Рекордне падіння. Наскільки знизили обсяги виробництва найбільші виробники горілки — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Рекордне падіння. Наскільки знизили обсяги виробництва найбільші виробники горілки

2699
За сім місяців 2013 виробництво горілки в Україні скоротилося на рекордні 18%. Зниження обсягів виробництва і продажів торкнулося всіх без винятку вітчизняних виробників традиційного алкогольного напою.
В Україні різко знижується легальне виробництво горілки. Згідно з даними офіційної статистики, за підсумками семи місяців 2013 вітчизняні підприємства виготовили 15,1 млн дал цього алкогольного напою. За рік обсяги виробництва впали на 18%. Тільки в липні виробництво горілки знизилося на 16% порівняно з аналогічним періодом минуло року.
Оператори ринку сумніваються, що в другій половині року ситуація покращиться.
“Мій прогноз – зниження обсягів виробництва за підсумками року на 15-20%. Таким чином, ми вийдемо на найбільше падіння обсягів виробництва по ринку за останні кілька років”, – вважає генеральний директор алкогольного холдингу Global Spirits Сергій Величко.
Повсюдне падіння
Істотне скорочення обсягів виробництва та реалізації продукції на внутрішньому ринку не обійшло жодного великого виробника.
Згідно з даними профільної асоціації “Укргорілка”, найбільший виробник горілки в Україні “Національна горілчана компанія” (ТМ “Хлібний дар”) за сім місяців 2013 зменшила обсяги виробництва на 15% – з 4,48 до 3,82 млн дал. Зниження обсягів продажів компанії на внутрішньому ринку було не настільки значним – з 3,56 до 3,49 млн дал (падіння на 5%).
Алкогольний холдинг Global Spirits (ТМ “Хортиця”, “Мороша”) скоротив обсяги виробництва трохи більше ніж на 10%. Скорочення виробництва в меншій мірі торкнулося виробництва ТМ “Мороша”, яку холдинг випустив на ринок в 2011 році. Львівське “НВП Гетьман”, на потужностях якого і розливається горілка “Мороша”, скоротив виробництво на 4%.
“Падіння виробництва у нас є, але несуттєве. Що стосується продажів, то за підсумками півріччя ми залишилися практично на показниках минулого року. Цього нам вдалося досягти за рахунок хороших показників продажів горілки “Мороша”, – коментує Delo.UA Сергій Величко.
Горілчана компанія Nemiroff знизила обсяги виробництва з 2,35 млн дал до 2,1 млн дал у цьому році. За обсягами продажів усередині України Nemiroff вдалося повернути собі третє місце, обігнавши “Кримську горілчану компанію” (ТМ Medoff). За підсумками 7 місяців минулого року саме “КГК” отримала бронзу за обсягами реалізації в Україні.
Причини падіння ринку
Оператори ринку виділяють кілька ключових причин настільки істотного зниження обсягів продажів.
По-перше, це підвищення мінімальної роздрібної ціни на горілку з 1 березня на 5,6% – до 30,1 грн. Попереднє підвищення “мінімалки” було наприкінці 2012 року. Тоді пляшка об’ємом 0,5 л зросла в ціні з 26,1 грн до 28,5 грн.
Друга причина – зростання акцизів. Як відзначають виробники горілки, в кінцевій вартості горілки на акцизні виплати припадає близько третини. Очевидно, що зростання акцизу більш істотно, ніж інші складові, впливає на вартість горілки, а значить, і на попит з боку покупців.
Не варто забувати і про ще один істотний фактор – нелегальне виробництво 40-градусного напою. За словами Володимира Сорочинського, директора департаменту виробництва алкогольної компанії “Олімп”, споживання “паленки” населенням постійно збільшується. Причина – регулярне підвищення цін на легальний алкоголь при загальному низькому рівні доходів у країні.
“Споживачі з низьким рівнем доходу готові відмовитися від якості на користь низької ціни. Сприяє “нелегалам” та недосконалість системи контролю за дотриманням законів, що регулюють алкогольний ринок. Сьогодні на полицях магазинів можна знайти алкогольну продукцію нижче МРЦ. Адже зменшення частки нелегального алкоголю автоматично означає збільшення обсягів продажів продукції легальних виробників”, – говорить Володимир Сорочинський.
Не горілкою єдиною
Справедливості заради потрібно відзначити, що горілка – далеко не єдиний алкогольний напій, обсяги виробництва і продажів якого в Україні знижуються.
Згідно з даними Держстату, виробництво лікерів та інших алкогольних напоїв у липні 2013 року скоротилося на 11% порівняно з липнем минулого року.
Виробництво пива в липні впало на 12% порівняно з 2012 роком. “Проти пивоварів зіграли загальні негативні тренди в українській економіці. Реальні доходи українців за останній рік особливо не зросли, а впевненість у завтрашньому дні залишається на низькому рівні. До слова, вартість пива з початку року в середньому по ринку зросла в середньому на 10%. собівартість виробництва пива росте, що не може не позначатися на ціні продукту”, – зазначає Артем Сіміоненко, старший аналітик пивоварної компанії Efes Ukraine.
Чи стали українці менше пити? Питання філософське. Більш реальною видається версія про заміну легальної алкогольної продукції напоями власного виробництва.
Татьяна Недорізанюк
За матеріалами:
Діло
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас