Політики витратять на зовнішню рекламу 300 млн грн — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Політики витратять на зовнішню рекламу 300 млн грн

460
Завдяки парламентським виборам оператори ринку зовнішньої реклами істотно покращать фінансові результати. За оцінкою Максима Лазебника, виконавчого директора Всеукраїнської рекламної коаліції, в 2012 році обсяг ринку зовнішньої реклами складе 1,45 млрд грн. Це на 45% більше, ніж за підсумками минулого року.
І все завдяки парламентським виборам. "Від розміщення політичної реклами на щитах оператори за підсумками року зможуть заробити 250-300 млн грн.", - прогнозує Лазебник. З його оцінками згоден і Артем Біденко, голова Асоціації зовнішньої реклами України.
Фактор виборів
За інформацією Forbes.ua, витрати на зовнішню рекламу становлять близько 20% рекламних бюджетів партій, які беруть участь у парламентських виборах. Найбільше грошей учасники виборів витрачають на рекламу по телебаченню - вона "з'їдає" до 50% рекламних бюджетів. Порівняно з президентською кампанією 2010 р., витрати учасників виборів на зовнішню рекламу збільшилися на 10-15%.
В першу чергу, це пояснюється тим, що в нинішніх виборах беруть участь як партії, так і кандидати, які балотуються за мажоритарними округами. На відміну від партій, мажоритарники витрачають значно менше коштів на телебачення, обираючи рекламу в регіональній пресі і зовнішню. Витрати на останню становлять близько чверті рекламного бюджету кандидатів по мажоритарних округах.
В Україні більше 80 тисяч щитів для розміщення зовнішньої реклами. За оцінкою Сергія Смоляра, директора дослідницької компанії Doors Consulting, станом на 25 серпня під політичну реклами були задіяні понад 16 тисяч бордів. Для порівняння, в кінці липня під політичну рекламу було задіяно близько 10 тисяч бордів. Він прогнозує, що напередодні виборів рекламою партій і мажоритарників буде зайнятий кожен четвертий щит.
Але далеко не вся реклама буде оплачена. "Рекламщики називають зовнішню рекламу "мерським бізнесом". Тому що в Україні немає міста, в якому б чиновники мерії не володіли певною кількістю бордів або компанією, яка займається зовнішньою рекламою. Завдяки цьому вони можуть розміщувати рекламу партій і кандидатів, яких підтримують, практично безкоштовно", - говорить Лазебник.
Ціни та посередники
Оператори зовнішньої реклами офіційно тему співпраці з партіями і кандидатами не коментують. Але неофіційно розповідають наступне: зараз політична реклама коштує трохи дорожче від звичайної. У Києві оренда борда розміром 3 на 6 метрів коштує в середньому 3500 грн. на місяць. Розміщення політичної реклами обійдеться в 5500 грн. Причин декілька. По-перше, попит хоч і незначно, але перевищує пропозицію. По-друге, розміщення політичної реклами пов'язано з ризиками. Адже конкуренти партії або кандидата можуть пошкодити рекламний щит або знищити плакат.
Під час попередніх виборів до Верховної Ради політична реклама коштувала в 2-3 рази дорожче від звичайної. Тоді у компаній-операторів було менше щитів, тому попит в рази перевищував пропозицію. Крім того, тоді орендою площ займалися члени виборчих штабів партій. Розраховувалися вони далеко не завжди. "Не залежно від того, перемагала партія на виборах чи програвала, витребувати у неї гроші було проблематично. Адже переможені говорили, що у них не залишилося грошей, а переможці отримували владу і не поспішали платити за боргами. Тому ми вимагали 100% передоплати", - розповів Forbes.ua менеджер компанії-оператора ринку реклами на умовах анонімності.
За його словами, зараз ситуація змінилася - багато партій самі не займаються розміщенням реклами, а доручають це рекламним агентствам, це суттєво знизило ризики. Наприклад, розміщенням щитів з рекламою Комуністичної партії України займається компанія Master ad Ukraine, а Партія Регіонів користується послугами компанії GroupM.
Партії перераховують гроші компаніям-підрядникам, а ті самі займаються орендою бордів і її оплатою. Далеко не всі партії користуються послугами професійних кріейторів для розробки рекламних плакатів. Відомо, що КПУ найняло для цих цілей компанію AITI/Carat. У свою чергу Партія Регіонів послугами кріейторів не користувалася, цю функцію виконували члени партій.
Хто більше
У цьому році раніше за всіх розміщувати рекламу на щитах і білбордах почали Партія Регіонів і КПУ. Перша прихована реклама цих партій на бордах з'явилася ще в січні цього року. Зараз вони лідери за кількістю щитів. За підрахунками Смоляра, до кінця серпня ПР орендувала майже 5000 площин, а КПУ - трохи більше 2000 в 30 найбільших містах країни.
У березні почалася рекламна компанія Наталії Королевської, а в квітні стартувала рекламна кампанія партії Королевської "Україна - вперед!". Її реклама присутня на 613 носіях.
Опозиційні партії почали розміщувати рекламу в травні, але особливу активність проявили в серпні. До початку вересня "Батьківщина" орендувала майже 1200 бордів, УДАР - 560, а "Свобода" Олега Тягнибока була присутня на 21 носієві.
Максим Каменєв
За матеріалами:
Forbes.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас