Мережа супермаркетів «Епіцентр» купує головного конкурента - "Нову лінію" — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Мережа супермаркетів «Епіцентр» купує головного конкурента - "Нову лінію"

Особисті фінанси
4294
Найбільша мережа формату DIY «Епіцентр», що належить нардепові від Партії регіонів Олександру Герезі і його дружині, секретарю Київради Галині, купує свого головного конкурента – мережу будівельних супермаркетів «Нова лінія». Цю інформацію Forbes підтвердили два джерела – інвестбанкір, знайомий з ходом переговорів, і топ-менеджер однієї з мереж. «Про операцію вже було оголошено ключовим співробітникам «Нової лінії», а з 1 листопада в компанії з’явиться новий директор, який представлятиме інтереси «Епіцентр К», – уточнив співрозмовник Forbes.
Засновник Dragon Capital (основного акціонера «Нової лінії») Томаш Фіала не підтвердив, але і не спростував цю інформацію. Гендиректор «Нової лінії» Євген Баранов сказав, що йому про угоду нічого не відомо.
«Нова лінія» – друга за величиною мережа формату DIY (Do It Yourself – «зроби це сам») в країні. Перший супермаркет будівельних матеріалів засновники Олег та Ігор Шандар відкрили в 2001 році. Через пару років залучили до числа акціонерів інвесткомпанію Dragon Capital і шведський фонд прямих інвестицій East Capital.
У 2012 році «Нова лінія» зафіксувала чистий збиток у 32 млн гривень, виручка 16 магазинів мережі досягла 2,5 млрд гривень (без ПДВ). Це в п’ять разів менше, ніж у «Епіцентру», у якого до кінця 2012 року налічувалося 40 гіпермаркетів, чистий прибуток за підсумками 2012-го – 581 млн гривень.
Інвестбанкір, що спеціалізується на рітейлі, влітку розповідав Forbes, що Dragon Capital запропонував Герегам придбати «Нову лінію» ще під час кризи. Однак тоді переговори нічим не закінчилися. Основна причина, за словами співрозмовника Forbes – наявність інших акціонерів. Торік засновники мережі – брати Шандар – продали свою частку Dragon Capital. Що сталося з часткою шведського фонду, поки не відомо. Як писав Forbes, в серпня 2013 Dragon Capital отримав дозвіл Антимонопольного комітету України на придбання контрольного пакету «Нової лінії».
Що дасть Герегам злиття з «Новою лінією»? За даними «Епіцентру», серед шести основних гравців ринку DIY в 2012 році продажі мережі № 1 досягали 73,9%, а «Нової лінії» – 13,2%. Формат будівельних супермаркетів нетиповий для стратегії рітейлера. У вересні Олександр Герега розповідав Forbes, що, крім гіпермаркетів, почав розвивати невеликі «Епіцентри» в районних центрах площею до 8000 кв. м.
Магазини «Нової лінії», як мінімум, в 1,5-2 рази більше, та розміщені в обласних центрах і Києві. Під час інтерв’ю Герега відмовився коментувати питання про можливі переговори з Dragon Capital. При підготовці матеріалу зв’язатися із співвласником «Епіцентру» не вдалося.
«Можливо, мережа просто продавалася так дешево, що Герега не міг відмовитися. Що робити з супермаркетами, переформатувати або просто закривати, він вирішить потім. Як варіант, потрібні різні формати для майбутнього публічного розміщення», – пояснив Forbes топ-менеджер однієї з роздрібних мереж.
За матеріалами:
Forbes.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас