Для щорічного капремонту 15 тис. км доріг необхідно 40 млрд грн - експерт — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Для щорічного капремонту 15 тис. км доріг необхідно 40 млрд грн - експерт

Казна та Політика
312
В Україні необхідно щорічного капітально ремонтувати 15 тис. км доріг, для чого потрібно щорічне фінансування в розмірі не менше 40 млрд грн.
Про це повідомили в прес-службі Державного агентства автомобільних доріг України (Укравтодор) з посиланням на директора Державного дорожнього науково-дослідного інституту Василя Нагайчука.
«Минулого року дорожні служби капітально відремонтували 1,6 тис. кілометрів українських доріг. З усієї мережі в 170 тис. кілометрів – це всього 1%. З такими темпами ми будемо приводити в порядок українські дороги 100 років. Необхідно щорічно капітально ремонтувати 15 тисяч кілометрів. Щоб покрити такі обсяги, необхідне щорічне фінансування не менше 40 млрд грн. Цього року дорожники отримають трохи більше 16 млрд грн. Однак, згідно Концепції цільової програми розвитку дорожнього господарства до 2018 року, починаючи вже з наступного року фінансування буде зростати. До 2018-го ми вийдемо на рівень 40-46 млрд грн. на рік», – зазначив Нагайчук.
За його словами, основними джерелами збільшення фінансування будуть: введення плати за проїзд по дорогах загального користування великовантажного транспорту, інвестиції концесіонерів, кредитні кошти, штрафні санкції за перевищення норм навантаження, а також поступове підвищення акцизного збору, який в Україні найнижчий серед всіх країн Європи.
«Тільки з адекватним рівнем фінансування дорожнє господарство України може бути приведене у належний стан. При нинішньому фінансуванні нам доступний тільки ямковий ремонт, а також незначні обсяги капітального та поточного середнього ремонту. Про будівництво нових доріг мова поки не йде”, – сказав експерт.
При цьому він зазначив, що вартість капітального ремонту дороги 1-ї категорії становить 19 млн грн за 1 кілометр, а будівництво нової такої дороги обійдеться в 40 млн грн.
Разом з тим, за кордоном ці цифри істотно вищі. Так, у Польщі будівництво 1 кілометра нової магістралі коштує 80 млн грн, в Німеччині, Франції – більше 100 млн грн.
“Нам необхідно терміново рятувати існуючу дорожню мережу. А це в основному ямковий та поточний невеликий ремонти. Скільки б дорожні служби не пломбували ями – вони з’являються знову, оскільки значна частина дорожнього покриття вражена тріщинами. Під час дощу вода потрапляє в тріщини, і при наїзді колеса автомобіля відбувається так званий гідроудар, який призводить до утворення нових ям”, – сказав Нагайчук, підкресливши, що зупинити цей процес можна тільки капітальним або хоча б поточним середнім ремонтом з вирівнюванням і повною заміною верхнього шару покриття.
Водночас, ямковий ремонт застосовується у всьому світі, однак тільки в тому випадку, якщо руйнування піддалося не більше 5-10% поверхні дороги.
«Ямковий дуже швидко поширюється на поверхні доріг, які відпрацювали свій нормативний термін. Цього року в Україні ямкові руйнування накрили вже 61 тисячу кілометрів дорожньої мережі. І ця цифра продовжує зростати. Якщо ж взяти дороги, які були капітально відремонтовані в попередні роки, наприклад, Київ-Бориспіль, Київ-Житомир, Київ-Ковель-Ягодин та інші, то вони сьогодні відмінно служать, переживши без руйнувань сувору зиму 2012-2013 рр. Але в цілому це всього кілька відсотків від всієї мережі. Більша ж частина доріг швидко руйнується, давно відпрацювавши свій ресурс», – зазначив експерт.
Як повідомлялося, «Укравтодор» станом на 11 липня 2013 р. ліквідував ямковість на 5,4 млн кв. м покриття доріг загального користування, що становить 93% від запланованого.
Кабінет міністрів України затвердив умови для випуску Державним агентством автомобільних доріг України облігацій на суму 5 млрд грн.
Довідка. Джерелами бюджетного фінансування дорожньої галузі в Україні є акцизний податок з нафтопродуктів і транспортних засобів, ввізне мито на нафтопродукти, транспортні засоби та шини до них, а також плата за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні.
Загальний обсяг надходження коштів із зазначених джерел до спеціального фонду держбюджету для дорожнього господарства у 2013 році запланований у сумі 15,9 млрд грн, у той час як потреба становить понад 36 млрд грн.
Всього на фінансування “Укравтодору” в 2013 році передбачено 23,9 млрд грн, з них 15,565 млрд грн – на дорожні роботи, 8,4 млрд грн – на погашення кредитної заборгованості.
За матеріалами:
УНІАН
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас