985
Введення акцизних марок для пива технічно неможливо здійснити - експерти
— Казна та Політика
Пивоварні компанії не зможуть виконати ініційованої законопроектом вимоги щодо введення акцизних марок для пива за технологічних особливостей його виробництва.
Таку думку висловили журналістам експерти компанії “Ефес Україна” у Донецьку в середу.
“Технологічно її (акцизну марку – ІФ) неможливо наклеїти. Швидкість руху пляшки пива по конвеєрній лінії в кілька разів вище, ніж швидкість руху горілки або вина. Вмонтувати момент наклейки марки в технологію виробництва пива неможливо”, – вважає директор з корпоративних зв’язків “Ефес Україна” Валентин Бойницький.
Як зазначив менеджер групи ліцензійних брендів “Ефес Україна” Віталій Каленюк, необхідність наклеювання акцизних марок спричинить зниження темпів виробництва, що призведе до збитковості пивоварних підприємств.
Крім того, на думку Бойницького, акцизні марки вводяться для боротьби з фальсифікацією продукції, в той час як підпільного ринку пива не існує у зв’язку зі складністю його виробництва.
У “Ефес Україна” вважають, що прирівнювання пива до алкогольних напоїв спричинить скорочення його продажів, оскільки на нього будуть поширюватися обмеження з реклами та реалізації в кіосках
“Можна припустити, що відразу відпаде канал продажу в кіосках, а це близько 20-25% у всіх каналах продажів”, – зазначив Бойницький.
Як повідомлялося, Міністерство податків і зборів України розробило законопроект, що передбачає триразове збільшення ставок акцизу на пиво, віднесення його до алкогольної продукції і необхідність введення акцизної марки.
Крім того, законопроект про підвищення акцизу на пиво втретє вже знаходиться у Верховній Раді. Його внесла група народних депутатів з об’єднання “За тверезе майбутнє”, яке об’єднує депутатів з усіх фракцій. Автори пропонують направити отримані від цього кошти на фінансування охорони здоров’я та Національної дитячої спеціальної лікарні “Охматдит” (Київ).
У листопаді минулого року Верховна Рада України підвищила ставки акцизів на пиво з 0,81 грн/л до 0,87 грн/л.
У міністерстві відзначили, що законопроект спрямований на посилення контролю виробництва і торгівлі пивом, оскільки в даний час деякі міні-пивоварні, у тому числі в ресторанах і пабах, не зареєстровані як платники акцизного податку.
Крім того, законопроект передбачає обклеювання акцизними марками і слабоалкогольної продукції.
Міндоходов також пропонує уточнити, що пиво – це напій з об’ємною часткою спирту від 0,5% до 8,5%, а також знизити мінімальний вміст алкоголю для визнання напою слабоалкогольним з 1,2% до 0,5%.
За оцінками міністерства, підвищення акцизу на пиво втричі – з 0,87 грн до 2,43 грн за літр автоматично збільшило б надходження акцизу на 2,67 млрд грн на рік.
Серед інших пропозицій міністерства – подача декларації про максимальні роздрібні ціни на підакцизні товари в електронній формі та введення єдиного держреєстру виробників пива.
Україна в 2012 році скоротила виробництво пива на 1,5% – до 300 млн декалітрів. Пивовари прогнозують падіння виробництва у разі підвищення акцизу ще орієнтовно на 10%.
“Ефес Україна” (раніше “Міллер Брендз Україна”) належить компанії Efes Breweries International і є українським підрозділом міжнародної групи Efes, п’ятого найбільшого в Європі виробника пива. Група Efes включає 18 пивоварних заводів, сім солодових заводів і 20 заводів з розливу напоїв Coca-Cola в 16 країнах світу.
“Ефес Україна” виробляє, а також імпортує в Україну пиво торгових марок Miller Genuine Draft, REDD’S, “Золота Бочка”, Velkopopovicky Kozel Svetly, Amsterdam Mariner, “Сармат”, “Жигулівське”, “Добрий Шубін”, “Білий Ведмідь”, “Старий Мельник”.
“Ефес Україна” в 2012 році збільшила продажі на 14% порівняно з 2011 роком – до 18,9 млн декалітрів(дал).
За матеріалами: Інтерфакс-Україна
Поділитися новиною