Навіщо мільярдери cкуповують збиткові газети? — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Навіщо мільярдери cкуповують збиткові газети?

Світ
970
Придбання флагмана американської журналістики газети Washington Post засновником найбільшого онлайн-рітейлера в світі Amazon.com Джеффом Безосом ознаменувало тенденцію останнього часу – мільярдери вийшли на ринок паперових видань, який, як вважається, вже майже досяг дна.
Майже одночасно зі зміною власника Washington Post ще одне з найбільш знакових американських видань, газета Boston Globe, перейшла в руки нового господаря – власника бейсбольного клубу Boston Red Sox мільярдера Джона Генрі.
У свою чергу, найуспішніший інвестор і один з найбагатших людей світу Уоррен Баффет за кілька останніх років придбав вже близько 30 дрібних газет в невеликих провінційних містечках “за дуже і дуже невелику ціну”, яка не називається.
“Якщо раніше ще не було зрозуміло те, що газети стають трофеями багатих людей, або тих, хто цікавиться журналістикою, або прагне до влади, або і те й інше одночасно, то тепер це стало очевидним”, – вважає відомий американський медіа-експерт і засновник сайту DealBook Ендрю Росс Соркін.
Овчинка вичинки не варта
З комерційної точки зору покупку Washington Post можна назвати провальною операцією, вважає бізнес-спільнота. Ціна, за яку Безос придбав Washington Post – 250 мільйонів доларів – виглядає непомірно високою у порівнянні із сумою, викладеною за Boston Globe на аукціоні, що вважається вивіреним барометром попиту.
“Що таке нині інвестиції в газетну справу, наочно демонструє історія Boston Globe. Група New York Times 20 років тому купила її за $ 1,1 мільярда. Минулого тижня вона була продана всього-навсього за $ 70 мільйонів, знецінилася більш ніж на мільярд доларів. Ринок друкованих ЗМІ стагнує, рекламодавці йдуть з неперспективних друкованих газет в інтернет, одночасно падають тиражі”, – розповів президент рекламної Arnold Aerial Advertising Inc Майкл Арнольд, який очолював понад п’ять років комерційний департамент в New York Times.
За даними “Американської газетної асоціації” (Newspaper Association of America), в 2011 році обсяг розміщеної онлайн реклами зріс на 207 мільйонів доларів, у той час як в друкованих ЗМІ обсяг реклами впав на $ 2,1 мільярда.
Втрати паперових видань до прибутків цифрових склали пропорцію 10 до 1, що стало ще більш драматичним розривом, ніж зафіксована в 2010 році 7 до 1. Збитки Washington Post склали за перший квартал нинішнього року 15 мільйонів доларів, і видання Business Insider прогнозує, що за рік вони досягнуть не менше $ 60 мільйонів. Хоча при цьому цифрова версія газети отримала квартальний прибуток у $ 30 мільйонів, що майже на 15% більше, ніж рік тому.
“Багаті люди можуть дозволити собі дорогі забаганки. По суті, Washington Post і New York Times – дві найвидатніші газети Америки, і якби я був мільярдером, я теж би, мабуть, придбав ту чи іншу. Сподіваюся, що Безос щиро хоче її врятувати”, – вважає Арнольд.
Нагадаємо, вчора Корреспондент.biz писав, що голова інтернет-магазину Amazon.com Джефф Безос придбав видання Washington Post за 250 мільйонів доларів.
Варто також нагадати, що в червні нинішнього року UMH group, що володіє в тому числі виданнями Корреспондент і Forbes Україна, і група компаній ВЕТЕК підписали угоду купівлі-продажу 98% акцій медіа-холдингу. Планується, що операція буде завершена в першому кварталі 2014 року. До остаточного закриття угоди управлінський менеджерський склад UMH group залишається незмінними. 98% акцій компанії передано на зберігання ескроу-агенту, однієї з авторитетних юридичних компаній Великобританії. Експерти оцінюють угоду з продажу UMH Group в сотні мільйонів доларів. У ЗМІ неодноразово з’являлася інформація про те, що за структурами Курченко може стояти народний депутат Артем Пшонка, син Генпрокурора України, або ж Олександр Янукович, син Президента. У самій компанії це заперечують.
За матеріалами:
РІА Новини
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас