559
Справедливість існує: за порушення прав споживачів компанії заплатили 239 млн грн
У минулому році українці залишилися незадоволені якістю придбаних товарів і послуг 29 тисяч разів. Як випливає зі звіту про роботу Держспоживінспекції за 2012 р., саме стільки офіційних скарг було прийнято від населення. 116 тисяч разів своє невдоволення споживачі висловили через альтернативні канали комунікації з інспекцією – дзвінки на гарячу лінію, електронні листи та особисті зустрічі з чиновниками.
Бізнесу незадоволеність клієнтів обійшлася в сотні мільйонів гривень.
Штрафні санкції
За рік інспекція перевірила товарів на 270 млн грн. Третина з них – на 93 млн грн. – була забракована і знята з реалізації. У більшості випадків приводом для цього служила неповна інформація про товар та/або його якість. Споживачам повернули близько 6 млн грн.
Всього за порушення прав споживачів у 2012 р. підприємства заплатили 239 млн грн. штрафів.
Найчастіше українці скаржились на компанії, що працюють у сфері ЖКГ. За не надані або неякісні послуги у підприємств було вилучено 9 млн грн. Але на руки цю суму споживачі не отримали – вона була зарахована в рахунок майбутніх платежів.
Репресивні заходи, впевнений Михайло Бродський, голова Держкомпідприємництва, не допоможуть галузі, але можуть нашкодити окремим її гравцям. «Штрафи повинні носити попереджувальний характер, а не руйнівний. В іншому випадку прихід інспектора означає або банкрутство, або хабар», – говорить він.
Хоча про випадки, коли співробітники Держспоживінспекції вимагали б хабара, чиновник не чув. «До мене такі скарги точно б дійшли», – запевняє він.
Тим не менш, бізнес побоюється можливого розширення повноважень відомства, в тому числі тому критикує ініціативу ухвалення закону про внутрішню торгівлю, де, ймовірно, буде прописаний цей пункт.
За словами заступника голови парламентського комітету з питань економічної політики Ксенії Ляпіної, в 2012 р. кількість скарг на інспекцію з боку бізнесу була відносно невеликою, але заслуги відомства в цьому немає. «Змінилося законодавство – набув чинності закон про ринковий нагляд, і частина функцій інспекції була передана іншим ревізорам, – пояснює нардеп. – Вони скаржилися на звуження повноважень, але, на мій погляд, ринку це тільки на користь. Держспоживінспекція монополізувала ці функції занадто довго».
За матеріалами: Forbes.ua
Поділитися новиною
Також за темою
Індія не планує відмовлятись від російської нафти навіть попри мита США — Bloomberg
Як миттєві платежі допомагають в торгівлі — відповідь НБУ
Мінімальні зарплати в Європі у 2025 році
Треба в 5−6 разів більше: Кулеба — про недостатнє фінансування доріг у проєкті бюджету-2026
Які долари нині не приймають в Україні
Україна домовляється з міжнародними партнерами щодо фінансування зарплат військових