Як в Україні змінити мобільного оператора без втрати номера? — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Як в Україні змінити мобільного оператора без втрати номера?

Особисті фінанси
16111
Багато українців сьогодні змушені носити з собою по два телефони або купувати телефон з двома сімками заради того, щоб залишатися на зв’язку з друзями, знайомими та колегами і одночасно користуватися більш вигідним тарифом від іншого оператора: одна для того, щоб всі контакти могли додзвонитися, а друга – для вихідних дзвінків. У всіх країнах світу це питання вирішується простіше: можна змінити оператора і при цьому зберегти свій номер. Природно, що при такому підході конкуренція між операторами дуже висока, що для споживача означає зниження цін на телефонні розмови та інтернет.
З 20 грудня така послуга (міжнародна назва – MNP) має з’явитися і в Україні. Ця вимога до операторів прописана у відповідному положенні, розробленому Нацкомісією з регулювання зв’язку та інформатизації (НКРЗІ). Згідно з ним, зберігатися повинні не тільки основні цифри номера, але і телефонні коди (067, 093, 050 і так далі). Планується, що перехід відбуватиметься за заявкою абонента протягом доби. Але чи немає у нововведення підводних каменів? Ми з’ясували всі подробиці.
Збереження номера: чотири основні питання
• Як це зробити?
За словами гендиректора консорціуму «Український центр підтримки номерів і адрес» Юрія Гончарука, у абонента, який вирішив перейти до нового оператора зі збереженням номера, будуть три способи це зробити. По-перше, можна відправити SMS на спецномер (буде опублікований на сайтах операторів), по-друге, через сайт приймаючого оператора (потрібно буде заповнити електронну форму), по-третє, у пункті обслуговування абонентів приймаючого оператора. Перехід буде безкоштовним.
• Чи потрібен контракт?
У НКРЗІ розповіли «Вістям», що послуга перенесення номера від одного оператора до іншого не змінює форму і характер її надання. Тобто якщо абонент був знеособлений (користувався передплаченого послугою), то він таким і залишається. А якщо був контрактним абонентом, то в контракті просто змінять реквізити оператора.
Надання будь-яких персональних даних або реєстрація абонентів передплачених послуг у зв’язку з перенесенням номера не потрібне.
• Як змінять ціну?
У положенні про перехід абонента від одного оператора до іншого зі збереженням номера прописано, що, отримуючи послуги у приймаючого оператора, абонент, який мігрував, має отримувати основні телекомунікаційні послуги за тими ж тарифами, що і поточні абоненти у цього оператора. Ніяких націнок до тарифів тільки лише на тій підставі, що у нього «чужий» номер, бути не повинно. Слідкувати за цим будуть адміністратор послуги та НКРЗІ.
• Хто надає підтримку?
Ще одне логічне запитання – до кого звертатися у тому випадку, якщо при користуванні зв’язком виникають перебої або питання (іншими словами, в чий колл-центр телефонувати): оператору, який реєстрував номер спочатку, чи новому?
Юрій Гончарук каже, що потрібно телефонувати новому оператору, бо саме з цим оператором абонент зв’язаний договірними відносинами. Технічно номер буде після запуску послуги відв’язаний від оператора і належатиме тільки абоненту.
Точка зору: MNP реально запустити лише в квітні 2014 року
«Оператори зв’язку фізично не встигнуть запустити послугу зі збереження номера до 20 грудня. Реальний термін – другий квартал наступного року», – розповів «Вістям» директор з корпоративного управління і контролю «МТС Україна» Олег Проживальський. Для початку адміністратор повинен підготувати вимоги до обладнання та розробити алгоритм взаємодії, на що піде не менше місяця. Після цього оператори зможуть закупити додаткове обладнання, внести зміни у свої білінгові системи, встановити і зробити тестування взаємодії один з одним і адміністратором централізованої бази даних – на це потрібно ще 2-3 місяці. Але наступного року послуга запрацює точно, обіцяють оператори мобзв’язку.
В Африці переносять номер усього за 5 хвилин і 25 секунд
Телекомунікаційний регулятор африканської країни Гана NCA місяць тому підбив підсумки введення MNP за два роки (у них така послуга з’явилася в 2011 році). З 27 мільйонів абонентів мобільного зв’язку можливістю перенесення номера скористалися 3% абонентів (817 202 особи). Середній час перенесення номера становить 5 хвилин і 25 секунд. Це навіть швидше, ніж у країнах ЄС і США, де на перенесення номера потрібно не менше півгодини. В Україні ж це робитимуть лише протягом доби.
Skype забирає у мобільних операторів $100 млн на добу
Консалтингова компанія Mobile Squared (Британія) днями опублікувала дані дослідження про те, як впливає на доходи мобільних операторів розвиток голосових інтернет-сервісів (Skype, Viber та інші). За їхніми даними, 280 млн активних користувачів таких сервісів розмовляють щодня по 2 млрд хвилин, на чому мобільні оператори втрачають по $100 млн на добу. За прогнозами, до 2017 року голосові інтернет-сервіси будуть відбирати у мобільних операторів до $53,7 млрд на рік (за підсумками 2012 року – $7,9 млрд).
За матеріалами:
Вісті
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас