Як бізнес скористається зниженням податку на прибуток і ПДВ — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Як бізнес скористається зниженням податку на прибуток і ПДВ

Казна та Політика
2396
«За останній рік Київ знизив ставку податку на прибуток до 19%, ввів систему електронного декларування, почав зближення податкового та бухгалтерського обліку», – перераховував міністр доходів і зборів Олександр Клименко досягнення, виступаючи перед підприємцями на організованій українським урядом конференції «АВС: Україна – партнери». У 2014 році економіка отримає новий стимул у вигляді зниження податку на прибуток і ПДВ, вважає міністр.
Але попередні поліпшення у фіскальній сфері результатів поки не принесли: податковий індекс, що складається Європейською Бізнес Асоціацією в жовтні-2012 – березні-2013, знизився на 0,1 бала, до 2,32 бала (з п’яти можливих). «В минулому ставки податку на прибуток для низки галузей, наприклад, суднобудування чи легкої промисловості, були знижені до нуля. Але це не привело ні до зростання ефективності, ні до зростання прибутковості бізнесів», – констатує провідний експерт Інституту економічних досліджень і політичних консультацій Олександра Бетлій. До того ж в Україні є традиція не вкладати прибуток у розвиток виробництва, а виводити її через дивіденди.
Велика різниця
Чому цього разу ефект для бізнесу повинен бути відчутнішим? З 2014-го, крім зменшення з 19% до 16% податку на прибуток, буде знижена ставка податку на додану вартість – з 20% до 17%. «Податок на прибуток ніколи не був занадто великим тягарем для бізнесу, в тому числі і для нашого», – говорить керуючий партнер «Делойт» Володимир Вахт.
Якщо допустити, що надходження від цих податків у 2014 році збережуться на рівні 2013-го, на зниженні ПДВ на 3 процентних пункти (п.п.) бізнес може заощадити близько 23 млрд гривень на рік. Зменшення податку на прибуток на ті ж 3 п.п. збереже компаніям додаткові 9 млрд гривень.
Це має поліпшити фінансові результати компаній та інвестиційну привабливість українського бізнесу. Правда, стимулюючий ефект від зниження податків буде однаковим не для всіх. Наприклад, аграрний сектор платить ПДВ, але він не перераховується до бюджету, а залишається у самих підприємств. В підсумку, ефекту від зниження ПДВ цей сектор практично не відчує, зазначає Олег Бахматюк, власник агрохолдингу Ukrlandfarming.
Мало користі буде від «фіскального потепління» і для алкогольної та тютюнової галузі. Приміром, минулого року компанія «Carlsberg Україна» сплатила до держбюджету 1,2 млрд гривень податків, дві третини з яких склав акциз. Тому зниження ставок інших податків істотного впливу на підприємство не надасть, визнає генеральний директор «Carlsberg Україна» Петро Чернишов. Приблизно так само ситуація виглядає для всіх інших платників акцизів – виробників міцного алкоголю, сигарет і т.д.
В однозначній вигоді опиняться головним чином капіталомісткі та експортно орієнтовані галузі, підкреслює Вахт. І справа не тільки в самому по собі зниженні ставок. «Багато експортерів не отримують відшкодування ПДВ. Це вимиває у них обігові кошти. І якщо ставка ПДВ знизиться, обсяг невідшкодованого також автоматично скоротиться», – пояснює Вахт. Це поліпшить фінансову ситуацію для багатьох виробників.
Всі на боротьбу з конкурентами
Проти прийдешнього зниження ставок виступає Міжнародний валютний фонд. Його економісти вважають, що час для таких кроків зараз не найкращий, і, щоб не погіршити ситуацію з дефіцитом бюджету, пропонують відкласти зниження податку на прибуток до більш «ситних» часів, а від зниження ПДВ відмовитися зовсім. Але в Кабміні відмовлятися від своїх планів поки не мають наміру. «Зниження податків дасть можливість бізнесу вкладати кошти в промислові потужності. Іншого шляху (для стимулювання) бізнесу сьогодні немає», – упевнений Клименко.
Бізнес – тільки за. «Зниження ставок податків позитивно позначиться на економіці», – вважає гендиректор сільгоспкомпанії «Нібулон» Олексій Вадатурський.
Опитані Forbes бізнесмени запевняють, що будуть використовувати «фіскальне потепління» виключно з метою підвищення конкурентоспроможності своїх компаній – для зниження собівартості продукції та додаткових інвестицій у виробництво, щоб його розширити або модернізувати. «Якщо собівартість наших послуг знизиться (за рахунок зменшення ставки ПДВ), то і для наших клієнтів вони будуть дешевшими», – переконує Вахт з «Делойт». У результаті зниження цін на внутрішньому ринку українці зможуть придбати більше товарів, а це збільшить внутрішній попит і дасть поштовх розвитку економіки, додає він.
«Весь ресурс, який ми заощадимо за рахунок зниження податку на прибуток і ПДВ, ми будемо інвестувати в свій розвиток», – прогнозує Чернишов з «Carlsberg Україна». Той же настрій і у Бахматюка. «У законодавчому полі можна навіть спеціально прописати, що кошти (зекономлені за рахунок зниження ставок податків) повинні йти на капітальні інвестиції, на збільшення потужностей компанії і т.д.», – пропонує бізнесмен.
Дарья Марчак
За матеріалами:
Forbes.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас