0 800 307 555
0 800 307 555

ЗМІ: утилізаційний збір хочуть підкріпити екологічним податком на старі автомобілі


ЗМІ: утилізаційний збір хочуть підкріпити екологічним податком на старі автомобілі

Авторинок України чекають нові серйозні зміни. Не встигли у вересні ввести утилізаційний збір (нагадаємо, він передбачає, що в ціну нової машини закладається вартість її утилізації (від 5500 грн і вище), як з’явилися чутки про те, що готується новий екологічний податок. Ним будуть обкладати власників старих машин, а отримані гроші повинні будуть йти на захист екології.

Закон про утилізаційний збір, який почав діяти у вересні, передбачає, що автовиробники можуть не закладати у вартість авто утилізаційний збір, якщо у них є свої потужності для розбирання старих авто. Наші заводи вже їх створили: як повідомили нам у прес -службі корпорації «УкрАВТО», ЗАЗ має 101 підприємство з прийому старих авто і 25 – з їх розбирання. Що буде з цінами на українські автомобілі, в «УкрАВТО» не коментують, але, на думку експерта авторинку Костянтина Кінбурна, вони повинні залишитися на нинішньому рівні (75-82 тис. грн за Ланос залежно від комплектації), адже платити утильзбір їм не потрібно.

Для повної переробки автоутиля (подрібнення корпусів і пластикових деталей) під Києвом планують спільно з італійським інвестором побудувати шредерний завод. Як заявив керівник української фірми-партнера проекту Олександр Черкаський, вартість проекту – 3 млн євро, потужність заводу – 20-25 авто на годину. При повному завантаженні за рік завод «перемеле» близько 400 тис. авто, або 5% легковиків країни. А це складно, адже щорічно з обліку знімається на порядок менше машин. Тому, як розповів нам гендиректор ВААІД Олег Назаренко, вже підготовлено законопроект (до Ради поки не поданий. – Авт.) Про обкладення автомобілів старіших 15 років ще одним екоподатком. Розмір податку поки невідомий, але, за оцінкою президента Украналітцентра Олександра Охріменка, він складе не менше 500-800 грн на рік. Це має змусити власників стародавніх легковиків здавати їх в утиль, а відповідно – забезпечувати роботою шредерний завод і робити повітря в нашій країні чистішим.

В «УкрАВТО» нам сказали, що про розробку такого законопроекту не чули, а тому нічого коментувати не будуть, а у ВААІД – що в цілому такий законопроект потрібний, адже так чи інакше від автохламу, який не тільки забруднює повітря, але і іноді стає причиною аварій на дорогах, необхідно позбавлятися. «Але це має бути добровільно, – каже Олег Назаренко, – не можна ображати людей похилого віку і змушувати їх платити ще один податок». Заступник голови фракції ПР у Раді Михайло Чечетов теж відноситься до проекту з обережністю: нам він сказав, що новий податок може викликати соціальну напруженість у суспільстві, адже вдарить насамперед по пенсіонерам і селянам, для яких ВАЗи – основний транспорт уже довгі роки.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Опитування
В Контексті Finance.ua