12904
Рада схвалила утилізаційний збір: іномарки подорожчають на $ 1,5-5 тис.
— Технології&Авто
Верховна Рада ухвалила закон про утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів.
Повідомляється, що за закон проголосували 233 народних депутатів з 351 зареєстрованих у залі. Закон визначає порядок зняття з експлуатації транспортних засобів на території України та їх утилізації.
Парламент вирішив обкласти податком імпортерів автомобілів, а також їх виробників, крім тих, хто бере на себе зобов’язання забезпечити утилізацію автомобілів і включені до відповідного реєстру.
При цьому звільняються від утилізаційного податку особи, які ввозять транспортні засоби, що належать дипломатичним установам і міжнародним організаціям, раніше вивезені з України транспортні засоби, а також відреставровані авто старше 30 років (не для комерційних пасажирських і вантажних перевезень).
Крім того, не будуть сплачувати цей податок нерезиденти, які тимчасово ввозять в Україну авто для особистого користування, а також транзитери. Якщо ж особи з вищенаведеного переліку звільнених від податку, ввозять в Україну авто і продають даний транспортний засіб, то утилізаційний податок сплачує покупець.
Сума податку визначається як добуток податкової ставки і коефіцієнта. Для легкових автомобілів встановлено ставку 5,5 тис. грн і коефіцієнти 0,86-5,5 для нових і 5,3-35,01 для б / в авто в залежності від об’єму двигуна. Для автобусів встановлено ставку 38 тис. грн і коефіцієнти 0,6-2 для нових і 1-5,2 для б / в автобусів залежно від об’єму двигуна.
Для вантажних автомобілів – ставка 38 тис. гривень і коефіцієнти 0,5-2,9 для нових і 0,88-11,8 для б / в вантажівок залежно від маси автомобіля. Для вантажівок масою більше 50 тонн у митному режимі тимчасового ввезення із країн з наявністю аналогічного податку (збору) коефіцієнт становить 0,25. Для самоскидів і спецавтомобілів передбачені свої коефіцієнти при ставці в 38 тис. гривень.
Крім того, ще один законопроект, № 0936, за який проголосували 233 депутати, передбачає визначення вимог до утилізації автомобілів і до виробників, які беруть на себе зобов’язання забезпечити дану утилізацію.
Зокрема такий виробник повинен здійснювати кузовне зварювання і фарбування автомобілів, за свій рахунок забезпечити організацію пунктів прийому утилізованих авто на території кожної області, Криму, Києва та Севастополя і при цьому у всіх містах з населенням більше 100 тис. чоловік.
Згідно з документом, власники транспортних засобів повинні здавати їх в утилізаційні пункти безкоштовно при пред’явленні довідки про сплату утилізаційного податку або про звільнення від нього (останні видаються внесеними до реєстру виробниками і передаються при перепродажу авто новому власнику).
Тим часом, нардеп від Свободи Ігор Мірошниченко заявив, що, “під благородною метою захисту українського автомобільного ринку від автомобілів, які збираються в Росії і повним ходом йдуть на вітчизняний ринок, відбираючи левову частку ринку в так званого вітчизняного автомобілебудівника, було досягнуто чергового підвищення цін на автомобілі”.
“Нові машини, що йдуть з-за кордону, тепер будуть коштувати в середньому на 1500-3000 умовних одиниць дорожче, а ті, що були у вжитку – на 3-5 тисяч. Утилізаційний збір буде включений у вартість автомобілів, які купують українці. За утилізацію ж того, що в нашій державі ніхто не утилізує, а експлуатує до тотального виснаження, гроші будуть платити компаніям “регіоналів” Васадзе, Святаша та компанії”, – зазначив він.
Нагадаємо, 14 березня уряд України ввів новий збір, який торкнеться імпортованих в Україну іномарок. Крім того, уряд має намір остаточно ліквідувати схему ухилення від сплати акцизного збору з автотранспорту, коли машини ввозять в країну як вантажні, а потім переоформляють як пасажирські.
За матеріалами: Інтерфакс-Україна
Поділитися новиною