593
Світові автовиробники хвилюються за інвестиції вкладені в російський ринок
— Світ
Причиною тому став різкий підйом продажів автомобілів в Росії, що пішов за майже дворазовим скороченням попиту на машини в післякризовому 2009 році.
Тоді продажі впали до 1,5 млн машин на рік, а за результатами 2012 року кількість реалізованих автомобілів досягла 2,9 млн штук. Потім у першій половині 2013 року продажі скоротилися на 6% порівняно з аналогічним періодом попереднього року.
За даними компанії Boston Consulting Group (BCG), такі компанії, як Ford, General Motors, BMW, Hyundai-Kia, Mazda, PSA, Renault-Nissan, Toyota і Volkswagen Group, заявили останнім часом про створення нових виробничих потужностей у Росії або розширенні існуючих. Загальна сума цих проектів, за оцінками BCG, становить € 10 млрд до 2020 року.
Опитані виданням представники індустрії та експерти стверджують, що спад ринку торкнувся найпопулярніших сегментів бюджетних автомобілів, а преміальні продажі, навпаки, зросли. Крім того, виробничих потужностей у компаній виявилося значно більше, ніж того вимагає ситуація, пише видання.
Президент Volvo Russia Джон Стек проводить паралелі з 2009 роком: рубль слабшає, ставки по кредитах ростуть, а компанії намагаються реалізувати автомобілі, які залишилися після буму минулого року, з величезними знижками. Тим не менш, в BCG поки вважають, що російський ринок зможе подолати труднощі і стати п’ятим за величиною в світі до 2020 року з обсягом продажів в 4,4 млн машин.
Глава Ford Sollers Тед Канніс заявив виданню, що деякі компанії призупинили прийняття важливих рішень, оскільки вони більше не можуть дивитися в майбутнє з такою ж упевненістю, як раніше.
Незважаючи на цю обставину, західні автомобільні компанії поки не мають наміру скорочувати вкладення в російське виробництво.
Приміром, компанія Ford поки дивиться в майбутнє з оптимізмом і запевняє у величезному потенціалі російського ринку – в компанії раніше заявили про плани розширити виробництво кросоверів в Росії, найімовірніше, в надії компенсувати скорочення попиту на хетчбеки і седани Focus. Схожої позиції дотримується альянс Renault-Nissan, який погодився вкласти близько € 560 млн у виробництво автомобілів групи на “АвтоВАЗі” в Тольятті.
Особливі надії покладаються на нову програму пільгового кредитування, ініційовану влітку 2013 року російською владою. За час дії попередньої програми (у 2009-2011 роках) були реалізовані близько 490 тис. нових машин. Тепер влада розраховує продати за допомогою пільгового кредиту майже 500 тис. машин за півтора року.
Прагнення автомобільних компаній створити власне виробництво в Росії продиктоване високими митами на імпорт автомобілів, а також покликаним замінити ці податки утилізаційним збором, який почали стягувати восени 2012 року, незабаром після вступу Росії до СОТ. Діючі на території Росії виробники отримали можливість уникнути сплати збору у разі надання гарантій того, що випущені ними автомобілі будуть згодом утилізовані.
На думку влади Євросоюзу, така позиція є дискримінаційною по відношенню до фірм, які не мають своїх потужностей в Росії. Від російської влади зажадали зрівняти утилізаційний збір для всіх, але влада країни не встигла вчасно прийняти необхідний для цього законопроект, в результаті чого Євросоюз звернувся зі скаргою до суду СОТ. Тепер документ, що вводить утилізаційний збір для всіх автокомпаній на російському ринку, як очікується, буде прийнятий в кінці 2013 року.
За матеріалами: Газета.Ru
Поділитися новиною