Лоукостів стане більше — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Лоукостів стане більше

Фондовий ринок
4634
Першим лоукостером, що виходить в Україну в 2013-му, стане іспанська Vueling Airlines. З 29 травня її літаки літатимуть із Барселони до Києва. Про відкриття рейсу компанія оголосила ще в лютому. Цей перевізник відноситься до типу гібридних перевізників, які надають послуги, запозичені у класичних компаній. Наприклад, Vueling, на відміну від WizzAir, продає квитки на конкретні місця і надає можливість пересадки в Мадриді.
Слідом за Vueling Airlines на український ринок виходить італійський лоукостер Air One (донька Alitalia). З 1 червня 2013 р. компанія почне виконувати регулярні рейси Київ – Катанья. Це вже друга спроба італійського дискаунтера попрацювати в Україні. У вересні минулого року Air One почала виконувати рейси з Києва в Мілан, але вже на початку 2013 року згорнула рейси в Україну. Незабаром після італійців рейси до Мілана (аеропорт Бергамо) відкрив лоукостер Wizz Air.
Зараз в Україну вже літають чотири авіакомпанії, які позиціонують себе як лоукостери: WizzAir, Pegasus Airlines, Air Arabia, flydubai. Але дві останні до дискаунтерів можна віднести з натяжкою. Компанії з ОАЕ більшу частину квитків продають через туроператорів, а ті квитки, які потрапляють у вільний продаж, коштують недешево. Наприклад, Air Arabia пропонує переліт з Києва до Шарджі і назад за $457, якщо замовляти квитки за два місяці до польоту. Рейс flydubai з Києва в Дубай і назад коштує $473.
У Національному плані дій на 2013 рік, затвердженому указом президента, Міністерству інфраструктури поставлено завдання залучити в країну п’ять нових бюджетних авіакомпаній. Хто, крім Vueling і Air One, зацікавиться Україною?
Хто прилетить
Міністерство інфраструктури зараз веде переговори про прихід в Україну з британською easyJet, ірландською Ryanair і іншими компаніями-лоукостерами, повідомив Forbes заступник міністра Дмитро Демидович. В аеропортах теж не сидять на місці. «В даний момент аеропорт «Бориспіль» веде переговори з провідними європейськими бюджетними авіаперевізниками, – повідомили у прес-службі аеропорту. – Але, поки не буде досягнуто згоди щодо всіх аспектів співробітництва, вказувати назви авіаперевізників і терміни початку їхньої роботи передчасно». Переговори з лоукостерами веде і другий київський міжнародний аеропорт – «Жуляни».
Підписання договору з Ryanair більше року тому анонсували львівський мер Андрій Садовий та екс-міністр інфраструктури Борис Колесников. Планувалося, що ірландський бюджетний авіаперевізник буде літати з Києва, Львова та Донецька в Німеччину і Великобританію з травня 2012 року. Але ірландці в Україну так і не прийшли. Причина? Україну не влаштували умови, на яких наполягала Ryanair. «В Україні ірландці не хотіли приходити в регіональні аеропорти, а планували зробити ставку на вже розкручені маршрути, – розповідає співробітник відділу авіаційного транспорту Мінінфраструктури, знайомий з перебігом переговорів. – Іншими словами, хотіли конкурувати з існуючими авіаперевізниками».
У самій компанії на тему України висловилися обтічно. «Ryanair постійно вивчає потенційно нові маршрути по всій Європі», – свідчить письмова відповідь прес-служби ірландського лоукостера.
Всерйоз розглядають вихід на український ринок компанія easyJet. «Наступного року компанія планує відкрити рейси з України в Німеччину, Великобританію, Францію та Швейцарію», – говорить співрозмовник Forbes з профільного міністерства. Компанія, дійсно, взяла курс на розширення: з березня нинішнього року easyJet почала літати з Москви до Лондона. Правда, виконувати прямі рейси до Франції і Швейцарії британці навряд чи зможуть. Згідно з міжурядовою угодою, з України до Франції можуть літати тільки по одному авіаперевізнику – зараз це МАУ та Air France. А для рейсів до Швейцарії може не вистачити пасажирів – потреба в перельотах забезпечує МАУ, яка літає в Цюріх і Женеву.
За інформацією Forbes, c 2014 з Києва в Дюссельдорф планує виконувати рейси бюджетна дочка Lufthansa German Wings. Материнська компанія планує зосередитися на своїх хабах у Мюнхені і Франкфурті. Самі компанії, за винятком Ryanair, не відповіли на запити Forbes.
Більше бюджетів
Бюджетні авіакомпанії, що вже літають в Україну, цього року планують розширюватися. З осені flydubai планує літати в Дубай з Дніпропетровська та Одеси, Air Arabia відкриє рейс Львів – Шарджа. Донецький аеропорт веде переговори з латиським дискаунтером airBaltic, який зараз виконує польоти з Києва, Сімферополя та Одеси до Риги – з пересадкою в багато міст Європи. WizzAir з осені почне літати з Києва в Дубай. У планах угорської компанії також рейси з Донецька і Харкова в Кутаїсі, з Києва в Москву, Санкт-Петербург, Бухарест, Вільнюс, Софію.
«Український ринок авіаперевезень має великий потенціал, – сказала Наталія Артемова, комерційний директор «WizzAir Україна». – У 2012 році ми перевезли 630 тисяч осіб, у 2013-му, після отримання четвертого літака, плануємо перевезти понад 1 млн пасажирів».
Андрій Кірєєв
За матеріалами:
Forbes.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас