3082
Яким компаніям не потрібен бренд
— Особисті фінанси
Про важливість брендів написано сотні і навіть тисячі статей та окремих книг. Бренд – це інструмент передачі позитивної інформації про вашу продукцію і компанії тим, до кого ви не можете достукатися особисто. Це хороший союзник у боротьбі за голови людей, які не знають вас особисто, але чия прихильність для вас принципово важлива. Якщо в двох словах – бренди потрібні, важливі і найчастіше – просто необхідні. Але є компанії, яким бренди абсолютно ні до чого. Нижче – шість пунктів, які допоможуть зрозуміти, чи не входить ваш бізнес до їх числа.
1. Бренд – це бігун на довгі дистанції: чим довше він живе, тим більше вигод отримує від нього власник. З кожним роком, якщо все робити правильно, зростає впізнаваність бренду, число лояльних покупців, обсяги продажів. Іншими словами, формуючи бренд, ми гарантуємо, що велика кількість людей охоче купуватиме конкретний продукт і розповідатиме про нього і про компанію-виробника своїм знайомим.
Якщо компанія орієнтована тільки на швидкий заробіток, побудова бренду – не те завдання, яке їй потрібно вирішувати. На думки про це навіть не варто витрачати час.
2. Бренди більш стійкі в кризи. Чому? Коли у людей стає менше грошей, вони скорочують кількість покупок, довіряючи тільки тим торговим маркам, в яких впевнені найбільше. Бренд допомагає вціліти в ході природного відбору і виграти війну за голови і увагу споживачів. Саме тому товари та послуги, над якими немає ореолу позитивних асоціацій, в кризу швидко сходять з дистанції.
Компаніям, які добре заробляють саме в кризу, і тим, які в силу особливостей бізнесу свою гривню отримають у будь-який час, бренди не потрібні.
3. Бренди необхідні там, де є конкуренція: тільки в таких умовах покупець дійсно починає вибирати. Сильний бренд допомагає продукту або послузі продаватися, не озираючись чи мало озираючись на конкурентів. За відсутності бренду виробник втрачає можливості активно впливати на вибір споживача.
Якщо на ринку, на якому працює ваша компанія, жорсткої конкуренції немає, і споживачі за будь-яких умов оберуть вашу продукцію (в силу її унікальності, складної технології виробництва або самої низької ціни), то і бренд вам не потрібен.
4. Якщо компанія здатна виробляти продукцію тільки низької якості або її основний козир – низька ціна, забудьте про бренд. Сильний бренд неможливо створити в низькому ціновому сегменті і в сегменті «нижче середнього».
5. Бренди потрібні на ринках з великою кількістю покупців. Там, де загальну кількість клієнтів можна перерахувати по пальцях двох рук (це часто трапляється на B2B ринках), потрібно будувати прямі відносини з покупцями-партнерами і не морочитися питаннями брендингу.
6. Бренд – це наочний доказ прагнення творців бізнесів залишити слід в історії. Краще підтвердження тому – неймовірна кількість брендів, які носять імена засновників – Chanel, Citroen, Christian Dior, Davidoff, Gucci, Nestlе, Forbes і т.д.
Якщо увійти в книги з економіки – не одна з ваших завдань, тоді, зваживши інші ризики, можете з легкістю сказати: «Обійдусь і без бренду».
Вадим Пустотін
За матеріалами: Forbes.ua
Поділитися новиною