Борис Колесніков продає «Конті»


Борис Колесніков продає «Конті»

Компанія «Конті», основний бенефіціар якої – колишній віце-прем’єр Борис Колесников (34-е місце в сотні найбагатших українців, статок – $ 290 млн), виставлена ​​на продаж. Про те, що пошук стратегічного інвестора для цього виробника кондитерських виробів триває вже близько півроку, Forbes розповіли два джерела – представник однієї з компаній сектору FMCG і інвестбанкір. Тиждень тому про плани Колеснікова продати «Конті» також повідомив авторитетний діловий ресурс Mergermarket.

За даними джерел Forbes, перший раунд формування пропозицій потенційних покупців відбудеться у вересні. Консультантом «Конті» виступає британський інвестбанк Barclays.

Борис Колесніков не спростував факт передпродажної підготовки, проте відмовився коментувати мотиви такого рішення, переадресувавши всі питання на спостережну раду «Конті». Forbes відправив запитання прес-службі «Конті», але відповідей до моменту публікації матеріалу не отримав.

Mergermarket припустив, що намір Колеснікова продати кондитерський актив обумовлено його бажанням зосередитися на розвитку свинарського бізнесу – компанії «АПК-Інвест».

Угода на $ 1 млрд

Скільки власники «Конті» збираються виручити від продажу компанії? У статті Mergermarket з посиланням на джерело на інвестбанківського ринку вказана сума в $ 1 млрд.

Михайло Гранчак, директор інвестиційно-банківського департаменту Dragon Capital, зазначає, що оцінка в $ 1 млрд – це результат застосування мультиплікаторів 12-13 EBITDA до показників «Конті» (якщо вважати достовірною оцінку EBITDA компанії на рівні $ 100 млн і припустити, що компанія має борг на рівні $ 200-300 млн). Такий рівень мультиплікаторів сьогодні спостерігається у глобальних компаній, наприклад, Mondelez, Nestle, Hersheys. «Звичайно, це високий мультиплікатор, і в цілому сума операції виглядає великою. Проте враховуючи, що мова йде про: а) у своєму роді унікальну компанію, з якою стратегічні інвестори, вже присутні на ринку, можуть досягти низки синергій, б) покупці бізнесу цілком – теоретично, покупець може заплатити премію, питання в її розмірі», – пояснює Гранчак.

Для глобальних гравців, які шукають об’єкт для поглинання на українському ринку, альтернативи «Конті» (друга за обсягом виробництва кондитерських виробів в Україні і четверта – в Росії), за великим рахунком, немає. Корпорація Roshen мільярдера Петра Порошенка – складний об’єкт для поглинання в силу свого масштабу, і крім того, ця компанія не знаходиться в активному пошуку інвестора. А гравець № 3 на ринку – АВК Володимира Авраменко – фокусується на виробництві шоколадних цукерок, що може підійти не кожному інвестору. «Більш широкий асортимент продукції, як правило, означає менші збутові витрати (у відсотках від продажів). Тому такі компанії, як Roshen або «Конті», за рахунок широти свого асортименту можуть досягати економії в 5-10% від виручки саме за рахунок зниження збутових витрат на кожну гривню продажів», – підкреслює Гранчак.

«Ми припускаємо, що власники компанії оцінюють її в ринкові вісім EBITDA ($ 800 млн) + 25% (приблизно $ 200 млн) – це премія акціонерам – за вихід з бізнесу і за лідируючі позиції компанії на ринку», – зазначає директор департаменту інвестиційно-банківських послуг компанії Concorde Capital Роман Іванюк.

У пошуках синергії

На «Конті» можуть покласти око глобальні виробники – Hershey, Mars, Mondelez, Nestle, Ulker, а також деякі російські компанії. Гранчак вважає, що покупка компанії Колеснікова могла б бути цікавою в першу чергу глобальним гравцям, вже присутнім на українському і російському ринках.

«Після придбання «Конті» такі гравці могли б досягти синергії за рахунок оптимізації адміністративних і збутових витрат об’єднаної компанії, і наростити свою присутність на ринках України та Росії, – упевнений він. – За рахунок зазначених синергій покупець може бути готовий заплатити премію за український актив».

На сьогодні таких компаній дві – Nestle і Mondelez (до поділу глобального бізнесу – Kraft Foods). У Nestle відмовилися коментувати передбачуваний інтерес до «Конті» і в цілому – можливість розширення шляхом поглинання конкурентів. Директор з корпоративних питань Nestle Геннадій Радченко зазначив, що рішення такого масштабу ніколи не приймаються на рівні локальних ринків. Тарас Лукачук, віце-президент Kraft Foods, генеральний директор в Україні і на нових ринках Східної Європи та Центральної Азії, відповів, що «зацікавленості в активі, скоріше, немає». «У нас достатньо майданчиків, і ми фокусуємося на інвестиціях в їх розвиток», – пояснив він.

Перепоною для операції може стати поганенький інвестиційний імідж України в очах міжнародних інвесторів. Міждержавні ризики одного разу вже зірвали операцію з продажу компанії. Іванюк згадує, що в 2010-2011 роках на ринку циркулювала інформація про потенційну операцію з купівлі «Конті» однією американською компанією (мова, швидше за все, йде про Mars. – Forbes). «Тоді обговорювалася сума в районі $ 1 млрд, або 10 EBITDA, – зазначає він. – Наскільки мені відомо, угода зірвалася через те, що американці порахували ризики країни занадто високими». Але враховуючи, що «Конті» представлена ​​на двох ринках – в Україні та Росії, фактор країнових ризиків частково нівелюється.

Тим не менш, рішення про продаж активу саме по собі може насторожити, оскільки передбачає широке трактування можливих мотивів. «АПК-Інвест» розвивається на позикові кошти, і потреби в грошах для цього активу, мабуть, немає. «Можливо, у акціонера є достовірна інформація про розвиток сегмента та держрегулювання, наприклад, в частині валютного ринку, яка спонукає його вийти в кеш», – припустив представник однієї з кондитерських компаній.

Анна Ковальчук

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
Сервіс підбору кредитів
  • Надішліть заявку
  • Дізнайтесь про рішення банку
  • Підтвердіть заявку та отримайте гроші
грн
Замовити кредит онлайн
В Контексті Finance.ua