Як добре заробити в круїзі — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Як добре заробити в круїзі

Особисті фінанси
7275
Шукаємо адекватне агентство
Перший крок – пошук підходящу українську крюїнгову компанію (рекрутингове агентство, що підбирає обслуговуючий персонал або моряків для морських судів). Такі є майже у всіх найбільших містах країни. Контакти можна знайти в інтернеті (заодно добре б почитати коментарі на форумах про обрану фірму, щоб не напоротися на ошуканців).
«Всі агентства беруть гроші за послуги по збору та оформленню документів. У одних ці «збори» проходять легально через банк, у інших – напівофіційно. Перевірені і крюінги, що добре зарекомендували себе, просять оплатити свої послуги тільки після підписання здобувачем контракту на працевлаштування», – поділився своїм досвідом Сергій Жильцов з Одеси, який відпрацював за кількома контрактами в якості бармена в різних судновласницьких компаніях.
Як добре заробити в круїзі
Як добре заробити в круїзі
 
Повторюємо англійську і готуємося до інтерв’ю
Зазвичай роботу пропонують на лайнерах, які ходять в круїзи по Середземному або Карибському морях, Атлантиці, Індійському океану. Обслуговуючий персонал живе на кораблі безкоштовно, його забезпечують триразовим харчуванням і медстрахуванням. Але врахуйте, що найчастіше ця робота без вихідних і по 10-12 годин на добу.
«У першу чергу претендент повинен заповнити резюме англійською мовою на нашому сайті, вказати освіту, досвід і обов’язки на останньому місці роботи. Також до анкети найкраще прикріпити копію диплома про освіту, закордонного паспорта і рекомендацій, що підтверджують досвід. Основні вимоги до кандидатів: вік від 20 років, середня спеціальна або вища освіта, приємна і доглянута зовнішність, хороша фізична форма, комунікабельність, досвід роботи за обраною посади від року і, найголовніше, – гарна англійська. Знання другої європейської мови тільки вітається. Такі претенденти можуть претендувати на більш високу посаду і зарплату, – каже директор рекрутингового агентства Worldof Seamen Group Ганна Алексєєва. – Усім підходящим кандидатам призначають співбесіду, яка проходить англійською. Перше питання: «Навіщо вам ця робота?». Відповідали у дусі «Хочу подивитися світ» або «Познайомитися з новими людьми» відразу бракуємо – це несерйозно. Кращі відповіді: «Хочу отримати новий досвід роботи» і «Потрібна гарна зарплата і матеріальна стабільність».
Оформляємо документи і чекаємо
Людину, яка пройшла співбесіду, реєструють у списках рекрутингового агентства, і коли підійде її черга виходити в рейс, то від компанії судновласника прийде контракт та інші документи для підписання. У контракті повинні бути чітко вказані посада, назва судна, сума окладу, соцпільги, назва порту, дата відправлення і термін роботи.
Чекати контракту доводиться 1-3 місяці. За цей час здобувач повинен оформити морський сертифікат: щоб його отримати, треба звернутися в будь-який центр підготовки моряків (є в кожному порту). Там за 2-3 дні і приблизно за 400 грн вам дадуть базові знання та навички безпеки на воді. «Для роботодавця морського сертифіката достатньо, але посольства при видачі візи і українська митниця вимагають ще і паспорт моряка. Його можна отримати, пред’явивши морський сертифікат в капітанію будь-якого порту і написавши заяву про отримання паспорта. На оформлення піде кілька днів і 230-600 грн (залежно від міста). Також необхідно буде отримати довідку про несудимість», – розповіли нам в одеському крюїнгу «Джоб Круїз Шип».
Додаткова витрата. Найчастіше компанії судновласників розташовуються в Європі чи Америці. Тому треба бути готовим до того, що і порт відправки в круїз буде за кордоном. Європейські компанії завжди оплачують працівникам дорогу до порту і назад, а от американські – тільки в одну сторону (а так як порт може перебувати в будь-якій частині світу, то за квиток в один кінець можна віддати і 2, і 10 тис. грн). Практично завжди для виїзду за кордон в країну, де працівник сяде на корабель, потрібна віза, яку потрібно оформляти за свій рахунок. Після посадки на лайнер співробітник отримує картку-посвідчення члена екіпажу корабля. Завдяки їй він зможе вільно і без візи сходити на берег в кожній країні, де зупиняється лайнер.
Скільки коштує отримати роботу
«У нашому агентстві після підписання контракту людина повинна заплатити 1200 грн за працевлаштування. Ми купуємо квитки на літак до порту посадки на лайнер і назад та оформляємо всі документи для виїзду і отримання візи. Далі з повним пакетом документів відправляємо здобувача у візовий центр. Віза робиться за 7-10 днів. За цей час людина повинна пройти медкомісію в одній з клінік, що займаються профвідбором моряків. Вартість такої медкомісії – від 350 до 600 грн в залежності від міста», – пояснила Ганна Алексєєва. Якщо у візі раптом відмовлять (що буває дуже рідко), то здобувачеві повернуть гроші за працевлаштування або шукатимуть роботу на лайнері, посадка на який проходитиме в іншій країні.
Крім плати за працевлаштування, новоспечений працівник повинен віддати рекрутинговій агенції половину місячного окладу, прописаного в контракті. Оплата проходить офіційно, через банк, і зазвичай становить від 4000 до 8000 грн. Людина платить рекрутеру за консультації, підготовку та оформлення документів на виїзд, представницькі та кур’єрські послуги.
У підсумку виходить, що від відсилання резюме до вильоту на місце роботи проходить 2-4 місяці, а витрати становлять у середньому від 8000 до 11 500 грн. Практично всі турботи про оформлення документів, крім отримання морського сертифікату, паспорта моряка, довідки про несудимість і медкомісії бере на себе агентство.
Як добре заробити в круїзі
Чи можна заощадити
Є крюїнги, де людина не повинна нічого платити. «Люди у нас проходять відбір у три етапи. Перший – заповнення спеціальної форми-анкети на нашому сайті з прикріпленням копії українського і закордонного паспортів і рекомендацій. Якщо людина підходить, ми запрошуємо її приїхати до Одеси на другий етап – співбесіда англійською. Якщо все добре, її чекає фінальна співбесіда з представником компанії роботодавця по скайпу. 95-97% кандидатів, які дійшли до цього етапу, отримують роботу», – розповіла заступник директора крюїнгової компанії «Джоб Круїз Шип» Аліса Козакова.
НЮАНСИ З ДОКУМЕНТАМИ. Роботи доводиться чекати від 2 до 6 місяців – багато претендентів. Якщо компанія-роботодавець європейська, то працівникові надсилають контракт, і він його підписує до поїздки. Якщо ж фірма американська, то йому надсилають так званий трудовий лист, за яким він проходить на лайнері тримісячний випробувальний термін. Якщо претендент його пройде, то підпише контракт вже на судні, якщо ні – його відправлять додому за свій рахунок. Як тільки від роботодавця приходить контракт або трудовий лист, людині потрібно самій оформити всі необхідні документи. У крюїнгу людину інструктують перед проходженням інтерв’ю в посольстві. Від моменту заповнення анкети до відправки в круїз проходить 3-6 місяців і витрачається 8-11 тис. грн при співпраці з американською компанією і 2,5-3 тис. грн – з європейською. У будь-якому випадку доведеться побігати для оформлення паперів.
Закони для працівників на лайнері
Харчування і відпочинок – окремо від пасажирів.
Шопінг на судні і на суші – тільки у вільні години.
Зарплата – готівкою в доларах.
Клієнт завжди правий – у разі конфліктів потрібно відразу викликати начальство.
За скандали і бійки між персоналом – звільнення.
Спиртне у вільний час – не більше 0,5 л пива або пару келихів вина. Тих, хто прийшов на роботу п’яними або з похмілля відразу звільняють.
Особистий досвід
Юлія Іващенко, 24 роки, м. Донецьк:
«Ще в інституті я мріяла працювати в готельному або туристичному бізнесі і подорожувати. Після закінчення вузу поїхала на двомісячне стажування турагентом в Єгипет, потім відпрацювала сезон на ресіпшені в турецькому готелі.
Після цього вирішила влаштуватися на круїзний лайнер. Подзвонила в рекрутингове агентство, заповнила резюме, відіслала його разом з необхідними документами. Мені запропонували роботу продавцем екскурсій в екскурсійному бюро на судні. Я з радістю вхопилася за таку можливість. Вже через тиждень мене запросили на співбесіду в Київ, потім було інтерв’ю з представником роботодавця з Італії англійською та німецькою.
Контракт прийшов несподівано швидко – через чотири дні. Я підписала його, заплатила 1200 грн за працевлаштування і кинулася оформляти морський сертифікат і проходити медкомісію, адже через три тижні мені вже треба було виходити в рейс. Паспорт моряка і віза мені не знадобилися – сісти на борт судна я повинна була в Петербурзі. Заплатила половину майбутнього окладу за послуги агентству (близько 4500 грн). Купила квитки на літак до Пітера – ці гроші компанія мені повернула з першою ж зарплатою.
Спочатку я працювала на лайнері, який здійснював круїзи вздовж прибалтійського та скандинавського узбереж. Лайнер був величезним: на борту було близько 1000 чоловік персоналу на 3500-4500 пасажирів! Мене чекала тижневе стажування, а потім – повноцінна робота. Графік роботи – з 8 ранку до 12 дня, потім 3:00 перерви і знову робота з 15 до 22 годин. І так кожен день. Моїм завданням було продавати пасажирам якомога більше екскурсій у містах, де зупинявся лайнер, і відповідати на всі їхні запитання. Ще ми супроводжували пасажирів на всіх екскурсіях і потім стежили, щоб вони вчасно і всі повернулися на борт. До зарплати наприкінці місяця додавали відсоток від продажів, так що в середньому я заробляла $ 1450-1550.
Через два з половиною місяці після початку роботи лайнер відправили на плановий ремонт, а мене – на інше судно, яке подорожувало по Середземному морю і до Канарських островів.
За дев’ять місяців контракту я побувала в 22 країнах: у Норвегії, Росії, Італії, Іспанії… Крім величезного досвіду на лайнері, я знайшла своє кохання: познайомилася зі своїм чоловіком. Він – македонець, працював круп’є. Після повернення з рейсу цієї весни ми відразу одружилися. А скоро ми разом вирушимо у другий рейс».
Евгенія Павлюкова
За матеріалами:
Сьогодні
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас