Держава позбавить фондовий ринок реклами? — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Держава позбавить фондовий ринок реклами?

777
Слідом за реформуванням депозитарної системи та її повним підпорядкуванням Національному банку, інвесткомпаніям продовжують “закручувати гайки”. Цього разу мова йде про обмеження, що стосуються реклами послуг торговців цінними паперами та інвестфондів.
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) з 1 січня 2013 року значно посилила контроль за рекламою інвестиційних послуг. Нові вимоги закріплені законом №5042-17, який був ухвалений Верховною радою ще в липні 2012 року, а також затвердженим НКЦПФР в листопаді “Положенням про рекламу цінних паперів та фондового ринку”.
Учасники фондового ринку не зможуть гарантувати своїм клієнтам прибутковість в майбутньому, ґрунтуючись на минулих заробітках; паплюжити в рекламі своїх конкурентів, використовувати неповну або недостовірну інформацію; приховувати суму витрат і умови, які впливають на прибутковість, а також запевняти клієнта в відсутності ризиків при інвестуванні в цінні папери.
Окремо для керуючих компаній обумовлено, що реклама, яка містить отриманий інвестиційними фондами дохід, може бути використана протягом не більше 6 місяців. Крім того, в рекламних матеріалах повинна міститися інформація про період, за який цей дохід отриманий.
На думку більшості, на сьогоднішній день регулятор посилює вимоги до реклами в першу чергу для того, щоб знизити ймовірність появи пірамід і шахрайських схем.
“У держкомісії конфлікт з компанією “ММСІС Інвестменстс”, а вона цими вимогами їх серйозно “притисне”, – вважає керуючий активами інвесткомпанії “Онлайн Капітал” Михайло Ройко.
Дійсно, до 2013 року НКЦПФР могла контролювати лише рекламу компаній з управління активами (КУА) і їх фондів, але відтепер ці вимоги будуть стосуватися всіх структур, що мають ліцензії, видані комісією.
Саме тому, коли протягом 2012 року “ММСІС Інвестменстс” витрачала на рекламу мільйони гривень, з обіцянками інвесторам 100% прибутку, в комісії лише розводили руками.
“Ми бачимо в цих рекламних зверненнях порушення, але, в силу деяких законодавчих обмежень, поки що не можемо давати їм свою оцінку”, – відзначав тоді член комісії Євген Воропаєв.
З іншого боку, багатьох гравців бентежить збільшення бюрократичних процедур, які ризикують звести і без того мляву рекламну активність нанівець. Наприклад, інвесткомпаніям доведеться за 10 робочих днів до оприлюднення своїх рекламних матеріалів подати до комісії на узгодження макет, після чого протягом 7 робочих днів комісія має дати дозвіл на рекламу.
Тобто, час, який мине від моменту подачі документів на узгодження і до рішення комісії, може досягати 23 днів.
“Це означає, що учасники ринку не зможуть оперативно реагувати на зміни кон’юнктури ринку і відображати це у своїх рекламних повідомленнях. Також велике питання викликає в принципі компетенція співробітників НКЦПФР в питаннях реклами. В усьому цивілізованому світі пишуться правила, що можна розміщувати в рекламі, а що не можна. У нас же виходить, що незрозуміло що можна, а що не можна, але “хтось” в комісії про це знає і буде розповідати всьому ринку, як робити рекламу”, – обурюється керівник відділу маркетингу і продажів онлайн-брокера I-NVEST Микола Ковригін.
Крім того, інвесткомпанії розраховують отримати від регулятора роз’яснення, що саме буде вважатися рекламою на фондовому ринку.
Наприклад, чи потраплять до числа рекламних статті про послуги учасників ринку або про цінні папери на особистих сторінках у соціальних мережах або на форумах, а також аналітика інвесткомпаній, в якій містяться рекомендації до купівлі тих чи інших цінних паперів.
“Хоча я впевнений, що аналітичний звіт клієнту, звичайно, до реклами не відноситься і, більше того, є документом конфіденційним. Але так можна дійти і до того, що і рейтингові оцінки є рекламним продуктом”, – вважає голова ради “АУФТ” Сергій Антонов.
Також незрозуміло, яким саме чином буде діяти НКЦПФР, припиняючи неузгоджену рекламу в інтернеті.
Санкції, які загрожують за порушення умов розміщення реклами, досить відчутні: від 50% до 600% підтвердженої ціни рекламних матеріалів. Наприклад, при вартості від 8 до 40 тисяч гривень, залежно від формату реклами, штраф може досягати 240 тисяч гривень.
Хоча далеко не всі вірять у справедливість НКЦПФР. “Дотримуватися цих правил, звичайно ж, доведеться всім. Але комісія завжди може притиснути того, кого їй потрібно, а того, кого не можна – вони чіпати не будуть”, – вважає Михайло Ройко.
Наприклад, у згаданій компанії “ММСІС Інвестментс” нововведень не бояться, навіть незважаючи на те, що рада асоціації “Українські фондові торговці” 21 грудня виключила компанію, що відмовилась спростувати свою рекламу, зі складу організації.
“Вважаємо, що наша рекламна активність в майбутньому 2013 залишиться, як мінімум на тому ж рівні, що і в 2012”, – запевняє директор “ММСІС Інвестментс” Анатолій Кашкін.
Павло Харламов, Ольга Левкович
За матеріалами:
Реальна економіка
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас