0 800 307 555
0 800 307 555

Занепад автомобільної епохи

8452
Іноді цифри передають щось неймовірне. У даному випадку мова йде про автомобілі, а саме про рівень продажів і відстані, які було подолано на машинах. Вперше за багато десятиліть в розвинених країнах знизилися обидва показники.
У США зростання кількості пройдених миль на одному автомобілі припинилося ще в 2004 році. У перерахунку на людину стагнація почалася ще в 2000 році. У Великобританії, Німеччині, Франції та Японії показники почали знижуватися з 1990 року. Згідно з дослідженням австралійського уряду, в 20 розвинених країнах спостерігається стагнація або зниження кількості пройдених кілометрів однієї машини.
Підсумок цілком зрозумілий: часи, коли автомобільний рух на Заході все більше розвивався, залишилися в минулому. Експерти дали назву цьому феномену – «Пік автомобільної ери» (Peak Car), в якому обігрується поняття Peak Oil – «пік видобутку нафти».
Цей феномен відображає тенденцію до прагнення до більшої мобільності. На замовлення компанії з оренди автомобілів у приватних власників Autonetzer було проведено дослідження «Peak Car: Нове життя автомобіля» (Peak Car: Das Auto erfindet sich neu).
Молодь відмовляється від автомобілів
Дослідження виявило деякі цікаві факти, що стосуються Німеччини. З 2000 року знижуються продажі автомобілів. Виняток становив 2009 рік, коли в результаті введення премії за утилізацію автомобіля був штучно піднятий рівень продажів. Разом з тим все більше людей обирають громадський транспорт і велосипеди – особливо молодь у віці до 24 років.
Причиною тому є зростаюча урбанізація в Німеччині. У містах з напруженим автомобільним рухом і обмеженою кількістю паркувальних місць на автомобілі вже навряд чи можна дістатися швидше до пункту призначення, ніж на інших засобах транспорту. Середня швидкість автомобільного руху в Берліні становить 24 км/год.
Виникає парадоксальна ситуація. Активне і успішне зростання кількості автомобілів у все більшій кількості міст призводить до усвідомленої відмови від використання автомобілів.
Ще однією причиною відмови від машини стали значно зрослі витрати. Обслуговування автомобіля між 2005 і 2011 роками зросло на 11 відсоткових пунктів. До того ж автомобіль починає втрачати своє значення. «Автомобіль вже не є показником статусу і стає простим засобом користування», – зазначають автори дослідження. Майже третина німців визнали, що могли б відмовитися від власного автомобіля.
Люди хочуть більшої мобільності. Виникає тенденція «поділу одного автомобіля між декількома автомобілістами», створюються співтовариства. На початку 2012 року 220 тисяч автомобілістів в Німеччині користувалися 5600 машинами. У 1997 році було тільки 20 тисяч автомобілістів на тисячу машин.
Розвиток стартапів
Феномен Peak Car сприяє розвитку стартап-проектів під назвою «Поділися автомобілем», серед яких Flinc, Tamycа. Навіть автовиробники Daimler та BMW, пропонують послуги Car2Go, DriveNow. «Автомобіль, що був колись індивідуалізованим і приватним транспортним засобом, стає спільним засобом пересування», – йдеться в дослідженні.
Peak Car вплинув і на політику. Замість того щоб сильніше фінансувати будівництво доріг, більше коштів виділяється на розвиток інфраструктури громадського транспорту. Згідно з австралійським дослідженням, по одній смузі автобана за годину проїжджають 2,5 тисячі машин. У поїзді або електричці – 50 тисяч пасажирів за годину.
У будь-якому випадку феномен Peak Car поки поширений тільки в розвинених країнах. У країнах з перехідною економікою автомобіль продовжує свою переможну ходу. Згідно з оцінками експертів, до 2020 року кількість автомобілів по всьому світу з сьогоднішнього одного мільярда зросте в два рази. Тільки в 2011 році стало на 60 мільйонів більше автомобілів. Однак у мегаполісах в країнах з перехідною економікою, таких як Індія і Китай, все більше приділяється уваги розвитку метрополітену. Ці міста можуть стати наступними кандидатами на відмову від автомобілів.
Беньямін Рейтер
За матеріалами:
ИноСМИ.ru
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас