3058
Маршрутки і таксі в Києві будуть їздити по-новому
— Казна та Політика
Власники таксомоторів хочуть возити киян за 6 гривень
Вчора конкурсна комісія КМДА розпочала перерозподіляти маршрути деяких видів транспорту, висуваючи більш суворі вимоги до перевізників. Останні запевняють, що після конкурсу підвищення ціни на проїзд неминуче, так як новим власникам маршрутів потрібно окупати витрати на нові машини та GPS-системи, яких вимагає місто, та й паливо і запчастини дорожчають. Неофіційно чиновники визнають, що хочуть прибрати бусики, замінивши їх великими автобусами і тролейбусами. А якщо приватні рейси і залишаться, то будуть, принаймні, комфортними для проїзду.
НОВІ ВИМОГИ. На конкурс виставили 159 маршрутів з 220. Основні вимоги: в автобусі повинно бути не менше 21 посадкового місця; двоє автоматичних дверей; двигуни не нижче Євро-2 (тобто «Дельфіни» вже не підійдуть, хіба що «Богдани»). Експлуатувати маршрутки тепер можна не більше семи років, щоб народ не возили в прогнилих розвалюхах, а у разі організації нового маршруту вік транспорту обмежується п’ятьма роками. Додаткова умова: наявність GPS-системи і підключення до єдиного диспетчерського центру (щоб розуміти, де який бусик знаходиться). На маршруті повинен бути хоча б один автобус для перевезення інвалідів, а водії повинні бути у формі. Учора комісія почала розгляд заявок. «Визначено господарів третини маршрутів з 159, тих, де був один претендент, більшість з них – «Київпастрансу». Комісія працюватиме в четвер і п’ятницю, якщо знадобиться», – сказав голова конкурсної комісії, депутат Київради Олександр Лойфенфельд.
ПЕРЕВІЗНИКИ. Перевізники, перед автопарком № 8, де проходило засідання, помітно нервували. «Я розробив свій маршрут 12 років тому, привчив до нього пасажирів, а тепер на нього претендують два здобувача, один з яких – луганська фірма. Мені-то всеодно, я пенсіонер, але що буде з 30 моїми співробітниками? У мене працює шість династій батько і син!» – журиться Станіслав Юрійович. «Якщо маршутка в хорошому стані, але старше 7 років, чому її не можна випускати на лінію? Останній раз конкурсна комісія засідала в 2008 році, після цього договори продовжувалися лише на 3-6 місяців, а не на рік чи пару років. Який господар в таких умовах ризикне вкладати кошти в новий рухомий склад? Новий автобус коштує від 460 тисяч гривень!» – каже власник. «У Києві є маршрути в приватному секторі, там взимку, в замети, «Богдани» не пройдуть, а «Дельфіни» з «Рутами»(19 місць) в самий раз, але умови конкурсу їх забороняють!» – обурюється Петро Семенович.
ЦІНА. «Паливо в ціні зростає, запчастини дорогущі. Так що ціну за проїзд підвищимо, але будемо рівнятися на «Київпастранс», – кажуть перевізники. «Підвищувати чи не підвищувати ціну вирішує Київрада, громадський транспорт, який возить пільговиків – збитковий, але маршрутки приносять прибуток», – сказав «Сьогодні» гендиректор «Київпастрансу» Микола Ламбуцький. «Я б поставив ціну за проїзд 6 гривень, але щоб люди їхали з комфортом, а не штовхаючись, як оселедці», – говорить один з перевізників. Втім, як пояснив нам голова комісії Київради з питань транспорту Дмитро Олійник, підвищити ціни у маршрутників навряд чи вийде: «У мерії цього не допустять. У них є свої важелі впливу на перевізників».
Гришина Оксана
За матеріалами: Сьогодні
Поділитися новиною