12908
Рада схвалила утилізаційний збір: іномарки подорожчають на $ 1,5-5 тис.
— Технології&Авто
Верховна Рада ухвалила закон про утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів.
Повідомляється, що за закон проголосували 233 народних депутатів з 351 зареєстрованих у залі. Закон визначає порядок зняття з експлуатації транспортних засобів на території України та їх утилізації.
Парламент вирішив обкласти податком імпортерів автомобілів, а також їх виробників, крім тих, хто бере на себе зобов’язання забезпечити утилізацію автомобілів і включені до відповідного реєстру.
При цьому звільняються від утилізаційного податку особи, які ввозять транспортні засоби, що належать дипломатичним установам і міжнародним організаціям, раніше вивезені з України транспортні засоби, а також відреставровані авто старше 30 років (не для комерційних пасажирських і вантажних перевезень).
Крім того, не будуть сплачувати цей податок нерезиденти, які тимчасово ввозять в Україну авто для особистого користування, а також транзитери. Якщо ж особи з вищенаведеного переліку звільнених від податку, ввозять в Україну авто і продають даний транспортний засіб, то утилізаційний податок сплачує покупець.
Сума податку визначається як добуток податкової ставки і коефіцієнта. Для легкових автомобілів встановлено ставку 5,5 тис. грн і коефіцієнти 0,86-5,5 для нових і 5,3-35,01 для б / в авто в залежності від об’єму двигуна. Для автобусів встановлено ставку 38 тис. грн і коефіцієнти 0,6-2 для нових і 1-5,2 для б / в автобусів залежно від об’єму двигуна.
Для вантажних автомобілів – ставка 38 тис. гривень і коефіцієнти 0,5-2,9 для нових і 0,88-11,8 для б / в вантажівок залежно від маси автомобіля. Для вантажівок масою більше 50 тонн у митному режимі тимчасового ввезення із країн з наявністю аналогічного податку (збору) коефіцієнт становить 0,25. Для самоскидів і спецавтомобілів передбачені свої коефіцієнти при ставці в 38 тис. гривень.
Крім того, ще один законопроект, № 0936, за який проголосували 233 депутати, передбачає визначення вимог до утилізації автомобілів і до виробників, які беруть на себе зобов’язання забезпечити дану утилізацію.
Зокрема такий виробник повинен здійснювати кузовне зварювання і фарбування автомобілів, за свій рахунок забезпечити організацію пунктів прийому утилізованих авто на території кожної області, Криму, Києва та Севастополя і при цьому у всіх містах з населенням більше 100 тис. чоловік.
Згідно з документом, власники транспортних засобів повинні здавати їх в утилізаційні пункти безкоштовно при пред’явленні довідки про сплату утилізаційного податку або про звільнення від нього (останні видаються внесеними до реєстру виробниками і передаються при перепродажу авто новому власнику).
Тим часом, нардеп від Свободи Ігор Мірошниченко заявив, що, “під благородною метою захисту українського автомобільного ринку від автомобілів, які збираються в Росії і повним ходом йдуть на вітчизняний ринок, відбираючи левову частку ринку в так званого вітчизняного автомобілебудівника, було досягнуто чергового підвищення цін на автомобілі”.
“Нові машини, що йдуть з-за кордону, тепер будуть коштувати в середньому на 1500-3000 умовних одиниць дорожче, а ті, що були у вжитку – на 3-5 тисяч. Утилізаційний збір буде включений у вартість автомобілів, які купують українці. За утилізацію ж того, що в нашій державі ніхто не утилізує, а експлуатує до тотального виснаження, гроші будуть платити компаніям “регіоналів” Васадзе, Святаша та компанії”, – зазначив він.
Нагадаємо, 14 березня уряд України ввів новий збір, який торкнеться імпортованих в Україну іномарок. Крім того, уряд має намір остаточно ліквідувати схему ухилення від сплати акцизного збору з автотранспорту, коли машини ввозять в країну як вантажні, а потім переоформляють як пасажирські.
За матеріалами: Інтерфакс-Україна
Поділитися новиною
Також за темою
Минулого місяця український автопарк поповнили 233 автобуси
Cadillac анонсував нове покоління седана СТ5
Як зросли виплати за Європротоколом за рік
Штрафи за невикористання водіями ременів безпеки зросли в 10 разів — Нацполіція
Samsung сповільнюватиме мобільний інтернет, щоб заощадити заряд батареї
Що трапиться, якщо залити 92 і 95 бензин в один бак