Новий укол: Росія обмежить доступ на свій ринок українським автобусам — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Новий укол: Росія обмежить доступ на свій ринок українським автобусам

Світ
1600
Росія підготувала чергові заходи щодо захисту свого автопрому. Міністерство промисловості і торгівлі (Мінпромторг) опублікувало проект постанови уряду.
Згідно з документом, забороняється проводити державні та муніципальні закупівлі автомобільної техніки, яка була зроблена поза межами країн Митного союзу (МС).
Проект передбачає заборону на закупівлі не тільки легкових автомобілів, але і вантажівок, автобусів, тролейбусів і спецтехніки, країною походження яких не є жодна з учасниць МС. Постанова має набути чинності 1 січня 2014 р., випливає з тексту документа.
У разі введення загороджувальних заходів фактичні втрати українських автовиробників будуть невеликі, але вони втратять потенційний ринок, оскільки не зможуть розширювати свою присутність в Росії за рахунок муніципальних та державних замовлень.
«Проект постанови – це політичні спекуляції з російського боку на тему Митного союзу. Але від такої політики ще більше постраждає торгівля», – вважає прес-секретар корпорації «Богдан» Сергій Красуля.
Згідно з російським законодавством, українські виробники й сьогодні самостійно не можуть брати участь у тендерах на держзакупівлі автомобілів, а тільки в кооперації з російськими компаніями.
За словами директора департаменту маркетингу і промислово-економічного аналізу асоціації автовиробників «Укравтопром» Георгія Овсянникова, частка участі українських виробників у кооперованих тендерах держзакупівель Росії дуже мала в порівнянні із збитками, які несе український автопром від введення Росією минулого року утилізаційного збору.
За інформацією Державної служби статистики, до початку дії утилізаційного збору (січень-червень 2012 р.) український експорт наземного транспорту до Росії скоротився на 5,7% – до $ 219,8 млн. За шість місяців 2013 спад склав 58,7 % – $ 90,8 млн. На думку Георгія Овсянникова, виправити ситуацію зможуть тільки збалансувавши умови доступу на ринки двох країн у рамках зони вільної торгівлі.
«До введення Росією утилізаційного збору річний обсяг поставок тільки легкових автомобілів з ​​України на російський ринок складав більше 37 тис. од., в той же час російський експорт в Україну легкових машин був на позначці 39 тис. Саме такими рівними повинні бути торговельні відносини», – вважає експерт.
В уряді не виключають, що в разі набуття чинності постанови Україна звернеться до DSB (Dispute Settlement Body – орган вирішення спорів) Світової організації або дочекається висновків організації, якщо до неї звернуться інші країни-учасниці.
«Природно, така міра торкнеться окремих виробників, і не тільки українських. Це питання відносин з СОТ. Тільки коли всесвітня організація підготує висновки, ми зможемо відповісти, чи будемо ми подавати скаргу до СОТ», – сказав постійний представник України в Євразійській економічній комісії Віктор Суслов.
Втім, пропоновані обмеження на закупівлі автомобілів уряд Росії вважає засобом захисту вітчизняних виробників автомобільної техніки в умовах членства Росії в СОТ.
«Всесвітня торгова організація дозволяє встановити гарантований для російських підприємств ринок збуту техніки, що в свою чергу є засобом захисту вітчизняного виробника і внутрішньої російської конкуренції», – розповів заступник міністра промисловості і торгівлі Росії Олексій Рахманов.
Згідно з висновками міністерства, подібна міра добре себе зарекомендувала в багатьох країнах світу. Майже всі провідні економіки світу, що мають власне виробництво відповідних товарів, вдаються до цього інструменту (зокрема, США, Німеччина, Японія, Китай).
«Пропонований проектом механізм є легітимним з точки зору правил СОТ, оскільки ці правила не регулюють діяльність держави в галузі держзакупівель. Існуюча в даній сфері міжнародна угода, що обмежує можливості держави у зазначеній сфері, є вільною для приєднання, а Росія при приєднанні до СОТ даною можливістю не скористалася», – йдеться у висновках.
«Ми вчилися на помилках вашого уряду після вступу до СОТ і не хочемо їх повторити, тому вважаємо за потрібне проводити політику у сфері держзакупівель, яка вигідна вітчизняному виробнику», – говорить Олексій Рахманов.
Спеціальні захисні заходи і утилізаційний збір, введені українською стороною, Росії ніяк не допомагають з точки зору торгівлі, однак пропонована міра не є відповіддю на дії України, стверджує він.
Чиновник Євразійської економічної комісії також запевнив, що урядова постанова спрямована на підвищення експортного потенціалу Росії.
«Ми діємо в рамках закону. Російський автопром переживає не найкращі часи, і ми хочемо цю ситуацію виправити», – пояснив співрозмовник.
За даними комітету автовиробників Асоціації європейського бізнесу, продажі нових легкових і легких комерційних автомобілів в Росії в серпні 2013 знизилися на 10% в порівнянні з відповідним періодом 2012 р. – до 231,9 тис. од. У січні-серпні 2013 російський автомобільний ринок також показав падіння (-7%) щодо того ж періоду 2012 р.
За матеріалами:
Капітал
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас