0 800 307 555
0 800 307 555

В Україні може запрацювати програма утилізації старих автомобілів

11442
Цього року в Україні може запрацювати програма утилізації старих автомобілів. Про це сьогодні під час прямої телефонної лінії в “Комсомольській правді” заявив міністр екології та природних ресурсів Олег Проскуряков.
“Якраз зараз у нас розробляється програма з утилізації старих автомобілів. Ми зараз вивчаємо досвід європейських країн. У Німеччині, де люди при утилізації, при здачі старих автомобілів отримують якусь компенсацію і купують нові автомобілі. Ми цей досвід зараз вивчаємо, і, вважаю, в цьому році цю програму приймемо, і вона буде діяти”, – заявив Проскуряков.
За його словами, заборонити користуватися старими автомобілями відразу не можна, оскільки такими авто користується дуже великий відсоток українського населення.
“Ми просто повинні запропонувати якийсь дієвий інструмент, щоб людям було цікаво, тому ми зараз над цим працюємо”, – сказав він.
Нагадаємо, в 2012 р. Україну стрясали дискусії про введення утилізаційного збору на автомобілі. Кабмін пропонував поширити збір не тільки на російських (так як Росія першою ввела утилізаційний збір щодо українських автомобілів), а й інших імпортерів. При цьому вітчизняні автовиробники від нього повинні бути звільнені.
У листопаді 2012 р. Верховна Рада України схвалила в першому читанні за основу депутатський проект закону №11259, який пропонував введення екологічного податку на утилізацію автомобілів – законопроект “Про утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів”.
Відповідно до законопроекту “Про внесення змін до Податкового кодексу та деяких законодавчих актів щодо утилізаційного збору”, базова ставка збору для легкових автомобілів повинна була скласти 5,5 тис. грн, а для вантажних автомобілів, автобусів та спецтехніки – 38 тис. грн. Підсумкова сума утилізаційного збору залежала б від спеціального коефіцієнта. Для нових легкових автомобілів значення коефіцієнта становить 86-550% від базової ставки (4,73-30,2 тис. грн) залежно від об’єму двигуна, а для машин старших трьох років – 530-3501% (29,1-192, 5 тис. грн). Для нових вантажних автомобілів, автобусів та спецтехніки коефіцієнт складе 50-290% (19-110,2 тис. грн), а для старих – 88-1180% (33,4-448,4 тис. грн).
Вітчизняні виробники автомобілів, що мають повний цикл виробництва, змогли б проводити утилізацію самостійно. Збір, сплачений ними, направлявся би на спеціальний банківський рахунок, з якого можна буде фінансувати організацію утилізаційних потужностей. Таких підприємств в Україні зараз лише два: “Укравто” і “Богдан”.
Законопроект передбачає створення при Міністерстві екології та природних ресурсів фонду охорони навколишнього середовища, куди і буде зараховуватися 70% надходжень від податку. Плануються надходження до бюджету на рівні 2-2,5 млрд грн.
Однак учасники авторинку висловили стурбованість ухваленням цього законопроекту за основу і провели серію акцій протесту. На їхню думку, принципові умови законопроектів знову створюють законодавчі преференції для обраних і не спрямовані на розвиток української автомобільної галузі.
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас