У скільки обійдуться українські авто, якщо за них почнуть доплачувати — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

У скільки обійдуться українські авто, якщо за них почнуть доплачувати

Казна та Політика
3319
Щоб зберегти виробництво вітчизняних авто і робочі місця, Кабмін збирається дотувати покупців вітчизняних машин.
Уряд готує черговий крок для відродження українського автопрому: покупцям вітчизняних легковиків (йдеться про марки ЗАЗ «Ланос», «Сенс», «Віда» і «Форца») хочуть компенсувати за рахунок держави частину вартості автомобіля. Про це заявив віце-прем’єр Юрій Бойко, який курує енергетичний і промисловий блок міністерств у Кабміні. «Відпрацьовуємо законопроект: будемо доплачувати, щоб купували вітчизняне. Найближчим часом направимо в уряд і до парламенту. Якщо його приймуть, це допоможе зберегти до 70 тис. робочих місць», – сказав Бойко. Інших подробиць він не повідомив. У прес-службі Кабміну нам відповіли, що поки документ у розробці.
ЕКСПЕРТИ. Думки експертів розділилися. Гендиректор Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів Олег Назаренко (для яких вітчизняний автопром є прямим конкурентом. – Авт.) не бачить у цьому логіки: «Чому відразу не можна продавати машини зі знижкою, а робити це за якоюсь складною схемою? Грошей на компенсації в бюджеті цього року немає, звідки візьмуться в наступному – неясно. Та й введення у квітні мит на імпортні автомобілі (від 6,5 до 13% вартості. – Авт.) показало: українців не спокусиш відносною дешевизною нашої автопродукції через невідповідність її ціни якості. Заява Бойка схожа на популізм».
Президент Украналітцентра Олександр Охріменко вважає, що якщо знижки будуть серйозними, від 8 до 10% вартості автомобіля (6-12 тис. залежно від моделі, наприклад «Сенс» в базовій комплектації буде коштувати 50-52 тис. замість 58 тис. грн зараз , «Форца» – 72 тис. замість 85 тис. відповідно), брати нашу стануть більше – особливо в глибинці, де до цих пір їздять на ВАЗах старих моделей. «За даними сайтів автопродажів, після введення в квітні ввізних мит українці купують близько 1000 наших автомобілів на місяць, це більше, ніж будь-які іномарки. Навіть якщо продажі подвояться, на компенсації потрібно буде виділити з бюджету не більше 250 млн грн на рік, сума цілком підйомна», – вважає Охріменко. Запрацювати, на його думку, така схема може в 2014 році.
Незалежний експерт авторинку Костянтин Кінбурн впевнений, що Кабмін збирається відродити схему, що добре зарекомендувала себе в 2004-2005 рр.., але скасовану: тоді автопром був звільнений від сплати ПДВ. Автомобілі українського виробництва автоматично виходили відразу на 20% дешевше імпортних, і їх розкуповували. Після вступу України до СОТ такі заходи для захисту авторинку застосовувати стало не можна. Тому заборона хочуть обійти через дотації: взятий з АвтоЗАЗу або «Єврокару» ПДВ держава передасть покупцям, а ті, купуючи авто, повернуть його назад виробникам. Більше грошей в обороті не стане: ці знижки, ймовірно, будуть надавати у вигляді цінних паперів (векселів або сертифікатів). Наприклад: клієнт автосалону, сплативши 80% вартості автомобіля, пред’являє, скажімо, у Держказначействі оплачений рахунок і отримує сертифікат на знижку. Її він віддає в салон при оформленні машини. «Наші авто стануть коштувати 48-68 тис. грн: це набагато дешевше китайських і російських, якість яких приблизно така ж, а то і нижче, – каже Кінбурн. – Однак ті, хто зараз їздять на іномарках з Європи, США, Японії, Кореї, швидше куплять старий автомобіль з цих країн, ніж новий український».
Знижки врятували автопром США
За кордоном періодично проходять акції для покупців з продажу автомобілів з доплатою від держави. Найсвіжіший приклад – введення в минулому році знижкових сертифікатів покупцям американських автомобілів дозволило отримати їх виготовлювачам додатково $ 12 млрд, які врятували від краху автопром США, розповів нам Олександр Охріменко. Схема така: якщо людина продавала або здавала в утиль автомобіль, їй видавали чек (на суму до $ 5000), який можна перевести в готівку за рахунок бюджетних коштів лише за купівлю «Форда», «Сатурна» і т. д., виготовленого в США. У кризові 2009-2010 рр.. в Німеччині кожному, хто здав старі «колеса», також видавали сертифікат на 5000 євро, але, на відміну від американців, німці могли оплатити ним покупку машини будь-якої марки, повідомив нам Олег Назаренко. Цим активно користувалися жителі колишньої Східної Німеччини, звиклі до радянської техніки: вони масово скуповували російські «Ниви», що коштували тоді 5600 євро, доплативши всього 600 євро. А от у Росії аналогічна акція, діяла тільки в 2010 році: здавши в утиль будь-який автомобіль старше 10 років, яким господар володів не менше року (щоб “мотлох” не скуповували спекулянти), можна було отримати від держави 50 тис. рублів (12,5 тис. грн) на купівлю автомобіля ВАЗ будь-якої моделі, а також іномарок, що збираються в РФ (в основному китайські та корейські машини). Так було продано більше 70 тис. авто, потім у бюджеті скінчилися виділені на це гроші і акція припинилася.
Олександр Панченко
За матеріалами:
Сьогодні
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас