Укравтодор: стоїть завдання повністю пов'язати Україну автобанами із заходу на схід і з півночі на південь — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Укравтодор: стоїть завдання повністю пов'язати Україну автобанами із заходу на схід і з півночі на південь

Казна та Політика
785
В Укравтодорі впевнені в успіху комерційних доріг. Радник глави відомства з фінансових питань Володимир Галушко уточнив, у скільки обійдеться проект, скільки кілометрів доріг в Україні спорудять за рахунок приватних інвестицій, і чому у відомстві впевнені, що фінансовий успіх проекту для України майже гарантований.
Видання зазначає, що влада активізує спроби залучити бізнес для будівництва доріг. У серпні Кабмін затвердив техніко-економічне обгрунтування (ТЕО) окружної дороги навколо столиці, на початку вересня вирішив передати в концесію трасу Харків-Новомосковськ-Сімферополь.
Експерти оцінюють подібні плани скептично. Досвід Угорщини та Польщі говорить про те, що концесія обходиться втратами для держбюджету. Причини – висока ціна автобанів, низький рівень доходів громадян і інтенсивність трафіку.
“Ми розглядаємо цей проект як пілотний, і суть – не в тому, щоб віддати в приватні руки вже побудовану, нову ділянку траси, а в тому, щоб зацікавити інвестора. В Україні немає досвіду платної експлуатації доріг, зате є великі ризики окупності вкладених в будівництво доріг коштів”, – повідомив Галушко.
Так, Укравтодор пропонує інвестору почати з ремонту існуючої дороги, ділянки Харків-Новомосковськ довжиною 159,7 км, щоб довести його за якістю до режиму платності. Після спільно з державою спорудити нову ділянку дороги – від Харкова до кордону з Росією (село Щербаківка) в рамках тієї ж концесійної угоди.
Всього в Україні готується шість проектів платних доріг, повідомив чиновник. “Крім траси Харків-Сімферополь, другий масштабний проект – це автомагістраль від Ульянівки до Сімферополя по Правобережній Україні, довжиною 475 км”, – додав він.
“Нинішні шість концесійних проектів потягнуть в цілому на 1500 км доріг. Але взагалі завдання стоїть залучити інвесторів для будівництва 4000-5000 км – щоб повністю пов’язати Україну автобанами із заходу на схід і з півночі на південь”, – пообіцяв Галушко.
Говорячи про можливі тарифи на проїзд по майбутніх платних дорогах, які почнуть з’являтися з 2015 року, представник Укравтодору озвучив суму від 30-40 копійок для легкового авто і 0,9-1 грн – для вантажівки.
“Навіть якщо повернення на інвестиції буде меншим, ніж ми розраховуємо, концесійні дороги – в будь-якому випадку величезна вигода для держави. Ви подумайте – за нашими підрахунками, щоб привести українські дороги в порядок, щорічно на них потрібно протягом 10 років витрачати близько 40 млрд гривень. У нас таких коштів немає, і найближчим часом, швидше за все, не з’явиться”, – резюмував чиновник.
Додамо, що поки уряд у рамках реформи дорожньої галузі запропонувало передати більшість доріг на утримання місцевої влади. Варто нагадати, що в червні Кабмін вже схвалив з доробками законопроект, що передбачає платне користування дорогами для перевантажених автомобілів.
За матеріалами:
Forbes.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас