У США з'являться гелікоптери зі штучним інтелектом — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

У США з'являться гелікоптери зі штучним інтелектом

Технології&Авто
1520
Вертольотобудівна компанія Sikorsky повідомила про розробку вертольотів з системою штучного інтелекту. Кінцевою її метою є створення автономної системи управління, а поки що літаюча лабораторія на основі вертольота S-76 здійснила два випробувальні польоти. Подробиці наводить Defense News з відсиланням до доповіді, який Sikorsky планує представити на конференції Міжнародної асоціації безпілотних машин 12 серпня в Вашингтоні.
Розробники, зайняті в проекті Matrix, розраховують згодом повністю виключити людину з процесу управління вертольотом. Як пояснили в компанії, на сьогодні системи автоматичного управління дають збої, що призводять до аварій, в середньому один раз на тисячу льотних годин, і це прийнятно тільки для порівняно недорогих безпілотних апаратів. Передавати подібним системам контроль над вертольотом занадто дорого, не кажучи вже про неприйнятність такого ризику для пілотів. За словами Марка Міллера, відповідального за дослідження і інженерні розробки віце-президента Sikorsky, надійність автономних систем управління необхідно збільшити як мінімум в сто разів.
Для налагодження і випробування програми управління інженери переобладнали списаний цивільний вертоліт S-76. Льотчик-випробувач, що сидить за штурвалом, може оперативно перемикати вертоліт на ручне управління. Перший політ відбувся 26 липня, другий ще через тиждень, але з часом планується проводити випробування щодня. Програма Matrix фінансується за рахунок самої компанії, але її представники не приховують того, що вони орієнтуються в першу чергу на військових замовників. На думку експертів Sikorsky автономна система керування дозволяє вирішити відразу дві різні проблеми.
Наділені штучним інтелектом (а розробники використовують саме такий термін, підкреслюючи те, що мова не йде про просто безпілотний апарат з дистанційним управлінням) вертольоти зможуть самі продовжити політ в умовах, коли команди від пілота з якихось причин не надійшли: наприклад, якщо він поранений, або якщо зв’язок оператора з безпілотником заглушив противник. Крім того, у міру вдосконалення системи можна буде говорити про допомогу пілоту у складних ситуаціях на кшталт посадки під час піщаної бурі або на палубу авіаносця під час шторму.
За матеріалами:
Лента.РУ
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас