Прощавай Суецький канал: слідом за китайцями на Північний морський шлях вийшли південнокорейці — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Прощавай Суецький канал: слідом за китайцями на Північний морський шлях вийшли південнокорейці

Світ
2494
Вантажне судно південнокорейської логістичної компанії Hyundai Glovis Co. успішно завершило перший рейс по Північному морському шляху (ПМШ), прибувши в порт Кван’ян з російського Усть-Луга на Балтійському морі.
Танкер Stena Polaris, що перевозив 44 тис. тонн нафтопродуктів, пройшов шлях у 15 тис. км, перебуваючи в морі на десять днів менше, в порівнянні з традиційним маршрутом через Суецький канал, який займає близько 45 днів. Новий маршрут дозволить скоротити час і витрати на транспортування вантажів.
Hyundai Glovis має намір стати першою південнокорейською судноплавною компанією, яка буде доставляти вантажі через Арктичний регіон. Однак, оскільки у Південній Кореї немає судів льодового класу, танкер орендований у шведської транспортної компанії Stena Line Group. Крім того, як наголошується в повідомленні, Південна Корея в даний час має в своєму розпорядженні тільки один криголамом, призначеним для дослідницьких та рятувальних робіт.
Північний морський шлях представляє собою найкоротший морський шлях між Європейською частиною Росії і Далеким Сходом. Його протяжність – приблизно 15 тис. кілометрів, що майже на 4,5 тис. кілометрів коротший, ніж шлях через Суецький канал. На тлі потепління клімату в арктичних водах стало помітно менше льоду, ніж в останні десятиліття, і обсяги перевезень по Північному морському шляху стрімко зростають.
У 2012 році по СМП пройшло 46 суден – проти 34 у 2011-му і всього чотирьох у 2010 році. Цього року російські власті змогли дозволити вже 400 рейсів вздовж своїх берегів. Маршрут відкритий з липня по кінець листопада.
СМП, в минулому виключно російська вотчина, сьогодні активно освоюється іноземцями, і перш за все китайцями. Перший китайський криголам пройшов по Півнморшляху в 2012 році, а у вересні цього року вздовж берегів РФ в Арктиці через Берингову протоку і протоку Вилькицкого під прапором Гонконгу пройшов суховантаж Yong Sheng, що належить контрольованій китайською владою компанії Cosco.
Однак північний шлях може бути використаний тільки п’ять місяців у році, при цьому потрібні додаткові витрати на криголамні операції.
Раніше повідомлялося, що слідом за Китаєм направити свої судна по ПМШ збираються не тільки Південна Корея, а й Індія і Сінгапур. Крім того, європейські країни демонструють готовність приймати товари з Азії по ПМШ. Так, Ісландія за підтримки Німеччини збирається будувати великий порт на Північно-Східному узбережжі. Шотландія виявила бажання створити спеціальний порт для заправки суден, що прибули по ПМШ, і подальшої доставки вантажів у Роттердам, Гавр, Ліверпуль і Лондон.
За матеріалами:
ІТАР-ТАСС
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас