Як відкрити свій інтернет-магазин і розкрутити його в мережі — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Як відкрити свій інтернет-магазин і розкрутити його в мережі

Особисті фінанси
49081
Ви давно хотіли відкрити свою торгову точку або магазинчик, але не наважувалися через брак грошей? Тоді можете спробувати створити свій інтернет-магазин. Для цього знадобиться значно менший стартовий капітал, ніж при відкритті стаціонарного «шопа». Адже у власників інтернет-крамниць немає необхідності оплачувати оренду приміщення, комуналку, наймати численний персонал і платити цілу низку податків. «Сегодня» з’ясувала, як відкрити свій інтернет-магазин і розкрутити його в мережі.
Дизайн сайту: чим простіше, тим краще
Для створення сайту магазину знадобиться хороший веб-фахівець, який не тільки створить зручний сайт (його можна зробити за платним або безкоштовним шаблоном, які є в інтернеті), але і наповнить його фотографіями та описом товарів. Після того як магазин почне приймати замовлення, цей же фахівець може зайнятися управлінням і періодичним налаштуванням сайту, поступово навчить вас або ваших співробітників, як працювати з сайтом, наповнювати його, відстежувати кількість відвідувачів за день та інше. За даними агентств з пошуку роботи, зарплата такого спеціаліста становить від 15 до 30 тис. грн за весь проект, який може тривати кілька місяців, – все залежить від досвіду і рівня айтішника. В ідеалі таку людину краще зробити своїм партнером по бізнесу або постійним співробітником.
«Пам’ятайте, головне для інтернет-магазину не дизайн, а його функціональність і простота. Щоб будь-який покупець міг легко знайти те, що йому потрібно. На сайті будь-якого магазину повинні бути своєрідні «вітрини» – сторінки, на яких ви представляєте асортимент товарів з їх докладним описом. При цьому буде дуже непогано, якщо відвідувачі зможуть збільшувати фото товарів. Продукція повинна бути розсортована за ціною і популярністю у клієнтів. Наявність спеціалізованих розділів, наприклад, «Одяг великих розмірів» або «Вечірні сукні», а також функція пошуку допоможуть відвідувачу легше і швидше зорієнтуватися в асортименті», – радить Володимир Юхименко.
Крім того, при оформленні сайту інтернет-магазину обов’язкова наявність «кошика» для покупок, «шапки» з номерами телефонів, поштовою та електронною адресою, а також розділів, де ви зможете відповісти на питання відвідувачів, а ті, у свою чергу – залишити свої відгуки про магазин, товар та якість обслуговування. Обов’язково вкажіть на сайті умови оплати (часткова або повна передоплата, готівкою або карткою і т. д.) і повернення товару. І не забудьте визначитися, як будете доставляти товари замовнику. «Оптимальні варіанти – «Укрпошта» і «Нова пошта». Першій більше довіряють, тому що вона державна і недорога, друга ж швидко і точно працює», – каже власниця інтернет-магазину Izum Віолетта Карпунова.
Постачальників шукаємо у конкурентів
Перше, з чого варто почати, – визначитися, що саме ви будете продавати в своєму магазині. Якщо не впевнені в правильності свого вибору, то можна звернутися в одну з компаній зі створення та розкрутки сайтів. Фахівці компанії перевірять, які товари затребувані у покупців і чи багато у вас буде потенційних конкурентів. «Такий аналіз можна провести, використовуючи дані сервісів Google Adwords і «Яндекс.Вордстат». Ці сервіси потрібні для оцінки інтересу користувачів до конкретних тематик. Такий аналіз звичайно входить в пакет послуг зі створення та розкрутки сайту, тому окремо не оплачується», – пояснив начальник відділу просування та роботи з клієнтами компанії Aweb Дмитро Костюк. Суть аналізу в тому, що фахівці відстежують, які товари найчастіше шукають в Мережі, і порівнюють ці дані з кількістю магазинів, які пропонують ці товари. Таким чином можна зрозуміти, на які товари існує попит, і визначити, в якому сегменті найменше конкурентів.
Після того як майбутній власник інтернет-магазину вибрав групу товарів, потрібно починати пошук постачальників. «Якщо ви не знаєте, де їх знайти і як з ними зв’язатися, то подивіться, з ким працюють ваші майбутні конкуренти. Дуже багато серйозних інтернет-магазинів мають розділ, де вказують виробників продукції, яку продають. Пошукайте тих, які виробляють відповідний за якістю і ціною товар. Їхні контакти ви знайдете на персональних сайтах компаній. Телефонуйте і дізнавайтеся, на яких умовах вони реалізують товар: в роздріб, дрібним або великим оптом, які роблять знижки на продукцію. Постачальник може продавати вам товар зі знижкою за оптовими цінами, а ви в свою чергу будете його реалізувати своїм покупцям за роздрібною ціною. Різниця в цінах становить близько 20%, плюс ви можете робити свою невелику націнку. З часом багато постачальників для перевірених клієнтів можуть збільшити розмір знижки до 40%. Відповідно, і прибутки від продажів зможуть вирости», – розповідає директор інтернет-магазину одягу Fashion business Володимир Юхименко.
Особистий досвід
«Три роки тому ми з чоловіком створили сайт з продажу китайського одягу. Розкручували його за допомогою контекстної реклами і просування в соцмережах. У нас був мінімальний стартовий бюджет, тому доводилося все робити самим, а вчилися ми всьому в інтернеті. Нам було дуже важко, робили багато помилок, і якби чоловік не розібрався у всіх тонкощах наповнення і налаштування сайту і його просування, ми б зазнали невдачі. Ми замовляли одяг на «Таобао» (найбільший китайський сайт з продажу), спочатку невеликими партіями. А потім, коли з’явилися постійні замовлення і клієнти, зв’язалися з адміністрацією цього сайту і стали замовляти речі безпосередньо більшими партіями. Зараз за місяць у нас близько 30 великих покупців. Нам цього цілком вистачає», – поділилася своїм досвідом власниця інтернет-магазину Віолетта Карпунова.
Інтернет-магазин з офісом вдома
Отже, сайт готовий, домовленість з постачальниками є, зі способом доставки та оплати визначилися. На цьому етапі реєструємося як приватний підприємець (це робиться у виконкомі за місцем проживання), встаємо на облік у податковій і вибираємо, за якою системою оподаткування хочемо працювати – загальною чи спрощеною (останню в народі іменують «єдиним податком»). «Підприємцям, які працюють за спрощеною системою, не обов’язково використовувати касові апарати і робити торговий патент (хоча є група товарів, наприклад продукти та алкоголь, для продажу яких цей патент все ж потрібен. Список цієї групи можна уточнити при реєстрації ПП). Платники єдиного податку проводять розрахунки за товари в готівковій та/або безготівковій формі. Однак незважаючи на можливість працювати без касового апарату, власник інтернет-магазину зобов’язаний при купівлі видати покупцеві товарний чек на фірмовому бланку, з печаткою та підписом підприємця і датою покупки», – пояснив юрист Юрій Андрощук.
На початковому етапі, коли власник щойно створеного інтернет-магазину обмежений у коштах, працювати доведеться у себе вдома. За словами Володимира Юхименка, ваше житло перетвориться на офіс, де пліч-о-пліч будете трудитися ви і ваш партнер, а може і ще кілька людей. Між співробітниками потрібно розподілити такі обов’язки: прийом телефонних дзвінків від клієнтів, просування сайту в соцмережах, наповнення сайту свіжою інформацією з фотографіями, ведення закупівель, контроль за відправленням та зберіганням продукції. До речі, наявність бухгалтера для інтернет-магазину не обов’язкова, тому що власник сам без проблем зможе платити єдиний податок, складати раз на квартал звіт для податкової і вести документацію.
Власники успішних інтернет-магазинів радять новачкам спочатку працювати за такою схемою. Коли надійде певна кількість оплачених замовлень (наприклад, на одяг), тоді і закуповувати необхідні моделі у постачальника зі знижкою. Закупівлі можна робити кілька разів на місяць. Коли ж магазин розкрутиться і бізнес піде вгору, можна починати закуповувати невеликі партії найпопулярніших товарів і зберігати їх на складі. Оренда невеликого складу площею 20-40 кв. м в обласних центрах України коштує 25-100 грн за квадратний метр на місяць.
Для чого потрібні SEO та контекстна реклама
Щоб магазин приносив прибуток, його необхідно просувати в інтернеті. «На першому етапі допоможе контекстна реклама, але пізніше, коли продажі почнуть збільшуватися, потрібно буде звертатися до фірм, що спеціалізуються на інтернет-маркетингу, просуванні та розкручуванні сайтів. Підвищення продажів і збільшення кількості покупців зажадає щомісячних вкладень: від 800 грн за контекстну рекламу і 3000-5000 грн за SEO (просування сайту)», – розповів власник інтернет-магазину Володимир Юхименко.
Ірина Хуртова пояснила, що являє собою контекстна реклама. Контекстні оголошення бувають трьох видів: спецрозміщення, гарантовані та динамічні покази. Наприклад, людині необхідно знайти недорогі сукні в Києві. Набравши ці слова в інтернет-пошуковику, він отримує цілий список сайтів, що реалізують таку продукцію. Спецрозміщення – це три оголошення у верхній частині сторінки, над результатами пошуку. Гарантовані покази – це чотири посилання на сайти, розташовані праворуч від результатів пошуку. А динамічні покази – це оголошення, розташовані під гарантованими показами. Вони з’являються час від часу.
Власник інтернет-магазину платить за кожен клік, який привів користувача з контекстного оголошення до нього на сайт, компанії-власникові пошукової системи.
«У SEO входить складання списку запитів, що відповідають тематиці магазину. Для цього береться система аналізу Google, тому що 70% українських інтернет-користувачів використовують саме цей пошуковик. Далі йде аналіз коректності заголовків та ключових слів в описі товарів, що продаються на сайті. Також сюди входить оптимізація сайту під ключові слова. Тобто, коли користувач вбиває ці слова в пошуковик, той видає йому не просто посилання на сайт інтернет-магазину, а на конкретний його розділ з потрібним товаром», – розповіла начальник відділу продажів студії Indigo Ганна Потіюк.
Крім цього, просування складається з поліпшення навігації по сайту та аналізу його змісту, що має бути максимально унікальним. Чим більше на вашому сайті унікальних текстів, тим частіше пошуковики будуть видавати посилання на ваш інтернет-магазин. І, звичайно ж, до SEO-оптимізації відноситься просування вашого магазину на рейтингових сайтах в тій сфері, в якій він працює. На таких сайтах за гроші розміщуються статті з посиланнями на ваш магазин. Завдяки всій цій кропіткій роботі зростає рейтинг інтернет-магазину, а значить, кількість відвідувачів і покупців. Надалі високий рівень продажів вимагає постійної SEO-підтримки в тому чи іншому обсязі.
На розкручування інтернет-магазину самостійно або за допомогою SEO-фахівців в середньому йде півроку. Як же дізнатися, що справа пішла? Наведемо приклад: за тиждень в інтернет-магазин зайшло 1000 осіб і 10-15 з них зробили покупки. За словами інтернет-маркетологів, ці 1-1,5% покупців від усіх, що відвідали сайт, і є той самий перший позитивний результат. Якщо не вживати постійних дій з подальшого просування магазину, то цей показник в кращому випадку не зміниться, а в гіршому – швидко зійде нанівець. Якщо ж цифри менше 1-1,5%, це говорить про нерентабельність магазину і погане його просування в інтернеті.
Вибираємо хостинг і домен
Разом з айтішником вам доведеться купити платний хостинг у відповідній компанії. Зробити це дуже просто: вбиваєте в пошуковику «хостинг Україна» і вибираєте будь-яку з десятків фірм, що надають таку послугу. Щоб зрозуміти, в якій країні буде знаходитися сервер з вашим сайтом і наскільки надійна компанія, в яку ви хочете звернутися, то почитайте відгуки про власників хостингу в інтернеті. Коштує послуга хостингу від 240 до 1000 грн на рік. Сума залежить від того, яка кількість послуг входить до неї, вітчизняний хостинг чи закордонний і т. п.
Крім цього, інтернет-магазину необхідно доменне ім’я – адреса вашого сайту в інтернеті. «Ясна річ, що назва сайту в ідеалі має хоч якось відображати спрямованість вашого магазину. Найкраще купувати домени так званого верхнього рівня – com, info, net. Їх легше запам’ятати потенційному покупцеві, та й просувати такий сайт і його продукцію в інтернеті буде легше. Домен ua можуть купити лише власники офіційно зареєстрованих торгових марок. Купівля домену обійдеться від 40 до 100 грн. Придбати його можна у тій же компанії, що і надає хостинг», – розповіла Ірина Хуртова, менеджер з просування сайтів компанії «Сальвадор груп».
І загальна порада: краще не ризикувати, намагаючись створити сайт і перейматися питаннями хостингу та домену самостійно. На думку Володимира Юхименка, у новачка немає необхідної кількості знань для грамотного створення і просування сайту. І навіть якщо він почне вчитися, то на це піде не менше півроку, і все одно він не зрівняється за досвідом і рівнем умінь з професіоналом. Так, розробка робочого сайту «під ключ» силами фахівців у цій галузі обійдеться вам в 6500-8000 грн плюс вартість хостингу та домену, але зате ви будете впевнені в результаті.
Як відкрити свій інтернет-магазин і розкрутити його в мережі
Особистий досвід
«Мій інтернет-магазин з’явився три роки тому, але продавати одяг я почав набагато раніше. У мене було своє ательє з пошиття. Спочатку ми виконували приватні замовлення, потім відкрили невеликий магазин. Але після кризи бізнес став нерентабельним, і ми закрилися. Але товар залишився, а у мене з’явилася ідея організувати інтернет-магазин. Плюс я вирішив реалізовувати одяг інших виробників. Сайт мені створювали і розкручували SEO-фахівці. Вже через півроку після його появи я отримав перший позитивний результат: у нас за день робили покупки 5-6 людей на 700-800 грн кожна. На місяць я мав 23-24 тис. грн чистого доходу. Тоді в магазині працював я і моя підлегла, яка приймала замовлення від покупців і займалася відправленням товару через кур’єрську службу. Зараз мій дохід на місяць на 40% більший від початкового», – каже Володимир Юхименко.
Євгенія Павлюкова
За матеріалами:
Сьогодні
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас