Компанія Ахметова планує збирати поїзди Hyundai — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Компанія Ахметова планує збирати поїзди Hyundai

Особисті фінанси
2013
Холдинг «Гірничі машини» Ріната Ахметова займеться виробництвом залізничної техніки на приналежному їй Дружківському машинобудівному заводі. У червні компанія Ахметова зареєструвала фірму «Ротем Україна» і зараз веде переговори про випуск рухомого складу з південнокорейською Hyundai Rotem. Вартість аналогічних проектів в Україні, Росії і Туреччини від $ 15 млн до $ 300 млн, в залежності від локалізації виробництва.
«Ротем Україна», за даними держпідприємства «Інформаційно-ресурсний центр», була створена 3 липня. Основні види діяльності фірми – виробництво залізничних локомотивів і рухомого складу, зазначено в її реєстраційних документах. Адреса «Ротем Україна» – Донецька область, Дружківка, вул. Леніна, 7 – збігається з адресою Дружківського машинобудівного заводу.
Статутний фонд компанії – 1000 гривень, 99% у ній належить «Гірничі машини», на 1% – Дружковському машзаводу. Керівник «Ротем Україна» – директор з правового забезпечення «Гірничих машин» Андрій Афіногенов.
Дружківський машзавод випускає гірничошахтне обладнання, а також електровози і дизелевози. 2012 завод закінчив із прибутком в $ 11 млн і виручкою в $ 110 млн. Завод входить в машинобудівний холдинг СКМ «Гірничі машини», виручка якого в 2012 році – $ 415 млн, EBITDA – $ 82 млн.
На заводі «впроваджується проект по концентрації виробництва», повідомила Forbes директор з корпоративних комунікацій «Гірських машин» Олена Плахова. Частину цехів об’єднають, на звільненому місці розміститься нове виробництво, йдеться в її письмовій відповіді.
«Ми ведемо переговори як з українськими, так і з іноземними потенційними інвесторами, в тому числі і з Hyundai Rotem, – написала Плахова. – Нюанси переговорів не підлягають розголошенню, так як вони знаходяться на початковому етапі».
У київському представництві Hyundai відмовилися від коментарів.
Локальний ефект
Hyundai Rotem входить до корейської Hyundai Motor і виробляє поїзди, військову техніку і заводське обладнання. В кінці 2010 року компанія уклала контракт з «Укрзалізницею» на поставку 10 електропоїздів. Угода на 85% ($ 261 млн) була профінансована за рахунок десятирічного кредиту корейського Eximbank. Електрички Hyundai в Україні з’явилися в травні минулого року.
Для Hyundai Rotem спільний випуск електропоїздів з компаніями інших країн – звичайна практика. Компанія виробляє поїзди на підприємствах в Кореї, США та Туреччини.
Скільки може коштувати проект «Гірничих машин» і Hyundai? Запуск виробництва швидкісних поїздів на Крюківському вагонзаводі коштував $ 100 млн і зайняв три роки, розповів один з топ-менеджерів підприємства.
Вартість проекту залежатиме від ступеня локалізації виробництва, відзначає аналітик Concorde Capital Роман Дмитренко. За його даними, Hyundai і «Турецькі залізниці» витратили на запуск спільного виробництва $ 15 млн при локалізації 30%, іспанська Talgo і «Казахські залізниці» – близько $ 80 млн при локалізації 50%. Німецький Siemens і російська «Сінара» у травні 2013 року почали виробництво перших поїздів «Ластівка» на спільному підприємстві «Уральські локомотиви». Заявлені інвестиції в проект – $ 330 млн, до 2017 року локалізація виробництва повинна досягти 80%.
СКМ веде переговори про будівництво заводу Hyundai на території Дружківського машзаводу, сказав мер Дружківки Валерій Гнатенко на прес-конференції наприкінці червня минулого року. У СКМ тоді спростували його слова.
За місяць до того перший заступник генерального директора «Укрзалізниці» Микола Сергієнко повідомив, що питання виробництва поїздів в Україні обговорювалося з Hyundai. «Ми шукаємо потенційних учасників цього проекту, пропонуємо корейській стороні українських партнерів», – процитувала в 2012 Сергієнка прес-служба «Укрзалізниці».
Восени 2012 року тодішній віце-прем’єр – міністр інфраструктури України Борис Колесніков заявив, що Україна більше не буде імпортувати готові поїзди і має намір розвивати виробництво на своїй території. Потребу «Укрзалізниці» в електропоїздах на найближчі 10 років він оцінив в 10 млрд євро. Один швидкісний електропоїзд виробництва КВБЗ коштує 19,3 млн євро, Hyundai Rotem – 23 млн євро, Skoda Vagonka – 20 млн євро, Siemens Desiro – 12,5 млн євро.
Андрій Самофалов, Юрій Винничук
За матеріалами:
Forbes.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас