Нові правила перевезень на таксі - революція, яка не за горами — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Нові правила перевезень на таксі - революція, яка не за горами

10458
В Україні скоро можуть запрацювати нові правила роботи таксі – на розгляд Верховної Ради України надійшов законопроект “Про перевезення на таксі та перевезення на замовлення”, внесений членом депутатської фракції “БЮТ-Батьківщина” Олегом Шевчуком.
Які причини ухвалення
Перед тим як перейти до основних положень законопроекту, варто зазначити, чим вмотивоване його ухвалення у пояснювальній записці. Отже, серед іншого зазначено, що “у сфері легкових автомобільних перевезень близько 85% учасників таксомоторного ринку країни знаходяться в тіні, так як здійснюють перевезення пасажирів без дотримання вимог чинного законодавства України. Зокрема, у м. Києві близько 95 % (19 000 автомобілів) учасників таксомоторного ринку знаходяться в тіні”.
Обіг тіньового ринку легкових автомобільних перевезень у масштабах країни, за наведеними у записці даними, складає понад 20 млрд. грн. на рік, у м. Києві — близько 2 млрд. грн. на рік. Крім того, згадуються також численні порушення у сфері діяльності інформаційно-диспетчерських служб.
Хто буде організовувати мережу таксі
Законопроект вказує на те, де може бути створена мережа таксі. Так, органи місцевого самоврядування населених пунктів, що не мають статусу міста або селища міського типу, не мають повноважень стосовно організації перевезень на таксі. Ті ж виконавчі органи міських та селищних рад, міські державні адміністрації, які вирішили організувати місцеві перевезення на таксі, забезпечують оформлення, переоформлення та анулювання дозволів на таксі, свідоцтв про акредитацію диспетчерських пунктів і ведення відповідного реєстру.
Серед іншого, ці органи будуть зобов’язані затвердити місцеву тарифну схему перевезень на таксі, додаткові вимоги щодо параметрів комфортності автомобіля таксі, а також додаткові вимоги щодо професійного мінімуму водія таксі. Крім того, вони ж будуть встановлювати розмір плати за договором про користування мережею стоянок таксі.
Також законопроект ініціює створення міських (селищних) Рад перевізників на таксі. Такі ради будуть створюватись з подачі відповідних органів місцевого самоврядування, у термін не раніше трьох місяців та не пізніше шести місяців від рішення органу самоврядування про те, що має бути створена мережа таксі.
Щодо основних завдань Ради перевізників, то, в першу чергу, це буде “формування місцевих якісно-цінових стандартів перевезень на таксі та стандартів діяльності інформаційно-диспетчерських служб виклику таксі з врахуванням позиції перевізників на таксі”. Крім того, Ради будуть попередньо оцінювати диспетчерські пункти, слідкуватимуть за наповненням мережі таксі, а також забезпечуватимуть своєчасні розрахунки перевізників на таксі за користування мережею стоянок таксі.
Крім того, за надходження відповідного подання від Ради перевізників на таксі, орган місцевого самоврядування може встановлювати максимальну кількість автомобілів, яким дозволено виконувати перевезення на таксі на території відповідного міста (смт).
Дозвільні документи
Для таксистів буде введено місцевий дозвіл таксі. На один автомобіль таксі може бути оформлено тільки один дозвіл. Такий документ має п’ятирічний термін чинності.
У дозволі таксі зазначається:
- його номер, дата видачі і термін чинності, найменування органу, що його оформив, марка, модель, номер кузова, державний номер автомобіля таксі;
- повне, а також (якщо існує) скорочене найменування, у тому числі фірмове найменування (торгова марка), організаційно-правова форма, код єдиного державного реєстру підприємств організацій та установ, місцезнаходження юридичної особи, якій видано дозвільний документ, або прізвище, ім’я, по-батькові та ідентифікаційний номер, а також (якщо існує) фірмове найменування (торгова марка) фізичної особи підприємця, якому видано дозвільний документ.
Що стосується диспетчерських пунктів, то для них буде діяти свідоцтво про акредитацію.
Вимоги до автомобілів таксі
В першу чергу варто зазначити, що у реєстраційний документ автомобілю буде вноситись відмітка “таксі” (за умови, що заявником підтверджено відповідність автомобіля таксі та його обладнання вимогам).
Щодо технічних характеристик, то автомобіль таксі повинен:
- мати електронний таксометр, який визначатиме вартість перевезення;
- мати кузов закритого типу з кількістю дверей і кількістю місць для пасажирів не менше чотирьох, та відокремленим від місць для сидіння простором для перевезення багажу;
- мати справну систему обігріву та вентиляції салону;
- бути обладнаним ознаками таксі та спеціальним обладнанням таксі;
- відповідати затвердженим органом місцевого самоврядування параметрам комфортності автомобіля таксі на місцевому рівні.
На зовнішніх поверхнях автомобілю повинна бути нанесена інформація про номер і термін чинності його дозволу таксі та назва або символіка міста (селища міського типу), уповноваженим органом якого оформлено зазначений дозвіл.
Крім того, повинен бути встановлений світловий індикатор у правому верхньому куті лобового скла автомобіля, який буде світитись червоним кольором, якщо таксі зайнято, а зеленим – якщо вільне.
Що стосується правил руху, то автомобіль таксі може рухатися по смузі, що виділена для руху автобусів-тролейбусів, за умови, що інші попутні смуги руху є зайняті.
Автомобіль таксі може зупинятися на зупинці маршрутних транспортних засобів і ближче 30-ти метрів від неї для посадки/висадки пасажирів, за умови, що він не створює перешкод для маршрутних транспортних засобів.
Вимоги до водіїв таксі
Водій таксі повинен мати при собі такі документи: водійське посвідчення, реєстраційний документ на транспортний засіб, чинну медичну довідку, сервісну книжку автомобіля таксі, страховий поліс (сертифікат) про укладання договору обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів, дозвіл таксі, атестат водія таксі, сервісну книжку електронного таксометра, договір про інформаційно-диспетчерське обслуговування – у разі співпраці з диспетчерським пунктом інформаційно-диспетчерської служби виклику таксі, а також документ, що надає право не застосовувати реєстратор розрахункових операцій, або завірені уповноваженою особою та печаткою перевізника на таксі копії зазначених документів.
Згадана вище атестація перевіряє знання професійного мінімуму водія таксі. Водіям, підготовка яких за результатами тестування визнана задовільною, згідно встановленої форми оформлюється атестат водія таксі. У атестаті зазначається місто (смт), на території якого його власник отримує право укладати договір на перевезення на таксі від власного імені, або від імені роботодавця.
Закон також визначає відповідні норми поведінки можна/заборонено для водіїв таксі, серед яких є також заборонено “під час виконання перевезення на таксі їсти, пити, палити” (такі зустрічаються часто?), а також користуватись мобільним телефоном та “будь-якими пристроями для прийому-передачі текстової або візуальної інформації”. Тут, до речі, цікаво, яким чином буде здійснюватись передача інформації від диспетчерів.
Для справедливості варто зазначити, що законопроект встановлює деякі заборони і для пасажирів. Так, їм не можна перевозити у автомобілі таксі тварин за виключенням дрібних домашніх у клітках або контейнерах, а також їсти, пити, палити, голосно прослуховувати радіо або аудіозаписи, кричати, будь-яким способом виконувати музичні твори (тобто, улюблену мелодію під ніс не промугикаєш) або дозволяти зазначені дії особам, що слідують разом з ним.
До речі, тих громадян, які здійснюють недостовірні виклики таксі, поводять себе непристойно, порушують громадський порядок, диспетчерські служби запам’ятовуватимуть, і поширюватимуть між собою, а також надаватимуть Радам перевізників і профспілкам.
Перевезення на замовлення
Варто згадати про ці перевезення, як одну зі складових цього законопроекту. Отже, такі перевезення повинні здійснюватись лише за умови попереднього укладання письмового договору. Таким перевізникам забороняється розміщувати на своїх автомобілях рекламу, надавати послуги особам, які не зазначені в договорі, а також укладати договір про перевезення на замовлення на шляху прямування, або на стоянках таксі.
Наразі законопроект перебуває на розгляді, але враховуючи ті повідомлення, які періодично лунають і з боку влади, і з боку перевізників, він буде ухвалений, хоча, можливо, і з поправками.
Олексевич Марія
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас
Нужно чтоб кассовые аппараты печатали фискальные чеки, а не бумажку за которую никак не отчитаться (в случае коммандировки).
Дерегуляция предпринимательской деятельности продолжается.
Ларьки снесли, шаурмы закрыли, перевозки загнали в стойло.
Предприниматели - работайте дальше!
ТАк для того, чтобы чеки печатать стали фискальные придумали такой закон:
http://news.finance.ua/ru/toplist/~/1/2/289673
Думаю, расчет картой уже просто обяжет чек выдавать именно фискальный :)
как всегда сотня справок, разрешений, и тех кто их будет делать надо кормить. Как всегда вместо того что бы экономику развивать мы начинаем перераспределять тех кто у кормушки.
Господа, ну в общем то правильный законопроект.
Порядок навести нужно
А кормить не нужно. Организовать правильный профсоюз таксистов и действовать через него
Давно пора. А то оборзели эти частники. Которые, мало того, что завтавляют своими такчами пешеходные зоны около остановок, ещё и "лупят" бешенные цены...давить козлов-таксистов.
Показати весь коментар
Читати всі коментарі на форумі