Власник «Фуршету»: Сума претензій АМКУ еквівалентна прибутку всіх обвинувачених років за десять — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Власник «Фуршету»: Сума претензій АМКУ еквівалентна прибутку всіх обвинувачених років за десять

Казна та Політика
8409
Антимонопольний комітет України підвів проміжні підсумки розслідування картельної змови 18 торговельних мереж. На думку фахівців відомства, узгоджені дії рітейлерів, наприклад, в частині встановлення вартості додаткових послуг і бонусів постачальникам, призвели до зростання цін на продукти харчування в 2010-2011 роках.
Сума штрафів, яка може бути накладена на фігурантів – рекордні для української практики 20 млрд гривень. Forbes запитав у Ігоря Баленка, власника однієї з найбільших торгових мереж в країні – «Фуршет», яка також фігурує в розслідуванні АМКУ, в чому полягають претензії до рітейлерів і чи правда, що підгрунтя справи – гостра необхідність наповнення бюджету.
– У 2010-2011 роках спостерігалося істотне зростання цін на більшу частину основних продовольчих товарів. Це визнають усі, в тому числі рітейлери. Яка роль мереж в цьому подорожчанні?
- Рітейл просто продавав. Цей період вже неодноразово і дуже детально аналізувався, в тому числі інспекцією за цінами і Мінекономіки. Давно доведено, що першопричина – зростання відпускних цін виробників.
Вартість продовольчих товарів схильна до коливань. Ось цибуля, наприклад, минулого року була по 90 копійок [за кг], а в цьому році – 4 гривні. Був неврожай, є дефіцит, ціни зросли. І що далі? Рітейл винен?
– Яким чином у переліку компаній, щодо яких проводилося розслідування, виявилася дослідницька компанія AC Nielsen?
- Була озвучена претензія, що АС Nielsen – комунікатор нашої змови. Нормально взагалі?
Претензії щодо компаній – це теж щось позамежне. Як можна називати бонуси або якісь маркетингові платежі «схожими діями»? Ну так, ми продаємо на однакових касах і з однакових полиць. Якщо підходити так, то так, це схожі дії. Але ж при цьому розмір самих бонусів у нас не однаковий, та й сама маркетингова система – річ не уніфікована. Як можна говорити про змову? Я не знаю, що за цим стоїть, але в даний момент це дуже дивна ситуація, яка не підлягає логічному поясненню.
– Представник однієї з мереж, також фігуранта розслідування, розповів Forbes, що в АМКУ дали зрозуміти: підгрунтя справи – гостра необхідність наповнити бюджет, і тому штраф має бути сплачений. Ви підтримуєте таку версію?
- Я можу тільки сказати, що ніякої іншої хоч мінімально логічної причини я не бачу. Це ж все одно, що прямо сказати: «Спасибі, ви попрацювали, а тепер закрийтеся».
– Ви вважаєте, що сплата штрафу порівнянна із закриттям бізнесу? Сума в перерахунку на кожну компанію настільки непідйомна?
- Однозначно. Ніхто не може стільки заплатити. А якщо не зможе – стане банкрутом. Хто тоді постраждає? Адже ми працюємо з сотнями постачальників, слідом за нами збанкрутує і ряд виробників.
Для АМКУ базою для розрахунку штрафу (до 10% від річної виручки. – Forbes) є оборот, а не прибуток. А сума, яку називають – $ 2,5 млрд, – це прибуток всіх компаній, які там беруть участь, напевно, років за десять.
Претензій до роздробу дві (нав’язування необов’язкових послуг і картельна змова з AC Nielsen. – Forbes), і по кожній з них передбачається штраф в 10% від виручки. Виходить 20% на кожну компанію. Але навіть якщо це буде 2-3% від обороту – це дуже великі суми.
– Ви апелювали до когось з чиновників, членів уряду, можливо, в Мінекономіки зверталися?
- Чесно кажучи, я думаю, це марно. Але припускаю, що представники міжнародних мереж, таких як «Ашан», «Метро», звертатимуться на міжнародному рівні. Думаю, вони в шоці від українських реалій. Штраф ще чи не накладений, це проміжні підсумки розслідування. Можливо, хтось оцінить всі можливі наслідки для ринку і споживачів, і схаменеться. Якщо ні – будуть судові розгляди.
Анна Ковальчук
За матеріалами:
Forbes.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас