2543
Доїздилися: поїзди Hyundai на 47% дорожчі від українського аналога
Ціна електропоїзда Hyundai на 47% вища, ніж аналогічного електропоїзда виробництва ПАТ “Крюківський вагонобудівний завод” (КВБЗ, Кременчук, Полтавська обл.), заявляють на українському підприємстві.
Як повідомила прес-служба КВБЗ в четвер, вартість двосистемного швидкісного дев’ятивагонного електропоїзда для міжрегіональних перевезень виробництва КВБЗ становить 200 млн грн з ПДВ (166,667 млн грн без ПДВ, або $20,85 млн).
“Ціна електропоїзда Hyundai дорівнює $29,165 млн без ПДВ, а з урахуванням вартості модульних запчастин і документів, що поставляються з 10 поїздами, загальна вартість електропоїзда становить $30,7 млн. Це $36,84 млн з ПДВ проти $25 млн у КВБЗ”, – наголошується в повідомленні.
Випуск на КВБЗ двох швидкісних міжрегіональних електропоїздів – перший і другий етапи інвестпроекту “Створення ряду (лінійки) міжрегіональних двосистемних електропоїздів зі швидкістю руху 160-250 кілометрів на годину”, який уряд постановою №839 від 10 вересня 2012 р. включив до “Державної програми розвитку внутрішнього виробництва”. Загальна вартість проекту становить 767,1 млн грн, йдеться в повідомленні.
“Крюківський вагонобудівний завод та підприємства-партнери вклали власні кошти у створення потужностей, організацію нових робочих місць в надії, що проект буде затребуваний і отримає подальший розвиток. На жаль, деякі ЗМІ, не розібравшись, дають неправильну інформацію, як у питаннях вартості поїздів (порівнюючи ціну електропоїзда КВБЗ з урахуванням ПДВ, а потяга Hyundai без урахування ПДВ), так і намагаються стверджувати, що КВБЗ виділені кошти з бюджету на створення електропоїздів. Однак це не так. Підкреслюємо, це не державні вкладення, а саме стільки інвестує з власного прибутку КВБЗ в розробку швидкісних і високошвидкісних поїздів. Нова техніка на заводі створюється винятково на власні кошти. Загалом же в будівництво комплексу з виробництва транспорту соціального призначення інвестовано вже понад 1 млрд 200 млн грн коштів акціонерного товариства. Два електропоїзди, які створені на підприємстві згідно з протокольним рішенням наради у прем’єр-міністра Миколи Азарова від 3 грудня 2010 року, зібрані на кошти ПАТ “КВБЗ”. Ні на створення, ні на випробування, ні на закупівлю електропоїздів поки не виділено ні копійки”, – підкреслюється в повідомленні.
Крім того, КВБЗ за власні кошти провів випробування електропоїздів, пов’язані з постановкою їх на виробництво. У тому числі профінансовано наукові організації – ДІІТ, УкрНДІВ, а також “Укрзалізниця” в частині надання інфраструктури. Всього – на суму 7,4 млн грн.
Підприємство також за свої кошти веде розробку високошвидкісних поїздів (зі швидкістю руху до 250 км/год), приміських дизель- та електропоїздів.
На КВБЗ виготовлені вже три міжрегіональні швидкісні поїзди. Один з них – міжрегіональний швидкісний поїзд локомотивної тяги – вже рік в експлуатації.
Як повідомлялося, міжвідомча комісія нещодавно дозволила експлуатацію двох міжрегіональних швидкісних двосистемних електропоїздів виробництва КВБЗ серії ЕКр1, а також виготовлення партії з 10 штук.
КВБЗ є єдиним в СНД підприємством, що має налагоджене і діюче виробництво двох видів вагонів – пасажирських і вантажних.
Підприємство випускає вантажні (вагони-платформи, цистерни, вагони бункерного типу, піввагони) і пасажирські вагони, а також запасні частини і візки для вантажних вагонів, колісні пари, запчастини для вагонів метро та ескалаторів, контейнери та дорожню техніку. Виробництво пасажирських вагонів здійснюється на замовлення “Укрзалізниці”.
За матеріалами: Інтерфакс-Україна
Поділитися новиною