Skype виповнюється 10 років: що чекає його в майбутньому? — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Skype виповнюється 10 років: що чекає його в майбутньому?

Технології&Авто
3580
Atlantico: На цьому тижні Skype виповнюється 10 років. Ця програма принесла з собою революційні перетворення в звичних нам методах спілкування і зокрема змінила соціальні зв’язки між поколіннями. Які її перспективи на майбутнє?
Бертран Дюперре: Skype дійсно вдалося об’єднати покоління. Взагалі запорукою його успіху стала не тільки технічна якість, але і здатність набути популярності за межами сфери «ботаніків» і любителів нових технологій. Його аудиторія набагато різноманітніше, ніж у інших аналогічних рішень, він доступний в різних оточеннях, а також дозволяє дзвонити на «звичайні» телефони за невеликі гроші. Подібна універсальність і в технологічному, і в людському плані зробила його одним з ключових гравців в інтернеті.
Зараз ні для кого з нас не секрет, що якщо лідер буде просто почивати на лаврах, то може втратити ринок вже через рік. Тому найважче для Skype – це втриматися. У нього майже не залишилося ресурсів для залучення нової аудиторії після переходу до нього бази MSN. Неохопленими залишаються люди, які до цих пір в принципі утримуються від такої телефонії, а також нові покоління з їх прагненням виділитися і йти власним шляхом. Крім того, йому потрібно запропонувати альтернативу, яка дійсно стала б чимось новим, а не просто поліпшеною копією існуючого продукту. Культурний фактор теж зіграє помітну роль в той момент, коли Skype вже не здаватиметься таким же “крутим” як раніше. У такому випадку гіки можуть повернутися в бік інших сервісів, а молодь взагалі залишити Skype без уваги.
Далі, потрібно звернути увагу на ринок. Зараз Skype охоплює приватних осіб і підприємців. Наступним кроком мають стати підприємства. У Skype є хороші перспективи у сфері середнього та малого бізнесу. Що стосується великих компаній, пропоновані їм можливості не кращим чином адаптовані під потреби цього сектору. Крім того, у Microsoft вже є тут більш ніж конкурентоспроможний продукт. Іншими словами, потенціал для розвитку є, але він аж ніяк не нескінченний, причому ринки відрізняються особливою специфікою. Можливо, найбільшою трудністю для Skype стане монетизація послуг. Це дозволить йому закріпитися в корпоративній сфері, якщо, звичайно, він зможе реально підвищити якість послуг.
– Яке місце він зможе зайняти в майбутньому в корпоративному та трудовому середовищі? Які повинні бути пріоритети?
- Як я вже говорив, Skype не пристосований для великих підприємств, хоча їх співробітники нерідко користуються ним. Вимоги інтеграції в корпоративну мережу і параметри безпеки стають занадто серйозними перешкодами для його відкритого застосування. У кожному разі, його активне використання за особистою ініціативою співробітників пов’язано в першу чергу не з його видатними якостями, а відставанням компаній у сфері впровадження ефективних рішень і нездатністю розробників запропонувати простий і зручний продукт для підприємств.
Метою Skype все одно буде середній та малий бізнес, хоча в багатьох випадках він фактично і так вже є стандартом. Через брак альтернатив співробітник встановлює на роботі власні додатки. Як би то не було, у Skype ще є перспективи для розвитку: він може стати «офіційним» програмним рішенням з інтеграцією в «хмарну» робоче середовище Microsoft. Крім того, він, безумовно, збереже за собою лідируючі позиції в невеликих організаціях і серед приватних підприємців. Тут знову-таки через брак явного суперника методи персонального використання визначатимуть професійні.
– WhatsApps і Viber стають серйозними конкурентами Skype. Яким чином він зможе зберегти лідируючу позицію в найближчі десять років?
- У Skype є альтернативи, але немає конкурентів. Принаймні, в осяжному майбутньому. Альтернативи не пропонують настільки відмінних послуг, щоб це могло підштовхнути користувача змінити платформу. Зміна поштової скриньки завжди проходить легко і безболісно, ​​проте відхід з Skype неминуче означатиме втрату частини контактів. Для того, щоб побороти цю інертність, потрібна якась критична маса причин, причому це навіть не залежить від якості продукту. Це те ж саме, як якщо б вам потрібно було змінити оператора при тому, що дзвінки з однієї мережі в іншу заборонені: ви підписуєтеся на послуги нового, але в той же час не розриваєте угоду зі старим. Це дуже важливо. Особливо з урахуванням популярності Skype серед вікових верств населення, які неохоче змінюють платформи. Таким чином, члени сімей залишаться в Skype хоча б того, щоб залишатися на зв’язку один з одним. Виходить, що інші програми швидше є додатковими рішеннями, а не справжніми альтернативами Skype.
Ситуація на ринку може змінитися, однак Skype все одно не позбудеться трону. Головна небезпека для Skype виходить від нього самого: йому варто остерігатися помилок набагато більше, ніж усім іншим.
– Популярність Skype може зійти нанівець, як в минулому це було з MSN? Яка технологія може прийти йому на зміну?
- Тут Skype знову-таки є своїм найлютішим ворогом. Ставши продуктом Microsoft, він кардинальним чином змінив свій імідж. Він втратив у «крутизні» і незалежності, що може спричинити за собою поступову втрату інтересу, яка торкнеться спочатку нових користувачів (йдеться про тих, хто створює свій перший акаунт: для них Skype вже не буде очевидним рішенням), а потім і ветеранів Skype. Друга небезпека полягає у втраті інноваційного потенціалу, яка послабить продукт і його імідж, а також спричинить за собою аналогічні наслідки. Інтеграція Skype у всесвіт Microsoft з цієї точки зору буде грати першорядну роль. Імідж і здатність впроваджувати інновації зумовлять, чи повторить Skype долю MSN чи ні.
У той же час окуляри Google Glass і різні «розумні» годинники не представляють реальної загрози. Це всього лише периферичні пристрої, на яких, до речі кажучи, Skype буде існувати і активно використовуватися. Ці пристрої можуть дати поштовх для зростання Skype, якщо, звичайно, у них не буде зроблено акцент на конкуруючу з ним технологію. Це можливо, але все ж малоймовірно, навіть з боку Google і Apple: користувач навряд чи захоче користуватися різними сервісами на різних пристроях, так і влада, швидше за все, буде стежити за тим, щоб на цьому рівні не створювали перешкод для конкуренції. Якщо, звичайно, інші сервіси не запропонують щось радикально інноваційне, «круту фічу», яка переверне ринок і приверне людей. Тут все знову впирається в інновації. Що не дивно…
Бертран Дюперре, блогер, фахівець з розвитку і взаємодії трудового середовища і технологій
За матеріалами:
ИноСМИ.ru
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас