Кого "закатають в асфальт" за розбиті дороги — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Кого "закатають в асфальт" за розбиті дороги

4373
Ідею передачі відповідальності за стан доріг на периферії згадали тоді, коли на Держагентство автомобільних доріг посипався град звинувачень
Вчора міністр інфраструктури Володимир Козак розкрив офіційні цифри, які показують весь масштаб тяжкого становища вітчизняних доріг напередодні весни. З його слів, сьогодні на українських дорогах необхідно залатати 1,4 млн. кв. м ям. Яку суму на це доведеться виділити з бюджету, поки точно сказати не може ніхто. Навіть прем’єр-міністр Микола Азаров досить обережно назвав недавно лише приблизну суму, необхідну на приведення дорожньої мережі країни в терпимий стан – 2 млрд. грн.
Одночасно з цим, населення, схоже, остаточно втрачає терпіння, і в соціальних мережах з’являються не тільки численні відео з розбитими дорогами і неприємні коментарі щодо відповідальних за це чиновників, а й цілі групи. Так, у мережі Facebook в останній тиждень стрімко зросла група під назвою «Я ненавиджу Укравтодор». Перша акція її учасників, правда, була відверто провальною – вчора до 12.00 під будівлю Укравтодору висловити свою думку про якість доріг прийшло не 990 осіб, що підтвердили свою участь, а всього близько 40. Тим не менш, група продовжує зростати, а її учасники обіцяють вибрати для своєї наступної акції кращий час.
До слова, в рамках спілкування в зазначеній групі користувачі соцмережі стали викладати і конкретні поради – приміром, як відсудити в Укравтодору кошти на ремонт особистого автомобіля та компенсацію за моральну шкоду. Зокрема, Володимир Плешаков оприлюднив варіант позовної заяви до територіальної Служби автомобільних доріг з відшкодування матеріального і морального збитку в разі пошкодження автомобіля на розбитій дорозі.
В Єдиному держреєстрі судових рішень подібні позови з боку автолюбителів можна знайти без особливих зусиль. Наприклад, 11 грудня 2012 р. Жовтневий районний суд Полтави задовольнив вимоги фізособи з відшкодування ДП «Полтавський облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» 23 тис. 793 грн. матеріального і 1 тис. грн. морального збитку після того, як автомобіль позивача в’їхав у вибоїну на дорозі. Аналогічну вимогу 22 січня поточного року задовольнив і Луцький суд. У результаті, «Волинський облавтодор» зобов’язали заплатити постраждалій стороні 16 тис. 861 грн. матеріального збитку.
Можна, звичайно, посперечатися, наскільки реально отримати ці кошти, навіть маючи на руках судове рішення. Але те, що в поточному році кількість цих позовів ризикує збільшитися в рази – цілком реальна перспектива. І тут, досить доречно, профільне міністерство вивішує у себе на сайті законопроект, що кардинально змінює правила гри. Йдеться про пропозицію Укравтодору передати всі дороги загального користування місцевого значення в управління Радміну Криму, обласних держадміністрацій, а також Севастопольської та Київської міськдержадміністрацій. При цьому функція вишукування фінансування на підтримку якості дорожнього полотна також покладається на місцеві адміністрації. За Укравтодором запропоновано залишити лише відповідальність за стан доріг державного значення (до слова, цю ідею в профільному відомстві так чи інакше обговорюють мінімум з 2009 року). Для розуміння того, який вантаж намагається звалити з себе Держагентство автомобільних доріг, варто лише згадати, що дороги місцевого значення складають понад 87% всієї дорожньої мережі країни. Іншими словами, відповідальність за левову частку повністю розбитого полотна покладається на місцеві бюджети. А про те, що передача доріг місцевим органам влади розпочнеться в цьому році, вчора вже встиг заявити Володимир Козак.
Те, як на ці перспективи реагують чиновники на місцях, можна зрозуміти, порівнявши їх коментарі з заявами не обтяжених проблемами периферії політиків, в яких вони вказують причини того, чому в цьому році асфальт вкотре зійшов разом зі снігом. Якщо прем’єр-міністр і голова Автомобільної асоціації України Віктор Янукович воліють говорити про «аномальну зиму» і «суворий клімат», то столичне керівництво не забуло згадати і катастрофічну зношеність доріг, і брак фінансування, і навіть погану якість асфальту, який використовували в 90 – х. Правда, Микола Янович ще на початку лютого попередив всі розмови про додаткові субвенції, традиційно для останніх місяців відзначивши необхідність «пошуку місцевих резервів». І, принаймні, в столиці ці резерви вже почали шукати. Адже як інакше сприймати озвучену вчора ідею голови Київської адміністрації Олександра Попова про залучення столичних підприємств до ремонту доріг хоча б поблизу закріплених за ними територій.
На додачу до цього, в Україні почалося масове «полювання на відьом». При тому, що колишній керівник Укравтодору Володимир Демішкан має сьогодні депутатську недоторканність і числиться в рядах провладної фракції, винних таки треба знайти і публічно покарати. І, мабуть, не випадково впродовж лютого Генпрокуратура нібито змагається з СБУ в пошуках головного шкідника на вітчизняних дорогах. Так, Чернівецьке управління СБУ оголосило днями про початок досудового слідства за фактом незаконного привласнення бюджетних коштів в особливо великих розмірах керівництвом місцевої Служби автомобільних доріг. Мова йде про більш ніж 3 млн. грн. А Прокуратура відзвітувала про порушення 37 кримінальних справ у сфері автодорожнього комплексу. Правда, навряд чи від публічного прочухана парочки корупціонерів – причому і не найбільших – якість українських доріг зміниться на краще.
Андрій Сантарович
За матеріалами:
Коментарі
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас