Коломойського душать "подарунками" — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Коломойського душать "подарунками"

18590
Для фінансово-промислової групи «Приват», окрім проблем найбільшого в країні авіаперевізника – «АероСвіту», початок нового року ознаменувався складнощами ще в одному напрямку бізнесу – торгівлі продуктами нафтопереробки.
У центрі пильної уваги податківців виявилися автозаправки найбільшої в Україні мережі роздрібного продажу палива, що належить «Привату» і складається з понад півтори тисячі АЗС по всій країні, які працюють під брендами «Авіас», «Укрнафта» і АNP.
Принаймні, як повідомляли нечужі «Привату» ЗМІ, перевірки АЗС цих мереж податківцями, що супроводжувалися конфіскацією палива, з початку року були проведені в Житомирській, Чернівецькій, Харківській та Вінницькій областях. А на Житомирщині ще перед Новим роком було зупинено роботу нафтобази в місті Калинівка, яка забезпечувала паливом близько півсотні заправок ANP, «Авіас» і «Укрнафта».
Податківці, яким виконати поставлене завдання з наповнення бюджету в цьому році буде, судячи з усього, дуже непросто, в свою чергу пояснюють, що перевірки на АЗС проводяться винятково в рамках реагування на скарги громадян України щодо невидачі розрахункових документів і низької якості продаваних паливно-мастильних матеріалів.
Поки що експерти ринку досить обережно коментують рейди Податкової на АЗС “Привату”. Як розповів «Коментарям» президент Асоціації операторів ринку нафтопродуктів України Леонід Косянчук, проблеми мережі автозаправок, що належить «Привату», з фіскальними органами періодично виникали і раніше.
«Там проблеми насправді існують вже давно. Варто пригадати хоча б такі події, пов’язані з компонентами, які вони додавали (в паливо – ред.). Ця компанія характеризується тим, що вона оптимізує оподаткування, де тільки може. Чому перевіряють саме зараз і саме в цих областях – я нічого не можу сказати. Напевно, є якісь підстави», – зазначив Леонід Косянчук.
Довгу історію непростих взаємин мережі автозаправок, що належить «Привату», з держорганами підтверджує і директор ТОВ «Консалтингова група «А-95» Сергій Куюн.
«Ми не перший раз бачимо нарікання на роботу даних мереж з боку Податкової. Потрібно дочекатися офіційної заяви податківців, тому що мені здається, що вони також не знічев’я цим цікавляться. На даному ринку є дуже великі проблеми з торгівлею фальсифікатом і з якістю палива. Я не кажу, що це відноситься саме до даної мережі. Але я можу сказати, що в цілому заклопотаність даною тематикою присутня, тому те, що служби зайнялися цим питанням, можна тільки вітати. Єдине, на що хочеться сподіватися, що під цими діями дійсно є бажання розібратися в ситуації, бажання покарати порушників, а не якісь чергові розбірки чи бажання чинити тиск на учасників ринку», – висловив думку Сергій Куюн.
Відзначимо, що після зупинки в березні минулого року другого за потужністю в Україні Лисичанського НПЗ, під контролем групи «Приват» опинився мало не весь ланцюжок переробки і реалізації нафтопродуктів вітчизняного виробництва, які складають менше третини обсягу внутрішнього ринку. І нафтовидобувна компанія «Укрнафта», і найбільший нафтопереробний завод країни Кременчуцький, продукція якого реалізується через приналежну дніпропетровській же групі мережу АЗС, контролюються групою «Приват».
Але, на думку президента Асоціації операторів ринку нафтопродуктів Леоніда Косянчука, навіть якщо «Приват» за прикладом своїх феросплавних заводів зупинить останній працюючий НПЗ в Україні, це ніяк не відіб’ється на вітчизняному ринку палива.
«Сьогодні постачання палива в Україну диверсифіковані, воно надходить більш ніж з 15 джерел. Демарш практично єдиного в Україні нафтопереробного заводу, навіть якщо він зупиниться, ні на що не вплине, тому що цей завод працював винятково на мережу «Привату», а в оптовому сегменті ринку він взагалі не був присутній. Трагедії для ринку я не бачу абсолютно ніякої. Це буде впливати тільки на особистий бізнес Коломойського, більше ні на що це не вплине», – сказав Леонід Косянчук.
Загалом можна відзначити, що інших учасників ринку, які працюють переважно з імпортним паливом, проблеми мереж АЗС, як і інших бізнесів «Привату», мало хвилюють.
«Це приватна мережа Ігоря Валерійовича Коломойського, які стосунки в нього і з ким, і що він робить, починаючи з АероСвіту і закінчуючи цими заправками – я не знаю», – підкреслив Леонід Косянчук.
Доводиться констатувати, що до проблем «Привата» в металургії і комерційній авіації загрожує додатися ще одна галузь – нафтопереробна, де до недавнього часу ФПГ відчувала себе досить впевнено.
Сьогодні складно говорити, наскільки «Приват» контролює ситуацію з «АероСвітом», враховуючи призначення судом розпорядником майна компанії в процесі банкрутства арбітражного керуючого Леоніда Талана, причетного до цілої низки аналогічних процесів на підприємствах групи «Приват».
Крім того, принаймні дещо дивною виглядає ситуація, коли в минулі вихідні сотні пасажирів АероСвіту очікували затриманих рейсів, в той час як далекомагістральний 220-місний Boeing 767 компанії виконав чартерний рейс з Києва на Карибські острови, повернувшись назад у Бориспіль через Женеву з 14 пасажирами на борту.
Також туманним залишається майбутнє ще одного проблемного для Коломойського напрямки бізнесу. Ще з 1 грудня повністю зупинив виробничі потужності Запорізький феросплавний завод, що входить до групи «Приват», нарікаючи на незговірливість влади в питанні дотацій на електроенергію. Також практично зупинений підконтрольний “Привату” Стахановський завод феросплавів.
Загалом складна ситуація, в якій одне за одним опинилася ціла низка підприємств однієї з найбільших фінансово-промислових груп України, не може не насторожувати. Наприклад, те, що зіставлення всіх останніх проблем «Привату» дає привід припустити, що вони невипадкові і можуть означати тиск з боку влади, допускає екс-уповноважений Президента України з міжнародних питань енергетичної безпеки Богдан Соколовський.
«Я вважаю, що це невипадково, і такий збіг слід заземлювати на власника цих бізнесів – Ігоря Коломойського. Це фактично конфлікт між елітами. Я нічого не хочу говорити позитивного чи негативного про Коломойського, але те, що він є дещо чужорідним тілом відносно сьогоднішньої влади – це факт. І на сьогоднішній день все виглядає так, що влада змушує його бути більш поступливим», – зазначив Соколовський.
До чого може призвести подібний конфлікт еліт, якщо власник «Привату» піде на рішучі дії, можна тільки здогадуватися. Адже в розпорядженні Коломойського залишається як мінімум значний вплив в інформаційному полі України, а також найбільший у країні банк, навколо здатності якого обвалити фінансову систему країни суперечки в середовищі експертів тривають вже далеко не перший місяць.
За матеріалами:
Коментарі
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас