Як зміняться київські маршрутки: з доріг приберуть розвалюхи, а водіям пошиють уніформу


Як зміняться київські маршрутки: з доріг приберуть розвалюхи, а водіям пошиють уніформу

Київські маршрутки можуть сильно змінитися. Станом на 21 серпня столична влада запланувала провести конкурс на обслуговування більшої частини міських маршрутів – 159. До мікроавтобусів висунуті нові вимоги: вони повинні бути не старше 7 років, в бусах має бути не менше 21 місця для сидіння і двоє автоматичних дверей, двигуни повинні відповідати екологічним нормам. Частина вимог, наприклад, GPS-система в маршрутках (вона відстежує місце розташування мікроавтобуса), не обов’язкові, але бажані. Перевізники нарікають, що вимоги для допуску до конкурсу дуже жорсткі і не дозволять взяти участь у ньому багатьом невеликим фірмам, які зараз обслуговують ці маршрути.

Найбільше нарікань викликають вимоги до віку мікроавтобусів. «Оцінюватися повинен не вік, а технічний стан машини. Для цього ми двічі на рік проходимо техогляд в ДАІ, – говорить директор асоціації перевізників «Столиця» Валерій Липецький. – І дворічна машина може бути розвалюхою, а десятирічна – в ідеальному стані. Вік машини, згідно з постановою Кабміну, при проведенні тендерів теж враховується – нові машини отримують більше балів, а ті, які старші 7 років, – нуль. Вплинути на це ми ніяк не можемо, якщо не будемо згодні з результатом конкурсу, опротестуємо його в суді. Напевно, звільняють місце для «Київпастрансу».

Перший заступник голови КМДА Анатолій Голубченко заявляє, що вимоги спрямовані на безпеку і комфорт пасажирів: «Хвилюються люди, які можуть програти, от і все. Тим, у кого достатньо транспорту і хто якісно працює, нічого боятися. Якщо якісь маршрути закриються, на їхньому місці або з’являться нові, або будуть працювати машини «Київпастрансу»: на мій погляд, в центрі міста він повинен виграти всі конкурси, якщо у нього достатня кількість великих автобусів і вони можуть перевозити пасажирів». У «Київпастрансі» стверджують, що вони і справді готові замінити приватників на багатьох маршрутах, але при цьому на проведення конкурсу ніяк вплинути не можуть і беруть участь у ньому нарівні з іншими перевізниками. «Наші машини вже давно відповідають усім вимогам: ми постійно оновлюємо автопарк, всі машини підключені до GPS-системи, до зими пошиємо та уніформу для водіїв», – каже Микола Ламбуцький, гендиректор «Київпастрансу».

Серед приватних перевізників теж є ті, хто готовий поборотися: «У нас всі машини не старше 7 років, обладнані для перевезення інвалідів. Навіть уніформу наші водії вже носять, – каже директор однієї з компаній Микола Бацан (маршрути 442, 442Д). – Але при цьому наш маршрут на конкурс не виставляється. Офіційних документів ми поки не отримували, продовжуємо працювати, але боїмося, що його просто закриють».

ВОДІЇ НЕ ХОЧУТЬ НОСИТИ ФОРМУ. Самі водії ставляться до нововведень скептично. Кажуть, що великі перевізники регулярно оновлюють автопарк, а дрібні, яким це не по кишені, можуть постраждати. «Наша фірма тільки недавно закупила 30 машин – всі новенькі, відповідають вимогам, у тому числі і щодо проїзду інвалідів, – розповідає один з водіїв Сергій. – Решта машин теж не – 5-7 років. А ось уніформу я носити не буду: уявіть, як в ній буде в спеку під 40 градусів. Якщо зобов’яжуть, піду з роботи». «А я не проти форми – у радянський час працював на міжміських маршрутах, тоді видавали зимову і літню форму, взуття. І пасажири ставилися до водія з великою повагою, а не як зараз. Не подобається ідея і з GPS, яке відстежує місце розташування маршрутки. Іноді пробки доводиться об’їжджати, і я не хочу бути під постійним наглядом. Таке стеження мені не потрібне», – каже водій Валентин.

Олександр Шпигунов

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
Сервіс підбору кредитів
  • Надішліть заявку
  • Дізнайтесь про рішення банку
  • Підтвердіть заявку та отримайте гроші
грн
Замовити кредит онлайн
Топ новини
Обговорюють

Читають

В Контексті Finance.ua