Поради автомобілістам: як проїхати великі відстані економно і безпечно — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Поради автомобілістам: як проїхати великі відстані економно і безпечно

Особисті фінанси
12917
Для багатьох українців літо – пора автоподорожей на море. Основні пункти призначення – Одеса з околицями, Херсонська область і, звісно, Крим. Найменша відстань, яку при цьому потрібно проїхати зі столиці до моря, становить близько 600 км, а найбільша – 1200 км. Деякі українці наважуються і на більше, доїжджаючи на автомобілі до Болгарії і навіть Греції. Для водія, який часто їздить на дистанції більше 200-300 км, цей шлях не є особливо складним: просто доведеться їхати довше, ніж зазвичай. Крім того, їзда по трасі для них – особливе задоволення, непорівнянне з перельотом. Але ось середньому городянину, який рідко виїжджає за межі міста і більше звик тягнутися в пробках, ніж здійснювати обгони тихоходів на трасах, поїздка машиною на море – справжнісінька пригода і хороший привід краще пізнати свій автомобіль.
Для тих, хто зважився вирушити цього літа до моря на машині, «Сегодня» підготувала 5 основних правил, про які повинен пам’ятати кожен водій.
Хороший водій – бадьорий
Людський організм розрахований на те, щоб спати в темний час доби і проявляти активність у світлий. На жаль, не всі це розуміють і намагаються зробити подвиг: виїхати ввечері в останній робочий день, щоб до третьої години наступного бути на відпочинку, не втрачаючи таким чином жодного дня відпустки. Результат – моторошні звіти ДАІ, в яких стандартною причиною аварії на трасі називають саме сон за кермом. Причому зазвичай це ДТП з численними жертвами.
Сенсу ризикувати немає ніякого: якщо виїхати з, наприклад, Києва о 4 ранку, а перед поїздкою гарненько виспатися (лягти спати раніше, щоб проспати близько 10 годин), то доїхати до Криму цілком реально (не порушуючи ПДР і без частих обгонів) до вечора і тут же насолодитися купанням у вечірньому море.
Тихіше їдеш – швидше будеш
Різкий розгін і не менш різке гальмування, висока швидкість на всіх ділянках шляху, обгони по зустрічній смузі – ось основні прикмети водіїв з агресивним стилем водіння. Такі автомобілісти у спробі приїхати на годину-дві раніше, багаторазово ризикують і своїм життям, і життям оточуючих. Найцікавіше, що виграш у часі виявляється або зовсім невеликим, або його немає зовсім – спокійні водії, не кваплячись, наздоганяють і обганяють агресивних на перехрестях, переїздах і КПП, де виникають тягучки. Не рідкість на трасах, що ведуть до моря, і пробки, особливо між Сімферополем і Ялтою. Тож сенсу в поспіху немає ніякого.
Також зауважимо, що значна частина шляху на морі в будь-якому напрямку проходить по степовій зоні з досить вузькою дорогою і безліччю поворотів. Рух в таких умовах вимагає особливої обережності.
Звичайно, через вузькість доріг постійно виникає необхідність обгону тихохідних транспортних засобів (особливо чадних вантажівок). Здійснювати цей маневр потрібно грамотно: заздалегідь визначте, після якої зустрічної машини ви його почнете, розганяйтеся завчасно на своїй смузі і здійснюйте обгін в один прийом. Ніколи не ризикуйте: подібний маневр у закритому повороті – найчастіша причина лобових зіткнень. Якщо ж маневр не вдається завершити, йдіть на узбіччя.
Заощаджуйте на пальному та штрафах
ШТРАФИ І ЗАСІДКИ. Набрання чинності у травні цього року нової редакції ПДР та законопроекти, що пропонують змінити швидкісний режим, породили хаос в головах водіїв: як зрозуміти, з якою швидкістю тепер потрібно їхати, щоб і швидко, і не оштрафували? У теорії відбулася одна важлива зміна – з’явився новий дорожній знак, що позначає початок щільної забудови, який вимагає скидання швидкості до 60 км/год. Але на практиці його ще ніде не встигли повісити. В іншому все як і раніше: в населеному пункті можна розганятися до км/год, за населеним пунктом – до 90, а якщо посеред дороги є відбійник або газон – до 110 км/год. Адмінпротокол за перевищення швидкості складають лише в тому випадку, якщо вона перевищена більш ніж на 20 км/год.
З особистого досвіду зазначимо, що найчастіше інспектори з радарами стоять у тих місцях, де є можливість швидко їхати – на 4-8-смугових рівних дорогах. Наприклад, на трасі Київ-Одеса можна зустріти не менше чотирьох патрулів. А такий водійський прийом, як сигналізація дальнім світлом про те, що попереду ДАІ, тепер може і не спрацювати – на озброєнні у інспекторів складаються нові комплекси «Гарпун». Зафіксована ними інформація про перевищення швидкості передається на пост, який знаходиться в 1-1,5 км від фактичного місця порушення. Тобто вас можуть зупинити через 10-15 хвилин після порушення і виписати штраф, приклавши до нього фото зі прихованої камери-радара. А відкупитися від інспектора в цьому випадку нереально. Тому дешевше не порушувати. Та й безпечніше теж.
ПРИЙОМИ ЕКОДРАЙВУ. Рух по трасі – хороший привід перевірити економічність свого авто. Плавно розганяйтеся до 110 км/год, потім відпускайте педаль газу до того моменту, поки автомобіль не сповільниться до 100 км/год. Після цього швидкість необхідно підтримувати на одному рівні, час від часу злегка натискаючи на акселератор: таким способом витрату пального можна знизити на третину.
Також добре можна заощадити і в горах. На спусках не вимикайте передачу, рухаючись накатом на четвертій чи п’ятій, а на підйомі включайте знижену, що дасть можливість не тільки швидко розігнатися, але й упевнено уникнути зіткнення у разі аварійної ситуації. Гальмувати в горах потрібно плавно, використовуючи гальмування двигуном. Врахуйте, що обгін або перевищення на серпантині можуть закінчитися трагедією.
Відпочинок – 30 хвилин раз на 3 години
Їзду за кермом потрібно обов’язково чергувати з відпочинком. Оптимально: раз на 3-3,5 години робити зупинку не менше ніж на 20-30 хвилин. Якщо відчуваєте сонливість, то існує ефективний і надійний спосіб боротьби – хвилин 20 подрімати або просто посидіти при відкинутій спинці хвилин 15. Врахуйте: на подолання 900 кілометрів від Києва до Ялти піде 13-16 годин, а для поїздки від Києва до Одеси – 6,5-7 годин. Спроба проїхати швидше, ігноруючи відпочинок, – дуже небезпечна затія.
Бензин – на мережевих заправках
Кількість підробленого пального влітку на трасах зашкалює – шахраї роблять ставку на те, що попит великий, а повертатися за грошима обурені автовласники не будуть. Та й довести, що поломка сталася через пальне на конкретній АЗС, після того, як по дорозі встигли заправитися 3-4 рази, дуже складно. Тому краще не ризикувати і заливати бензин або дизель на заправках однієї мережі, а ще щоразу зберігати чеки – буде потім кому пред’явити претензії у разі поломки.
Євген Остапчук
За матеріалами:
Сьогодні
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас