0 800 307 555
0 800 307 555

Роботодавці обдурюють українців космічною "рекламною" зарплатою


Роботодавці обдурюють українців космічною "рекламною" зарплатою

Українські роботодавці традиційно неохоче вказують рівень зарплат у вакансіях. Сума (або хоча б діапазон) оплати праці вказана в середньому у 20% від загальної кількості вакансій на ринку, повідомляє hh.ua.

Але і з цією п’ятою частиною все не так просто. Зазначені роботодавцями зарплати можна умовно розділити на чотири групи: адекватні зарплати, низькі зарплати, високі зарплати і «рекламні» зарплати.

Абсолютний лідер серед «рекламних» вакансій – сфера продажів і маркетингу. До зазначення «рекламної» зарплати вдаються ті компанії, які не можуть надати претенденту високу зарплату, а часто і зовсім не мають ресурсів для оплати його праці. Тим не менш, бізнес такої компанії гостро потребує збільшення обсягу продажів.

Основна ознака вакансії з «рекламною» зарплатою – широкий діапазон оплати праці з майже «космічною» верхньою планкою. У такій пропозиції роботи кандидат найчастіше прочитає, що в молоду перспективну і дуже активну компанію потрібен такий же «молодий і перспективний» менеджер з продажу, або ж комерційний директор. Майбутнє такому співробітникові обіцяють воістину казкове – необмежений заробіток, величезні відсоткові ставки – 20-25% від суми контракту, корпоративне навчання і запаморочливі можливості для кар’єрного зростання.

На відміну від обіцянок, реальність більш прозаїчна. Такий роботодавець зазвичай готовий забезпечити претендентові мінімальну ставку 1,5 – 2 тис. грн., або взагалі залишить працівникові тільки відсоткову частину доходу.

У пропозиціях роботи з «рекламною» зарплатою до претендентів зазвичай висувають масу вимог, і це – за вельми скромні фінансові перспективи. Вакансія може містити вимогу скласти спеціальне резюме за заданими критеріями, виконати велике тестове завдання безкоштовно, пройти дуже жорсткий відбір серед маси охочих, щоб довести, що саме ви підходите компанії. Адже: «роботу отримають лише двоє!» і «про КЗпП можете забути» – пишуть роботодавці в коментарях до такої вакансії.

Від вже працевлаштованого працівника зажадають ініціативність через край, талант і вміння продавати, готовність до дуже активної роботи, часто понаднормової. Співробітник повинен вміти проводити аналіз ринку, формувати власну клієнтську базу, а нерідко вже мати її в наявності, вести статистику та складати звітність.

Слідом за продажами подібні вакансій стали з’являтися і для іншої затребуваної професії – контент-менеджерів і менеджерів Інтернет-проектів. Їм також пропонують роботу на подібних умовах, а платити обіцяють не ставку, а відсоток, який залежить від відвідуваності ресурсу, «розкручуваного» контент-менеджером.

Все ж, в Україні є невелика кількість роботодавців, принциповою позицією яких є зазначення адекватного рівня оплати праці. У такому випадку претендент, відкриваючи оголошення, побачить перед собою стандартний для даної професії набір вимог зі середньоринковою зарплатою. Найчастіше це відноситься до звичних професій з фіксованою оплатою праці: бухгалтерів, касирів, секретарів, адміністраторів і т.д.

Бувають випадки, коли компанія з обмеженими зарплатними можливостями відразу бажає відсікти тих, чиї вимоги значно вищі. Тоді роботодавець буває готовий узяти на роботу кандидата з меншим досвідом, ніж потрібно, або ж надати йому додаткове підвищення.

Реальні високі, але не «рекламні», зарплати найчастіше вказують там, де шукають дуже досвідченого кандидата. Наприклад, директор з персоналу, який претендує на зарплату 10 тис. доларів, повинен мати більше 10 років сумарного досвіду і не менше 6 років досвіду управлінського. Останнє місце роботи повинне бути на посаді керівника служби персоналу дуже великого міжнародного холдингу. Ідеальне знання англійської мови та вища освіта (а краще дві) в таких вакансіях мається на увазі від початку. Лідером ринку за зазначенням таких високих зарплат є IT-бізнес.

Часто високі зарплати пропонують у вакансіях з нестандартними вимогами. Наприклад, високооплачуваний водій для керівника повинен мати досвід водіння VIP-машин, а лікар-терапевт в міжнародну клініку повинен досконало володіти німецькою мовою. У такому випадку, першому запропонують 12 тис. грн., а другому – 25 тис. грн.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
Все, що ми знаємо про:Сьогодні
Опитування
В Контексті Finance.ua