В Україні створили електротрактор — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

В Україні створили електротрактор

Казна та Політика
2393
Українські вчені впритул зайнялися виробництвом електротранспорту: вони створюють не тільки автомобілі, але і електроцикли, а нещодавно сконструювали електротрактор! Розробками займається Інститут електродинаміки НАН України. «Ми вже зробили дві «Таврії»: одна – гібрид, який працює і на бензині, і на електриці, друга – чистий електромобіль. Обидві зараз їздять вулицями Києва з номерами, як годиться, – розповідає «Сегодня» головний розробник лабораторії електромобілів інституту Віктор Павлов. – Зробили електромобіль на основі «Ланоса», 3 електроцикли і навіть електротрактор. Останній вже випробували на відповідність міжнародним стандартам: трактор Т16 – не чистий електромобіль, а гібрид». Сам розробник їздить на такій «Таврії», заряджаючи її від розетки в гаражі.
Є ще один гібрид – «Соболь» (вантажопасажирський електромобіль). «Це по суті вантажівка, причому зверху ми поставили сонячну батарею, що дозволяє заряджати акумулятор і від сонця», – розповідає Павлов. Вантажопідйомність такої машини – від 1 до 25 тонн. На «Соболь» встановлено спеціалізоване обладнання, яке дозволяє експлуатацію машини в трьох режимах живлення: електрика, біодизель та змішаний варіант. Економія пального – 30-40%.
Заряду в електромобілі вистачає на 100-150 км, каже Павлов: «Літій-іонна батарея могла б протриматися і 400 км, але в Україні їх не використовують – занадто дорого. Заряджати акумулятор можна від будь-якої розетки в 220 вольт. У перспективі можна сконструювати підзарядку від сонячної батареї, можна зробити так, щоб 80% батареї заряджалося за півгодини – все це вже розроблено. Було б бажання і фінансування». На сьогодні підзарядка електромобіля від звичайної мережі займає 6-8 годин. За кордоном на заправках це можна зробити за 20 хвилин, але в Україні такі послуги не надаються. Зате електромобіль, незважаючи на маленький пробіг, в рази зменшує витрати на пальне: 100 км обійдеться всього в кілька гривень.
Павлов каже, що вартість закордонного, наприклад, китайського електромобіля, може дійти до $ 50-70 тисяч. «В Україні ми могли б робити електромобілі, за ціною близько $ 10 тис. (зараз середня вартість електромобіля у нас – $ 20 тис.). Але наші розробки не фінансуються. Наприклад, зараз всі говорять про міський електробус як маршрутне таксі. Ми писали лист про розробку електробуса ще в 2007 році. Але навіть відповіді не було. Якщо нас профінансують, ми зробимо цей транспорт», – розповідає нам розробник.
До слова, електромобілі у нас почали робити задовго до розпаду СРСР. «Перший електромобіль ми зробили ще в 1973 році, на основі «Запорожця», – розповів Павлов.
Тим часом українці намагаються і самі переробляти звичайні «Таврії» під електромобілі. 29-річний Ігор з Донецька розрахував, що така переробка в автосалоні, без урахування вартості робіт, обійдеться в $ 1200-2500. «У результаті ми отримаємо авто, яке при заряді акумуляторів від розетки 220 В до наступної зарядки може проїхати 60-70 км без використання електрогенератора, – каже Ігор. При цьому витрата пального – 1 літр на 1 годину їзди». У підсумку донеччанин придбав через інтернет б/у комплект на базі електродвигуна, переробив авто і навіть провів трасові випробування: «Динаміка електромобіля хороша, обгони даються легко. Максимальна швидкість на 4-й передачі – 130-135 км/год». У прес-службі ДАІ уточнюють, що можливість реєстрації таких авто є, але процедура складна: «Треба, щоб їх перевірили на безпеку, виписали купу паперів, що ця саморобка не вибухне по дорозі, у неї не відвалиться колесо. Можуть і відмовити, якщо технічні вимоги не відповідають нормам».
За матеріалами:
Сьогодні
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас