682
Чим вища посада співробітника, тим менше часу він витрачає на обід - дослідження
— Особисті фінанси
Згідно з нормами трудового законодавства України, працівникам надається перерва тривалістю не більше двох годин. Цей час може використовуватися співробітниками на свій розсуд: як для прийому їжі, так і для відпочинку. Втім, є одне і досить велике “але”. Обмеживши максимальний час, відведений на обідню перерву, український законодавець забув згадати про його мінімальну тривалість. Оскільки час початку і закінчення перерви встановлюється правилами корпоративного трудового розпорядку, то співробітники в деякій мірі є заручниками ситуації. З одного боку, комусь нав’язується небажаний відпочинок, а хтось страждає через неможливість зробити паузу.
Згідно з дослідженням міжнародного кадрового порталу hh.ua, тільки 17% офісних співробітників зазначили, що працюють без обідньої перерви. Найчастіше ігнорують обідню перерву топ-менеджери: кожен четвертий працює замість прийому їжі. Менше години витрачають на перерву 37% опитаних, а ще 45% співробітників працюють за стандартною схемою, маючи в своєму розпорядженні годину на відпочинок або прийом їжі.
Обідню перерву офісні співробітники проводять по-різному. 19% опитаних “втікають” з офісу, 37% вважають за краще не йти далеко від робочого місця, а 44% суміщають обидві стратегії. Працювати у відведений для відпочинку час доводилося практично всім респондентам. Тільки 5% заявили, що ніколи не працювали в обідню перерву.
Що ж змушує офісних працівників трудитися в основну перерву? У більшості випадків це нова робота (50%), занадто великий її обсяг (40%) або небажання витрачати дорогоцінний час в умовах “завалу” (28%). Тільки 2% офісних співробітників дійсно не люблять обідати, тому і не використовують виділений на цей час за призначенням. Оскільки не у всіх компаніях перерва є обов’язковою, то 6% розцінюють роботу під час обіду як можливість піти додому раніше. Але кожен п’ятий голодний і втомлений співробітник працює без перерви через примхи керівництва.
Якщо ж офісним співробітникам таки вдається вибити собі час на перерву в роботі, то 64% з них вважають за краще просто пообідати. Кожен третій працівник офісу піде прогулятися і подихати свіжим повітрям. І це природно, адже згідно з результатами дослідження, тільки 32% працівників оцінюють кліматичні умови свого офісу як комфортні. Кожен четвертий опитаний під час основної перерви займається своїми справами на робочому місці. Спілкуванню з колегами, а також дзвінкам друзям або родичам присвятять свою основну перерву 24% і 22% опитаних відповідно. А от “позависати” в соціальних мережах не проти 13% респондентів – і це переважно лінійні фахівці. Ще 11% офісних працівників (переважно жіночої статі) встигають за виділений час пробігтися по магазинах. Хоча спілкування з керівництвом в деякій мірі може сприяти обізнаності співробітників про справи компанії і найближчі завдання, тільки 6% працівників зазначили, що свою перерву присвячують саме цьому заняттю. На відвідування ж тренажерного залу, спортивної секції або салону краси під час перерви вистачає часу тільки у 1% офісних співробітників.
Але чим вища посада офісного працівника, тим рідше він обідає під час основної перерви. Якщо 74% лінійних фахівців обідають під час перерви, то 69% менеджерів середньої ланки і тільки 55% ТОП-менеджерів проведуть перерву за прийомом їжі.
Майже третина опитаних обідають прямо на робочому місці; частіше від інших так чинять топ-менеджери. На кухні пообідають 22% опитаних, а в їдальні компанії або в прилеглому кафе – по 20% працівників. У парку на лавочці, тобто на свіжому повітрі, найчастіше приймають їжу 5% офісних співробітників.
Крім основної довгої перерви, на роботі бувають і короткі, під час яких можна із задоволенням випити чаю або кави, поспілкуватися з колегами. Але 14% опитаних зізналися, що в їхніх компаніях не прийнято відволікатися від роботи на кава-брейки. 63% респондентів можуть влаштувати собі каву-брейк тоді, коли самі того побажають. Робити коротку перерву 1-2 рази на день мають можливість 14% офісних працівників, а 3-4 рази на день – 9%.
Пити каву в кава-брейки офісні працівники не поспішають. Більше половини використовують цей час для обміну новинами, інформацією, плітками, що не мають стосунку до роботи, а 35% – для розмов ні про що. Обговорювати робочі завдання можуть у цей час 45% співробітників, а пліткувати про колег і начальство – 17%. Розпиванню кави, чаю або палінню кава-брейк присвячують 37% офісних працівників.
Керівництво до коротких кава-брейків ставиться переважно лояльно. Кожен третій працівник знає, що роботодавець контролює тривалість “перекурів” і стежить, щоб співробітники не відволікалися від роботи надовго. Кожен десятий офісний співробітник стверджує, що керівництво вважає кава-брейки тратою робочого часу. А 14% офісних співробітників проводять кава-брейки в компанії начальника.
За матеріалами: Діло
Поділитися новиною