Влада може урізати видатки бюджету після виборів — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Влада може урізати видатки бюджету після виборів

Казна та Політика
435
За словами двох співрозмовників Forbes.ua в уряді, Мінфін готується до секвестру бюджету після парламентських виборів. Він уже, не афішуючи цього, перестав фінансувати видатки місцевих бюджетів.
«Надходження за жовтень ще якось спробують витягнути, а далі буде секвестр», – говорить одне з обізнаних джерел.
Справа в тому, що план зі збору доходів до бюджету за 2012 вже зараз свідомо нездійсненний через дефляцію і більш низьке, ніж передбачала влада, економічне зростання.
Розпис Мінфіну по доходах бюджету – закрита інформація, і плани “підлаштовуються” під фактичні значення. Але, за даними співрозмовника в уряді України, у вересні доходи виявилися значно нижчими від запланованих.
Згідно з даними Держказначейства, у вересні державний бюджет отримав на 1,8 млрд грн. менше, ніж у серпні – 25,5 млрд грн. (за попередніми даними) проти 27,3 млрд грн. в останньому літньому місяці. Частково це пояснюється сезонними коливаннями і періодичністю податкових надходжень. «У нас не було ніяких складнощів у зборі податків. Ми виконали плани навіть раніше за часом», – стверджує Ольга Семченко, глава департаменту взаємодії із ЗМІ та громадськістю у Державній податковій службі (ДПСУ). Хоча, якщо в середньому в місяць за дев’ять місяців поточного року вона приносила до держбюджету 16,5 млрд грн. (без урахування повернення ПДВ), то у вересні ДПСУ відзвітувала про 14,1 млрд грн. З них 4,1 млрд, за даними Держказначейства, були витрачені на повернення ПДВ.
Але основне падіння доходів припало на митницю. Як повідомили в Митній службі, у вересні вона перерахувала до держбюджету 9,2 млрд грн. – На 26% менше, ніж у серпні, коли митники зібрали 12,4 млрд грн. На думку Ігоря Уманського, в минулому в.о. міністра фінансів в уряді Юлії Тимошенко, причина падіння – не в сезонності, а в цілому проблема з виконанням бюджету на поточний рік.
Це вже призвело до замороження коштів там, де це можливо. Перш за все – на місцях. «Видатки місцевих бюджетів казначейством були заблоковані. Через казначейство проходять лише ті витрати, які йдуть на заробітну плату та енергоносії», – говорить Мирослав Пітцик, віце-президент Асоціації малих міст України. Крім того, за словами співрозмовника в металургійній галузі, протягом літа ДПСУ не повертала ПДВ навіть тим компаніям, яким він іде «автоматом».
Причина падіння – погіршення економічних показників і надто оптимістичні прогнози щодо зростання ВВП на поточний рік. У бюджет закладена цифра реального зростання – 3,9%. За оцінкою МВФ, зростання за 2012 р. складе 3%, за останнім прогнозом агентства Fitch Ratings – значно гірше, 0,5%.
Сповільнення темпів зростання і падіння промвиробництва в цілому переліку галузей призводять до зниження податкових і митних платежів. До того ж в Україні дефляція: у вересні 2012 року ціни були на 0,3% нижчими, ніж у грудні 2011 р. Тож навіть інфляційного зростання доходів немає.
Номінальне зростання ВВП в 2012 р. Мінфін прогнозував з урахуванням 8-відсоткової інфляції, на рівні 14% – 1,5 трлн проти 1,314 трлн в минулому; зростання надходжень до бюджету, передбачене документом на нинішній рік – 18%. Але за підсумками 9 місяців вони зросли лише на 10%. Щоб виконати план, в наступному кварталі Кабміну доведеться здійснити «економічне диво» і забезпечити зростання доходів ще на 124,6 млрд грн. Тобто, по суті, за квартал збільшити обсяг доходів на третину. Тим часом, нагадує Ігор Уманський, у більш вдалому для економіки 2011 році в четвертому кварталі до бюджету змогли зібрати лише 87,8 млрд грн.
Якщо ж Мінфін збереже нинішню динаміку надходжень, недобір у бюджет, – понад запланований дефіцит у розмірі 27 млрд грн. – за оцінками економіста, складе щонайменше ще 30 млрд грн. З урахуванням покриття касових розривів Пенсійного фонду – до 50 млрд грн. Отже, урізання витрат практично неминуче.
Правда, глава парламентського комітету з бюджету Валерій Баранов (ПР) говорить, що документа з перегляду бюджету на 2012 рік він не бачив. Але Уманський припускає, що навіть якщо формального перегляду не буде, то бюджетом просто стануть керувати в ручному режимі – так, як зараз це робиться з фінансуванням потреб місцевих бюджетів.
За матеріалами:
Forbes.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас