Молочні продукти з пальмовою олією: чи бути новим правилам продажу і маркування — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Молочні продукти з пальмовою олією: чи бути новим правилам продажу і маркування

2922
Міністерство аграрної політики та продовольства почало активно виконувати завдання прем'єр-міністра Миколи Азарова про підвищення вимог до якості молочної продукції.
Що пропонують?
На сайті Мінагропроду з'явився законопроект, який вносить істотні зміни в порядок маркування і продажу молочної продукції з рослинними жирами.
Молочні продукти, в яких тваринні жири замінені на рослинні, Мінагропрод пропонує вважати молоковмісними. До них зараховуються продукти, які вироблені з молочної сировини, але з додаванням сировини немолочного походження для заміни молочного жиру, молочного білка, лактози, а також що містять харчові добавки.
Такий молоковмісний продукт повинен особливо маркуватися. Напис "продукт із замінниками складових молока" і розмір цього тексту повинен бути не меншим, ніж 80% від найбільшого розміру тексту основної назви продукту.
Крім того, молоковмісні продукти відомство пропонує продавати окремо від молочних продуктів. Полиці в магазинах з цими продуктами мають бути позначені як місця розміщення продуктів із складових молока.
Якщо виробник буде порушувати вимоги до маркування, він повинен сплатити штраф у розмірі 100% вартості продукції, реалізованої з порушеннями. Якщо ж вимоги порушили підприємства торгівлі, на них накладається штраф у розмірі від 100 до 1 тис. неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Як будуть продавати?
Президент Асоціації виробників молока Андрій Дикун позитивно оцінює пропозиції Мінагропроду. "Це була, в тому числі, і наша ініціатива. Споживач повинен чітко розрізняти, де молочна продукція на молочних жирах, а де - з додаванням пальмової олії", - говорить він.
Чи погодиться на окрему викладку торгівля? З одного боку, великі рітейлери стверджують, що це здійснимо.
У компанії "Метро Кеш енд Кері Україна" "Дело" запевнили, що нові правила, безумовно, спричинять за собою додаткові тимчасові і людські інвестиції, однак виконати їх цілком реально.
З іншого боку, експерти вважають, що торгівля не зацікавлена в роздільному продажу "молочних" і "молоковмісних" продуктів.
"Торгівля зацікавлена бачити на полицях магазинів більш дешеві продукти, на які можна встановити більш високу націнку", - вважає директор інформаційно-консалтингової компанії "Інфагро" Василь Вінтоняк.
За його словами, нерідко самі магазини замовляють у постачальників, наприклад, не справжній сир, а сирний продукт (тобто сир з рослинними жирами). "Сирний продукт нарізають шматками по аналогії зі справжнім сиром і наклеюють етикетку магазину, на якій дрібними літерами написано, наприклад, "сир. пр. "Російський". Далеко не кожен споживач звертає увагу на "пр.". Багато хто вважає, що це той же російський сир, але за нижчою ціною", - говорить експерт.
Василь Вінтоняк переконаний, що якщо молочні продукти з рослинними жирами будуть викладатися на окремій полиці, то споживач, швидше за все, не буде купувати їх в такій кількості, в якій він купує їх зараз.
Тетяна Недорізанюк
За матеріалами:
Діло
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас