи і були, то вони вирішувалися на рівні банків», – каже речник київської міліції Ольга Білик. Воно й зрозуміло: «Жертви не поспішають повідомляти про зникнення грошей. Адже це можуть бути чиновники, які ховають свої хабари, чоловіки, що приховують заначки», – говорить правозахисник Едуард Багіров. За його словами, банківські клерки можуть бути причетні до зникнення цінностей. «Мені доводилося стикатися у своїй практиці з такими випадками. Але буває, що і клієнти навмисно намагаються звинуватити банки в крадіжках. Але й те, і інше не можна довести – перевірити, що було в скриньці, неможливо», – говорить він. Як приклад – справа, яка зараз розслідується в Печерському районі. Двоє чоловіків орендували скриньку у банку по вул. Димитрова, а потім один з них прийшов туди і, поки перераховував свої заощадження, примудрився розкрити сусідню клітинку і поцупити $1 млн 541 тис. Пізніше повернувся і вкрав з іншої ще $360 тис.
БАНКІРИ : МИ НЕ МОЖЕМО УКРАСТИ
Банкіри запевняють, що не можуть бути причетними до крадіжок. Директор департаменту координації діяльності регіональних представництв «Банку Національний кредит» Наталія Рогова каже, що банк не складає опис речей клієнта, і не знає, що саме він там зберігає. Роблять це для того, щоб їх захистити і не контролювати. «У співробітників банку немає можливості самостійно відкрити скриньку. Він може зайти в сховище разом з клієнтом, провернути в замковій щілині свій ключ, почекати, коли клієнт відкриє осередок своїм (вони різні. – Авт.), і залишити приміщення до того, як клієнт витягне коробку з вмістом», – говорить Рогова.
ЯК УБЕЗПЕЧИТИ СЕБЕ ВІД КРАДІЖКИ
У договорі з банком обов’язково має бути пункт про неможливість відкриття сейфа без участі клієнта.
Сейф має відкриватися тільки двома ключами: один зберігається в банку, другий – у клієнта.
Сейф має відкриватися тільки двома ключами: один зберігається в банку, другий – у клієнта.
Слід обмежити кількість осіб, які можуть користуватися скринькою: зазвичай суперечки виникають, коли кілька людей заглядали в скриньку, не повідомивши один одного.
Поцікавтеся, як організована охорона сейфового сховища, чи є відеоспостереження. У деяких банках встановлюються нововведення – сканування відбитків або сітківки ока. Однак експерти кажуть: все одно особу клієнта встановлює співробітник банку.
Богдана Євсєєва, Олена Лисенко
За матеріалами: Вісті
Поділитися новиною