7813
Кабмін пішов війною на автомобілістів, які не платять за стоянку
Уряд нарешті відреагував на прохання паркувальної служби ввести відповідальність водіїв за неоплачену парковку. Кабмін направив у Верховну Раду розроблений Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства проект закону, який дає українським паркувальникам досить широкі повноваження. Про цей день вітчизняний «парксервіс» мріяв без перебільшення останні три роки!
Нагадаємо, що в квітні 2010-го Київський окружний адмінсуд заборонив користуватися блокіраторами паркувальникам. Відтоді вони не мають права перешкоджати руху автомобілів, водії яких не сплатили (або оплатили, але частково) послуги паркування. Вплинути на «неплатника» співробітники «Київтранспарксервісу» можуть тільки морально, тобто грізним виглядом і наполегливим стуком у віконце. Однак такого роду психологічний тиск діє далеко не на всіх. І в наступні роки відбулося майже двократне зниження офіційних обсягів «данини», що збиралася з київських водіїв паркувальниками (скільки йде їм у кишеню, можна тільки припускати).
Близько року тому, у квітні 2012-го, паркувальну службу чекав черговий удар – розпорядженням уряду оплату за стоянку по всій країні перевели виключно в безготівкову форму, тобто через паркомати. Однак їх кількість на всю столицю не перевищувала півсотні при нормативі один паркомат на десять місць (якщо норматив не виконується, парковка існує з порушенням – можна не платити). І хоча в «Київтранспарксервісі» трактували розпорядження Кабміну по-своєму, мовляв, безготівковий розрахунок – це і талони, і оплата паркування через мобільний телефон, більшість водіїв тепер уже на законних підставах в принципі перестали давати паркувальникам гроші.
Закуповувати нові паркомати ніхто не поспішав. У «Київтранспарксервісі» заявили, що в цьому немає сенсу, бо водії все одно не будуть ними користуватися. Адже в українському законодавстві немає відповідальності за неоплату паркування.
Однак тепер головна проблема паркувальників може бути вирішена. Відповідно до законопроекту, штрафи для водіїв, які не встигли або не побажали заплатити за стоянку, будуть варіюватися від 136 до 204 гривень. Якщо ж водій (навіть заплативши) припаркується на місці, призначеному для інвалідів, його можуть оштрафувати на суму від 255 до 306 гривень. Спочатку передбачалося, що оформленням протоколів займуться інспектори ДАІ. Однак, за словами директора «Київтранспарксервісу» Андрія Дудко, хто буде складати протоколи про адмінпорушення, залежить від органів місцевого самоврядування. У столичному «Парксервісі» сподіваються, що ці повноваження передадуть… його співробітникам, тобто паркувальникам. Вони будуть блокувати колеса і оформляти документи. А розглядати адмінпротоколи й накладати штрафи доручать адмінкомісії при Київській міськдержадміністрації. До допомоги ДАІ збираються вдаватися лише при евакуації автомобіля на штрафмайданчик. Очевидно, це буде відбуватися, коли паркувальникам набридне чекати господаря машини.
Мабуть, щоб автомобілістам було не так прикро, кабмінівський законопроект вводить покарання і для посадових осіб, відповідальних за утримання стоянок. Так, за відсутність паркоматів чиновників формально збираються штрафувати на 510-680 гривень. Займатися цим повинна буде… Держінспекція архітектурно-будівельного контролю (ДАБК). У те, що чиновники і справді почнуть штрафувати один одного, не віриться. Адже в іншому випадку ДАБК просто засипле паркувальну службу штрафами, оскільки у столичного «парксервісу» поки близько сотні паркоматів (в цьому році збираються купити ще 120 штук). А офіційних паркувальних місць… 24 тисячі! При тому, що згаданий закон вимагає, щоб кількість паркувальних місць у Києві становила не менше 10 відсотків від населення міста. А це 300 тисяч місць!
На думку глави громадянської організації «Комітет прямої дії» Дмитро Гнап, прийняття закону і початок блокування коліс призведе до опору з боку водіїв. Люди знову почнуть об’єднуватися в громадські рухи і допомагати один одному спилювати блокіратори. Головна причина – неадекватна вартість паркування, а також непрозорість розподілу коштів, які сплачують автомобілісти. За словами Дмитра Гнапа, структура тарифу на паркування така: 17 копійок – плата за паркування – йде місту. Решта – послуги… паркувальної служби. На думку глави активістів, вартість паркування необхідно знизити хоча б до трьох гривень за годину по всьому місту. А витрачання коштів самими паркувальниками поставити під контроль громадськості.
За матеріалами: Факти і коментарії
Поділитися новиною