0 800 307 555
0 800 307 555

Українцям придумали новий податок на дружбу з Росією


Українцям придумали новий податок на дружбу з Росією

У понеділок прем'єр-міністр України Микола Азаров розкрив секрет поведінки України в "автомобільній війні", яку нашій країні оголосила Росія. Йдеться про введення сусідами з 1 вересня "утилізаційного збору". Він практично залишає український автопром без зовнішніх ринків збуту, а збитки заводів обчислюються на рівні $400 млн на рік. Але головне, програвши війну за зовнішні ринки, український уряд вирішив відігратися на вітчизняних автомобілістах. І придумав їм нові витрати.

Про те, що ринки країн Митного союзу для українських автовиробників закриваються, експерти і бізнес заговорили ще два місяці тому. Спроби уряду вплинути на ситуацію, схоже, виявилися марними. Тому Київ вирішив обмежитися не пошуком нових аргументів на переговорах, а передвиборною мантрою співвітчизників. Мовляв, турбуватися ні про що не варто, все під контролем. "Я вважаю, що відносно України такий збір не буде введений", - заявив минулого тижня Микола Азаров. Через два дні Росія ввела відносно українських авто новий податок.

Тепер же, щоб вийти з ситуації, що склалася, і зберегти обличчя, в українському уряді вирішили відповісти росіянам "дзеркальними заходами". Вже на засіданні Кабміну в середу планується введення 30% ставки на ввезення автомобілів з Росії. Документ розробить міністерство екології та природних ресурсів, у якого, як писали "Комментарии", існують вже "утилізаційні" напрацювання.

Така ж ставка на легкові, автобуси та вантажівки введена і в Росії (з застосуванням різних коефіцієнтів для різних транспортних засобів). Цей податок, за підрахунками експертів, зробить "бюджетний" легковий автомобіль в середньому дорожчим на $1 тис. Але головне нововведення полягає в тому, що автовиробники Митного союзу отримали значні пільги щодо його сплати (фактично, взагалі не будуть його платити), а українські експортери повинні будуть заплатити відразу і все.

"Якщо ми теж на російські машини введемо якусь плату за утилізацію, то російські автомобілі, які приходять на наш ринок, будуть коштувати на $1 тис. дорожче, і українці не будуть їх купувати", - так прокоментував майбутнє українців в "автомобільній війні" прем'єр Азаров.

Однак відмовитися від купівлі російських автомобілів українцям буде дуже важко. На сьогоднішній день Росія входить у трійку лідерів країн-імпортерів транспортних засобів в нашу країну. Як повідомили "Комментариям" в асоціації "Укравтопром", тільки в першому півріччі 2012-го українці купили на $210,6 млн автомобілів російського складання. Це на чверть більше, ніж Україна продала за кордон свого автотранспорту всім країнам-партнерам.

"Від "дзеркальних" заходів у відповідь України все одно більше виграє Росія, так як наші авто на місцевому ринку не є чимось ексклюзивним. І при підвищенні на них цін, росіяни спокійно можуть пересісти на схожі моделі. А от відмовитися від автомобілів, зібраних в Росії, Україні буде важко. Звичайно, від "Лади" або УАЗ можна відмовитися безболісно - що вже й відбувається. Але в Росії багато заводів провідних світових автокомпаній, чия продукція спеціально "заточена" під ринок СНД - випускаються унікальні моделі, встановлюється спеціальний кліренс під наші дороги і т.д.. Тому ці автомобілі дуже популярні в Україні", - розповів "Комментариям" директор компанії Auto Сonsulting Олег Омельницький.

За словами експерта, в цій ситуації навряд чи вітчизняні виробники ризикнуть підвищити свої ціни для українських покупців. Погоджується з таким прогнозом і співрозмовник видання в столичному автосалоні. "За останні роки ціни на українські автомобілі і так виросли. Це при тому, що (якщо ми говоримо про легкові авто) вони продаються в бюджетному сегменті, де люди рахують кожну копійку. Тому зростання цін ми не очікуємо", - розповів автодилер.

У свою чергу, президент Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко вважає, що Україна сама спровокувала Росію на "автомобільну війну". "Вже з вуст російських чиновників звучали заяви, що це відповідь на спецмита, про запровадження яких заявив наш уряд влітку. Тоді заявлялося чиновниками, що вони допоможуть піднятися нашому автопрому, а виявилося, що все навпаки. Але в остаточному підсумку, хто став жертвою цього протистояння? Прості українці, для яких виростуть ціни. А в уряді навіть хваляться, що зберуть з платників податків по додатковій тисячі доларів", - розповів "Комментариям" Олег Назаренко.

Схоже, дійшло розуміння поспішності введення спецмит (розмір яких та терміни дії чиновники так і не назвали) і до українського уряду. Так, один з ідеологів мит - міністр економіки Петро Порошенко - днями заявив, що це питання треба доопрацювати. Але от чи буде враховуватися думка простих покупців у процесі "доопрацювання" - велике питання.

Юрій Школяренко

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
Все, що ми знаємо про:Коментарі
Опитування
В Контексті Finance.ua