На старт, ап! або Як запустити бізнес без помилок — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

На старт, ап! або Як запустити бізнес без помилок

Особисті фінанси
2246
Фірму відкрили, шампанське за її процвітання випили, а через півроку настало банкрутство – історія сумна, але нерідка. Як досягти успіху зі стартапом і не набити при цьому шишок?
Під енергійну музику чоловіки в костюмах обмінюються контактами і випивають одну чашечку кави за одною. У центрі їх розмов – бізнес. На зустрічі Family Day в Бонні, організованій Фондом підтримки технологічних стартапів (High-Tech Gründerfonds), заводять нові знайомства, шукають інвесторів і слухають професійних бізнес-тренерів. Озброївшись знаннями і стопкою візиток, легше подолати хиткі піски ринку і непрохідні ліси конкурентів.
“Увага! Просимо вас зайняти місця в залах для семінарів”, – дзвінким голосом говорить ведучий зустрічі. Лекцію на тему “Як уникнути помилок при запуску стартапу” проводитиме бізнес-консультант Гюнтер Майєр (Günter Meier). Незважаючи на заминки з технікою, зал повний. Стартуємо!
Закоханий бізнес-доктор
“Неважливо, який фантастичний продукт пропонує ваша фірма. Якщо ви не можете вивести його на ринок, то не чекайте успіху”, – загрозливо починає Майєр. Маркетинг і пов’язаний з ним лід-менеджмент – важлива частина сучасної підприємницької культури, і часто саме невміння продавати і знаходити клієнтів стає причиною провалу.
Уявіть ситуацію: ви в перший раз приходите до потенційного покупця, протягом цілої години відповідаєте на його питання і розповідаєте про всі достоїнства вашого – звичайно ж, самого кращого – продукту. Після виключно цікавої бесіди обмінюєтеся рукостисканням і … Що ви можете розповісти про людину навпроти вас? Знати свого клієнта – перше правило для підприємця. “Нехай співрозмовник говорить вам, що у нього болить, а ви, як лікар, пропонуйте йому “ліки”- ваші послуги, – радить Гюнтер. – Ми закохані у свій продукт, а треба бути закоханим у клієнта”.
Помилки перших двох років
Якщо в Росії проблеми підприємців пов’язані в першу чергу з браком контактів з колегами, закритістю і недовірою до зовнішніх чинників, то в Німеччині – своя специфіка. “У багатьох великих німецьких містах, наприклад Берліні та Мюнхені, стартап-кластери відмінно розвинені, – каже Гюнтер Майєр. – Бізнесмени зустрічаються один з одним і збирають інформацію один про одного. Але вони нерідко забувають, що час іноді ефективніше інвестувати в спілкування з потенційними покупцями”.
За статистикою Федерального міністерства економіки та технологій, на рік на німецькому ринку з’являється близько 400 тисяч стартапів. Найпопулярніший напрям – сфера торгівлі та послуг. Боннський Інститут вивчення середнього бізнесу (IfM) стверджує, що в 2012 році майже половина індивідуальних підприємців у Німеччині – іноземці. Однак частина стартапів змушена перервати діяльність через короткий термін. “Найчастіше компанія закривається в перші два роки, коли досвіду з ведення бізнесу у її творців ще мало”, – ділиться Бьерн Момзен (Björn Momsen), старший інвестиційний менеджер Фонду підтримки технологічних стартапів.
За його словами, основні помилки, що ведуть до банкрутства, – небажання прислухатися до відгуків покупців і великі витрати. Інша проблема – суперечки всередині керівного складу. Незважаючи на мудрість “Одна голова добре, а дві – краще”, розлад у колективі – не рідкість для молодого підприємства, і може призвести до втрати великих сум грошей. Можливі рішення – оперативна реакція на критику і умови ринку, а також гнучкість у складанні бізнес-планів.
Запустити і не втратити
Труднощі з запуском стартапу знайомі і жительці Ерфурта, а в минулому – москвичці Асі Єгорової. У початку 2013 року вона відкрила невеликий інтернет-магазин з виробництва екологічно чистого одягу та аксесуарів з малюнками молодих дизайнерів. “Заснувати свою фірму в Німеччині дуже просто: за невелику суму у відомстві з питань підприємницької діяльності тобі вручають всі необхідні документи, – каже Ася. – Складніше утримати бізнес на плаву”.
Серед проблем, з якими зіткнулася бізнес-леді – логістика, особливості податкової системи Німеччини і брак знань з маркетингу. А однією з головних своїх помилок дівчина називає виготовлення занадто великої першої партії товару, продати який у неї до цих пір не виходить. Урок Ася засвоїла: зараз приступає до виробництва тільки після того, як клієнт оформив замовлення. “У сфері дизайн-послуг необхідно враховувати смаки людей, а вони можуть бути досить непередбачуваними”, – вважає вона.
Проте свої підводні камені є в будь-якій області. Для компаній у сфері інноваційних технологій, наприклад, – це довгий період розробки продукту в лабораторії і відсутність можливості почати заробляти з першого дня, зазначає Б’єрн Момзен.
Велика рибка в маленькому ставку
Півторагодинної семінар добігає кінця. Бізнес-тренер Гюнтер Майєр не втомлюється повторювати: визначте стратегічну мету підприємства і його цільову аудиторію, використовуйте методи стратегічного планування, стежте за ступенем задоволеності споживача, не забувайте регулярно проводити оцінку ринкової привабливості, користуйтеся можливостями онлайн-маркетингу, вчіться ефективно вести переговори з клієнтами.
На перший погляд, все просто і логічно. Однак саме на цих сходинках спотикається більшість стартаперів. Молодим підприємцям Гюнтер Майєр радить вивчати сайти, присвячені веденню бізнесу, і заявляє: “Не забудьте, краще ловити велику рибу в маленькому ставку, ніж навпаки”. Слухачі згідно кивають і розходяться.
Наталія Лазарева
За матеріалами:
Deutsche Welle
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас