Битва за українське небо, або Чому лихоманить "АероСвіт" — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Битва за українське небо, або Чому лихоманить "АероСвіт"

6286
Ні у вівторок, 15 січня, ні в середу рейсу Київ-Москва-Київ української авіакомпанії “АероСвіт” не буде. Про це пасажирів інформує сайт “АероСвіту” з посиланням на “комерційні причини”. Раніше Федеральне агентство повітряного транспорту Росії (Росавіація) заявило про можливе припинення обслуговування літаків авіакомпанії з 15 січня через несплату аеронавігаційних зборів. У грудні Росавіація вже припиняла обслуговування рейсів “АероСвіту”. За її даними, українці минулого разу заборгували більше п’яти мільйонів доларів. Тоді “АероСвіт” борг виплатив.
Банкрутство за власною ініціативою
Раніше схожі проблеми виникли в української авіакомпанії в аеропортах Варшави, Копенгагена, Стокгольма і Тель-Авіва. З початку 2013 року один з найбільших і найстаріших українських авіаперевізників продовжує балансувати на грані банкрутства. Скасовані або затримані сотні рейсів “АероСвіту” по всьому світу. Тисячі пасажирів, як в Україні, так і за кордоном, не змогли вчасно вилетіти або повернутися додому.
Офіційна причина того, що відбувається – борги. За даними “АероСвіту”, в кінці 2012 року заборгованість компанії перед кредиторами досягла 4,27 мільярда гривень (більше 400 мільйонів євро в еквіваленті).
При цьому загальна балансова вартість активів, за даними на кінець вересня 2012 року, склала близько півтора мільярда гривень. Господарський суд Київської області розпочав з ініціативи самої компанії провадження у справі про її банкрутство. Підготовче засідання призначено на 23 січня.
Деякі з опитаних DW експертів вважають, що “АероСвіт” міг бути доведений до банкрутства. “Це не новачки на ринку, щоб чогось не врахувати, – заявив директор київського Центру транспортних стратегій Сергій Вовк. – Це спрямована стратегія переходу бізнесу від однієї авіакомпанії, на якій залишаться всі борги, до іншої”.
“АероСвіт” змінить власника?
Заснована в 1994 році компанія “АероСвіт” входить до складу Української авіаційної групи, яку, за повідомленнями ЗМІ, контролює дніпропетровський бізнесмен і співвласник найбільшого українського банку “ПриватБанк” Ігор Коломойський.
За оцінками журналу “Кореспондент”, Коломойський посідав в 2012 році друге місце серед найбагатших українців. Його статки експерти оцінили в 3,4 мільярда доларів. Серед інших акціонерів “АероСвіту” – Фонд держмайна України і компанія “ГенАвіаІнвест”, яку контролює інший відомий український бізнесмен – Віктор Пінчук.
“Можливо, Коломойський навмисно довів компанію до банкрутства”, – припускає політолог Олександр Палій. На його думку, це може бути пов’язано з бажанням зберегти над нею контроль. Українські ЗМІ не відкидають того, що “АероСвіт” може змінити власника.
Чи дійсно це так, і хто за цим стоїть, – невідомо. Директор Центру політичного аналізу “Стратагема” Юрій Романенко переконаний, що між Коломойським і українською владою існує конфлікт. І пов’язаний він, продовжує Романенко, з президентськими виборами 2015 року, а також бажанням влади отримати додаткові фінансові кошти під виборчу кампанію.
Новий господар МАУ з пропискою на Кіпрі
Після скасування рейсів “АероСвіту” багато з них взяла на себе авіакомпанія Міжнародні авіалінії України (МАУ). Вона також отримала в лізинг два нові літаки, які використовувала “АероСвіт”. Деякі оглядачі побоюються, що МАУ тепер може стати новим монополістом на українському ринку. Хто володіє цією компанією, точно невідомо. “Підтвердження інформації про склад акціонерів немає”, – вказує Сергій Вовк.
Як стало відомо в грудні 2012 р., МАУ змінила свого власника. Це повідомлення з’явилося за тиждень до заяви “АероСвіту” про процедуру банкрутства. Новим господарем МАУ стала інвестиційна компанія OntobetPromotionsLimited, зареєстрована на Кіпрі.
Лілія Гришко, Роман Гончаренко
За матеріалами:
Deutsche Welle
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас