У яку суму українцям обходяться світло і газ чиновників — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

У яку суму українцям обходяться світло і газ чиновників

Казна та Політика
1575
Не тільки ми, прості люди, платимо за комунальними рахунками – це доводиться робити і держструктурам. «Сегодня» з’ясувала, скільки деякі з них витрачають на місяць на ці цілі (з розрахунку на одного співробітника), а експерти проаналізували отримані цифри. Здавалося б, чиновний люд займається одним і тим же: керує з Києва кадрами на місцях. Але виявилося, що керує по-різному.
«Так склалося, що в Україні немає одного загального «Будинку уряду». У будівлі Кабміну працюють всього два міністерства – Мінекономрозвитку і Мінфін, всі інші розкидані по Києву в абсолютно різних будівлях, тому порівнювати їх витрати на опалення і обігрів навіть в розрахунку на одного працівника некоректно, – говорить екс-секретар Кабміну Віктор Лисицький. – Наприклад, у Кабміні – високі стелі, просторі кабінети, широкі коридори. Все це вимагає великих витрат на обігрів, ніж, наприклад, у скромній триповерховій будівлі Мінкульту. А щоб обігріти взимку скляну висотку Мінінфраструктури, які продуває вітром, треба набагато більше тепла, ніж на опалення їхніх сусідів – Міносвіти і науки. До речі, і ліфти в транспортному відомстві теж влітають у копієчку по витратах на електроенергію. Чому в 10-поверховому Кабміні, який в два з гаком рази нижче будівлі Мінінфраструктури, витрати «струму» практично такі ж? Тому що апарат уряду вдвічі більше, ніж у МІУ (720 співробітників проти 291), плюс їх ліфтами користуються співробітники Мінфіну і Мінекономрозвитку (близько 1500 осіб), кабінети яких розташовані на верхніх поверхах».
У яку суму українцям обходяться світло і газ чиновників
У яку суму українцям обходяться світло і газ чиновників
 
Президент Українського аналітичного центру Олександр Охріменко у свою чергу впевнений, що статті витрат на комунікацію говорять про стиль роботи відомства. Так, наприклад, в Адміністрації президента найбільші рахунки за телефон (у 2,2 рази більше, ніж у МОЗ, що зайняв друге місце) та інтернет (в 2,3 рази більше, ніж у наступного за ним по цьому показнику Мінекології). А ось по поштових витрат АП займає 4-е місце з кінця, за витратами на канцелярію – передостаннє. «Це означає, що у президента працюють по-сучасному, з використанням нових засобів комунікації, оперативно, без зайвих паперів, – говорить Охріменко. – Схожий стиль роботи, судячи за витратами, у Мінінфраструктури.
А ось Мінкульт і МОЗ, незважаючи на солідні рахунки за телефон, при цьому багато витрачають і на листування. Можливо, вони вирішують питання по телефону, а потім ще й дублюють це в письмовому вигляді. Зовсім інша ситуація в Мінекології та МВС: там мало витрат на зв’язок і інтернет, лідерство тримає листування. Але якщо для силовиків це виправдано (все-таки через них проходить чимало секретної інформації, якої не довіриш телефону), то екологи явно працюють по-старому».
Експерти вважають, що чим більше канцелярські витрати в міністерстві, тим менш ефективно і оперативно організовано у нього спілкування з громадянами та з підрозділами в регіонах. «Вже 10 років як вийшов закон про електронний цифровий підпис, яка може підтвердити легітимність будь-якого переданого електронною поштою документа. Але ним користуються мало, вважаючи за краще витрачати казенні гроші на папір, конверти і марки, як було в 90-ті роки, коли я працював у Кабміні», – журиться Лисицький.
Схожі висновки можна зробити і з відповідей самих чиновників. Так, начальник Головного управління щодо забезпечення доступу до публічної інформації АП Денис Іванеско розповів, що документообіг між співробітниками і підрозділами Адміністрації здійснюється лише в електронному вигляді: для архіву роздруковують лише підсумковий лист. «Кожен день нас приходить 12-15 запитів, на які необхідно оперативно відповісти. Якби ми плодили папірці і носили їх із кабінету в кабінет, то навряд чи б встигали швидко відповідати. Цим, до речі, можна пояснити і великі витрати на інтернет-зв’язок. Думаю, вони збільшаться, адже ми готуємося запустити сторіночку представництва президента в соцмережах», – каже Іванеско. А ось телефонні витрати в АП можуть бути більше, ніж у інших, ще й через роумінг: адже працівникам протоколу треба узгоджувати питання, пов’язані із закордонними візитами президента.
Для порівняння ми вирішили розповісти, скільки платить за рахунками наша газета, яка займає триповерхову будівлю. Виявилося, що за інтернет ми платимо більше, ніж будь-яке з розглянутих відомств, по рахунках за телефонний зв’язок нас обійшла тільки Адміністрація президента, а за воду – Кабмін.
Ряполов Костянтин, Олександр Панченко
За матеріалами:
Сьогодні
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас