Кредит за оголошенням — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Кредит за оголошенням

3176
Посилення конкуренції у роздрібному сегменті змушує банки шукати нестандартні способи залучення нових клієнтів. Прагнучи отримати депозити "простих" українців або видати їм споживчий кредит, банки почали активно розміщувати паперові рекламні оголошення на об'єктах міської інфраструктури. Це дуже дешево і дозволяє банку вийти до цільової аудиторії. Однак цей спосіб маркетингової комунікації не стане масовим - багато банків надто дорожать своїм консервативним іміджем.
Вихід в люди
Гривневе кредитування населення в поточному році стало єдиним сегментом ринку, що швидко розвивався. Темпи зростання кредитного портфеля за січень-серпень на 10,6% на порядок обійшли зростання кредитування економіки в цілому. Установи змушені робити ставку на роздріб, оскільки дорогі депозити, які коштують вже 20-25%, стимулюють банки активніше видавати споживчі позики з ефективною прибутковістю вдвічі вищою.
Посилення конкуренції в цьому сегменті змусило банкірів вдатися до нетипових методів залучення нових клієнтів. В останні кілька місяців на вулицях міст, як великих, так і невеликих курортних, почали масово рекламуватися послуги банків - за допомогою паперових оголошень з відривними номерами телефонів. Вони розклеюються на стовпах, стінах будинків, парканах та інших поверхнях. Здебільшого в рекламі пропонується кредит, але були й заклики розмістити депозити. Таку комунікацію з клієнтами обрали деякі роздрібні банки, у тому числі з іноземним капіталом. Під час моніторингу ситуації в Києві, містах Західної і Південної України "Ъ" виявив подібні оголошення, що рекламують послуги Дельта Банку, Ідея Банку, Правекс-банку, Платинум Банку і "Надра".
Використання невластивого кредитним установам способу просування банкіри пояснюють зрозумілістю паперової реклами. "Такий вид реклами існував з початку появи підприємництва в Україні. І за 20 років люди в невеликих містах і районних центрах звикли до неї. Чим більше місто, тим менш ефективний такий вид реклами, оскільки люди отримують все більше інформації з інших джерел. Оголошення розміщують тому, що вони привертають увагу споживачів, і це дозволяє максимально персоналізовано звернутися до них", - розповідає директор з маркетингу та розвитку продуктів Платинум Банку Анджей Олейник.
Кредитні установи зайнялися вуличною рекламою, щоб знизити витрати на отримання прямого контакту з потенційним клієнтом. "Поряд з дорогими каналами просування ми використовуємо й інші, не менш ефективні, але не настільки витратні носії. Вибір способів реклами безпосередньо залежить від регіональних особливостей точок продажів. В маленьких містах і районних центрах одним з ефективних методів реклами продуктів банку є саме листівки і паперові оголошення, які або роздають на вулиці, або розвішують на стовпах, дошках оголошень. Вони звичні для місцевих жителів і мають хорошу віддачу", - говорить начальник управління рекламою банку "Надра" Тетяна Кравець. Витрати на рекламу незначні: вартість виготовлення і розміщення одного оголошення становить 1-3 грн залежно від якості друку. "Вони не перевищують 3% загальних витрат на рекламу. В цих витратах 80% йде на виробництво, 20% - на оплату розміщення. Проте останнім часом кількість безкоштовних дощок скорочується, а платних - збільшується, тому поступово буде проходити перерозподіл бюджету", - зазначає Анджей Олейник.
Розміщення саморобних рекламних оголошень не потребує узгодження з держорганами. До кінця 2010 року міська влада стягувала податок з усіх видів оголошень і повідомлень у розмірі до 0,1% від вартості послуг за розміщення одноразової реклами та 0,5% - від реклами, розміщеної на тривалий термін. Однак Податковий кодекс скасував цю плату. Втім, міська влада може впливати на таку рекламу, якщо вона стане масовою. Головне управління контролю за благоустроєм Київської міськдержадміністрації раніше попереджало про штрафи за самовільне розклеювання оголошень у недозволених місцях, які згідно зі ст. 152 Кодексу про адміністративні правопорушення складають 1360 грн для громадян та 1,7 тис. грн для підприємців. За 2011-2012 роки КП "Київблагоустрій" склало 918 подібних протоколів про несанкціоноване розміщення реклами.
Закріплення ефекту
Оскільки вулична реклама забезпечує прямий контакт з аудиторією, деякі банки вважають її використання можливим. "Це ефективно, якщо мова йде про банк з невеликою мережею відділень, і стоїть завдання залучити в відділення мешканців будинків, розташованих поруч", - вважає начальник управління маркетингу та корпоративних комунікацій Банку Форум Євгенія Смаженная. "Ми не використовували раніше таку комунікацію, але в перспективі розглядаємо розміщення на спеціальних дошках для оголошень у прилеглих до відділення районах", - вважає менеджер з маркетингових комунікацій Піреус Банку Олена Столярова.
Вулична реклама більш ефективна в просуванні кредитів. "Чим більше інформації про банк, тим більше потенційних позичальників дізнаються про нього і звернуться за кредитом. Для позичальника імідж банку не настільки важливий, як для людини, що вибирає установу для розміщення заощаджень", - говорить керівник департаменту стратегічного маркетингу ПУМБ Тетяна Черненко. Однак оцінити фінансовий ефект від такої реклами складно. "Під час консультацій ми намагаємося визначити, як клієнт дізнався про нас, але говорити про точні цифри не доводиться, адже на відповіді впливає багато факторів. Клієнт може сказати, що побачив оголошення біля будинку, а насправді це оголошення було останнім поштовхом після того, як він десять разів побачив ролик на ТБ", - каже Анджей Олійник.
Заплямована репутація
Інші банкіри вважають, що вулична реклама здатна завдати шкоди репутації. "Розклеювання рекламних оголошень банком на стовпах - це жест відчаю і прояв непрофесіоналізму маркетологів", - вважає директор департаменту маркетингу Промінвестбанку Дмитро Юферов. "Що може подумати клієнт про банк, що рекламує себе на стовпах? Працюючи над залученням однієї аудиторії, банк автоматично відштовхує іншу - більш стабільну клієнтуру", - впевнена керівник відділу реклами Банку Національний кредит Ірина Шиян. В Ідея Банку появу своєї паперової реклами назвали непорозумінням, оскільки "не всі підрядники виконують свої зобов'язання належним чином".
Знецінює бренд не саме розміщення оголошень, а їх зміст. "Безумовно, неохайне оголошення з безглуздим текстом, віддруковане на копіювальному апараті, не може принести нічого позитивного бренду, - каже Анджей Олійник. - З іншого боку, цілком доречно виглядає акуратно оформлене оголошення про послугу в тому місці, де людині зручно його прочитати. Приміром, на дошках оголошень у під’їздах". Банкіри відштовхуються, в першу чергу, від економічної ефективності такого рекламного носія. "Для іміджу та репутації корисним є те, що збільшує довіру клієнтів до банку і його дохід. Якщо паперові оголошення на стовпах приводять до банку більше нових клієнтів, ніж сучасна реклама у глянцевому журналі, то логічно, що саме ці оголошення є кращим "підживленням" для позитивного іміджу банку", - впевнена Тетяна Кравець.
Негативна реакція банківського співтовариства на дії роздрібних гравців цілком зрозуміла - багато з них вважають банки консервативними установами. "Клієнт не ухвалює рішення про те, який банк вибрати, стоячи на автобусній зупинці або йдучи по вулиці, - говорить маркетолог Південкомбанку Віталій Троян. - Існує досить багато видів бізнесу, де цей рекламоносій працює, але банк - досить консервативна установа. Все, що пов'язано з грошима, - серйозно".
Олена Губар
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас