Крим: підсумки сезону — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Крим: підсумки сезону

Казна та Політика
5146
«Асоціація курортів Криму» вже восьмий рік поспіль у липні-серпні проводить маркетингові дослідження стану курортно-туристичного ринку з метою виявлення його динаміки та важливих параметрів для підвищення ефективності організації курортно-туристичного сезону.
Цього року дослідження проводилося з 1 червня до 31 серпня. Анкета дослідження була узгоджена з Головним управлінням статистики в АРК, Міністерством курортів і туризму Криму, фахівцями Таврійського національного університету ім. В.Вернадського, Національною академією природоохоронного та курортного будівництва, Кримським економічним інститутом Київського національного економічного університету ім. В.Гетьмана. У проведенні дослідження брали участь волонтери й учені з провідних вишів автономії спільно з Міністерством курортів і туризму АРК. За час дослідження було опитано 2 656 осіб. Дослідження проводилося на базі сегменту організованих відпочивальників — у ньому взяли участь гості Криму, які відпочивали в санаторіях, пансіонатах, будинках відпочинку та зареєстрованих міні-готелях.
На прес-конференції за підсумками дослідження цього року глава виконавчої дирекції «Асоціації курортів Криму» Олександр Трофімов повідомив, що багато параметрів ринку курортних і туристичних послуг свідчать про поступове підвищення якості обслуговування й традиційно високу популярність кримського курорту серед відпочивальників з України, Росії й інших країн СНД, про зростання популярності Криму серед іноземних туристів.
Опитування засвідчило, що 91,83% відпочивальників розповіли, що, на їхню думку, вартість туристичних послуг в автономії відповідає їхній якості, хоча 2012 року про прийнятне співвідношення ціни й якості на санаторно-курортні послуги заявляло 88,95% відпочивальників, говорить Олександр Трофімов. За даними дослідження, 2006 року задоволення співвідношенням «ціна — якість» курортного продукту висловлювали всього 77,8% відпочивальників, але з того часу цей параметр постійно зростає: 2007 року — 79%, 2008-го — 80,85% і т.д. Тому 33,67% опитаних заявляють, що приїдуть наступного року, а 46,13% говорять, що «швидше за все також приїдуть наступного року до Криму», й лише 4,02% говорять, що з різних причин поїдуть відпочивати в інший регіон, а 16,18% хотіли б поїхати відпочивати на інший курорт.
У свою чергу, член президії Асоціації туроператорів Криму й Севастополя (АТКіС) Андрій Пилов, відповідаючи на запитання кореспондента «Дня», зауважив, що думка про низький рівень співвідношення ціни й якості кримського турпродукту помилкова й підтримується конкуруючими напрямками. «Якщо робити глибокий аналіз, то, наприклад, відпочинок у Туреччині не такий дешевий, як здається, а порівняно з ним відпочинок у Криму не такий дорогий. Середня ціна кримської путівки, за нашою інформацією, становить 3 тис. 800 грн. Тобто 500 доларів за тиждень відпочинку з людини. Я вас запевняю, що за цю суму тиждень у Туреччині — це дуже погане розміщення, яке не викликає захвату ні в кого з відпочивальників. Усе, чим Туреччина подобається, починається від однієї тисячі доларів з людини на добу», — пояснив Андрій Пилов. Асоціація туроператорів Криму й Севастополя (АТКіС) — це перше професійне об’єднання провідних туристичних операторів внутрішнього й в’їзного туризму України. Однією з головних цілей асоціації є створення сприятливих умов для розвитку цивілізованої туристичної галузі України, й зокрема Криму.
Дослідження показало, що Крим як місце відпочинку, з одного боку, приваблює дедалі більшу кількість туристів з високим рівнем доходів, у той же час курорти автономії надають багато можливостей для бюджетного й недорогого відпочинку. Тенденції курортного сезону поточного й минулих років свідчать, що відбувається певне переформатування розподілу турпотоків на користь операторів, які надають відпочивальникам додатковий пакет послуг — у вигляді перевезення, розширення спектра екскурсійних послуг і видів сервісу для відпочивальників. Так, «кримські компанії, які не мають представництв за кордоном і не створюють додаткового продукту, фіксують зниження цікавості до власних послуг від 2% до 20%. У той же час члени АТКіС які мають російські представництва та компанії, фіксують зростання бронювань і, за деякими даними, показують зростання від 10% до 13% порівняно з минулим роком», — повідомив Андрій Пилов. Він зазначив, що компанії, які займаються лише перепродажем туристичних послуг в об’єктах розміщення за стандартною схемою, зменшують свої показники, і їхніми послугами користується дедалі менше гостей Криму.
За словами глави виконавчої дирекції «Асоціації курортів Криму» Олександра Трофімова, дослідження показало, що 37,12% відпочивальників, які приїхали цього літа до Криму, мають дохід понад 1 тис. доларів США. Торік цей показник становив 10,56%. При цьому кожен п’ятий турист приїхав на півострів уперше. Дослідження показало, що туристи в Криму найохочіше оплачують витрати на екскурсії й розваги (див. діаграму). Крім цього, до цікавих особливостей минулого літа можна зарахувати те, що 30% приїжджих забронювали відпочинок через інтернет, а 98% гостей хочуть приїхати до Криму знов.
У той же час той факт, що об’єктом, який залишив у їхній свідомості найяскравіші враження, 51,77% туристів назвали саме море, а 72,52% відпочивальників назвали метою приїзду саме купання в морі (лікування — 16,13%, подорожі — 10,60%, розваги найменше — 0,76%), свідчить про те, що поки діє інерція радянської традиції відпочинку — приїхати до Криму з холодної Тюмені й валятися на пляжі всі 24 дні відпустки! Але, з другого боку, зрозуміло, що Крим поки пропонує недостатньо яскравих послуг і цікавих об’єктів для відвідин і розваг, які могли б конкурувати за популярністю з відвідинами пляжів, а тому цей різновид відпочинку має найбільший попит і ніщо не в змозі відвернути людей від проведення часу на березі Чорного моря. На практиці це проявилося в тому, що кримські пляжі, серед яких цього року було значно більше, ніж раніше, безкоштовних, виявилися переповненими, і як наслідок відпочивальники висловлювали незадоволення товкотнечею біля самої води. Самі опитані на запитання про відпочинок у міжсезонні відповіли, що відволікти їх від моря могли б цікаві екскурсії — 41,98% (2012 року було 60,92%, чи не свідчить це про те, що популярність екскурсій падає і їхня якість не задовольняє гостей Криму?), 36,39% — необхідність лікування, а також трохи більш як 2% відповіли, що могли б поцікавитися фестивалями й, напевно, іншими культурними заходами.
Крим: підсумки сезону
Крим: підсумки сезону
Крим: підсумки сезону
Крим: підсумки сезону
Крим: підсумки сезону
Крим: підсумки сезону
Микола Семена
За матеріалами:
День
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас