Осіннє подорожчання іномарок можуть відкласти — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Осіннє подорожчання іномарок можуть відкласти

Казна та Політика
5381
Неоднозначний закон про утилізаційний збір на автомобілі (наша відповідь на такий же податок, запроваджений РФ) ще не набув чинності (це має статися 1 вересня), а в нього за дорученням президента Кабмін вже готує зміни. Про це повідомила прес-служба глави держави. З шести зауважень президента головних два: прийнятий закон не передбачає права іноземних виробників на звільнення від сплати екологічного податку (так офіційно називається утилізаційний збір), якщо вони побудують в Україні необхідну кількість підприємств з утилізації старих авто свого виробництва, а також не прописані гарантії власників машин, які здаються в утиль, на справедливе відшкодування їх вартості.
Нагадаємо: з 1 вересня вітчизняні автозаводи (ЗАЗ, “Богдан”, “Єврокар”) отримають право не платити екоподаток в обмін на створення центрів з переробки авто свого виробництва, які прийшли в непридатність, і таким чином їх продукція стане ще більш конкурентоспроможною за ціною порівняно з імпортними машинами. Наприклад, найпопулярніші легковики-іномарки з об’ємом двигуна від 1 до 2 л подорожчають за рахунок екоподатку на 7370 грн, а дорогі позашляховики (об’єм двигуна понад 3,5 л) – на 30 тис. грн. Очевидно, що імпортери виступили різко проти.
ЩО МАЄМО. За розрахунками одного з авторів закону, голови комітету ВР з питань податкової та митної політики Віталія Хомутинника (ПР), вже в 2014 році до бюджету надійде близько 2.2 млрд грн від екоподатку. На ці гроші по всій країні потрібно відкрити підприємства з розбирання машин і створити інфраструктуру з переробки. Але очевидно, що при введенні податку «на утиль» треба дотриматися міжнародних норм, інакше проти України можуть бути економічні санкції з боку СОТ. Поки на виконання доручення президента Мінекології лише підготувало законопроекти про зменшення вдвічі (до базового 5500 грн) податку з тих, хто здає на брухт зняті з обліку авто і про порядок використання коштів від екоподатку. Як повідомили нам у прес-службі Кабміну, решта законопроектів в роботі. Але зміни будуть вносити заднім числом, адже до 1 вересня депутати відпочивають і прийняти закони не зможуть. «Не виконано головне – залишається невідповідність закону міжнародним зобов’язанням України, за якими всі виробники повинні бути в рівних умовах, – говорить гендиректор Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів Олег Назаренко. – Держава має право ввести такий податок, але його повинні платити всі. До 1 вересня український автопром не встигне побудувати утильзаводи, а пільги у них вже з’являться». У корпорації «УкрАВТО» (об’єднує наші автопідприємства) стверджують, що це не так. «Національний виробник може бути звільнений від сплати податку на утилізацію лише за умови, що візьме на себе зобов’язання за свій рахунок створити мережу утилізації транспортних засобів, – сказав нам голова «УкрАВТО» Олександр Козіс. – Таким чином він несе велике фінансове навантаження». За його словами, корпорація вже приступила до створення мережі переробки старих авто на базі діючих сервіс-центрів, що дозволить переробляти 150 тис. авто на рік. Весь автопарк України – більше 8 млн машин.
«Україна порушує правила СОТ»
Ситуація з введенням екоподатку не так однозначна, вважає експерт авторинку Костянтин Кінбурн. За його словами, наш закон – дзеркальна копія російського, чинного з 2012 р. Країни – члени СОТ, що виробляють автомобілі, в тому числі і Україна, виступили з критикою закону. «Представники СОТ і ЄС неодноразово закликали Україну утриматися від введення утильзбору з автомобілів: це порушує зобов’язання, взяті нами перед СОТ. Можуть бути відповідні заходи, наприклад, підвищення мит проти наших товарів, експортованих в Європу. Цілком імовірно, що дію закону призупинять на вересневій сесії парламенту», – прогнозує Кінбурн. Президент Асоціації автоімпортерів і дилерів Олег Назаренко нагадує, що президент Янукович доручив усунути протиріччя, які не узгоджуються з міжнародними зобов’язаннями України. «Це означає, що без внесення змін закон діяти не може. Ми будемо домагатися рівних умов для всіх», – сказав Назаренко.
«Хто виробляє – той утилізує»
За словами президента Украналітцентра Олександра Охріменка, якщо закон доопрацювати, він буде відповідати євростандартам. «За кордоном діє принцип: хто виробляє, той і утилізує. Наші компанії податок не платять, але будуть вкладати гроші в будівництво підприємств з переробки старих автомобілів, тут держава їх підтримує, – каже Охріменко. – Обов’язково потрібні правила оцінки авто, це недоробка законодавців. Адже дешевше ціни металобрухту ніхто машину в утиль не здасть».
Олександр Панченко
За матеріалами:
Сьогодні
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас